Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:15:19 GMT

ذخیره آب سد دوستی دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۷۱۳۱

ذخیره آب سد دوستی دو برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره آب پشت سد دوستی در شمال این استان از بهمن ماه پارسال تاکنون با 140 میلیون مترمکعب افزایش به میزان دو برابر بیشتر شده است.

رضا نوروززاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم ذخیره آب سد دوستی که 15 بهمن ماه پارسال 150 میلیون مترمکعب بود به حدود 300 میلیون مترمکعب رسیده و بر این اساس 32 درصد ظرفیت این سد مشترک بین ایران و ترکمنستان که در فاصله 200 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است هم اینک آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مجموع توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری را در خراسان رضوی یک میلیارد و 512 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است.
مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: با وجود بارشهای خوب بهاری هم اینک فقط 25 درصد ظرفیت سدهای استان آب دارد و 75 درصد آن خالی است.
وی گفت: در مجموع ذخایر کنونی آب پشت سدها در خراسان رضوی یک درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
نوروززاده همچنین حجم بارندگی در محدوده جغرافیایی سدهای خراسان رضوی را کمتر از دیگر مناطق این استان عنوان و بیان کرد: با این وجود هم اینک شرایط برای ذخیره آب در سدهای طرق، کارده، ارداک و دوستی به عنوان تامین کنندگان آب مشهد، فراهم است.
وی افزود: همچنین سطح آب برخی سدهای دارای حجم کمتر که منبع تامین کننده آب کشاورزی در خراسان رضوی هستند با هدف مهار سیلاب کاهش داده شده است.
مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: سدهای غیرشرب 'یام و کمایستان' در سبزوار، سده در خواف، سد فریمان، چهچه و قره تیکان در کلات و نیز سد دولت آباد در چناران هم اینک در آستانه سرریز شدن هستند.
خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت آب منطقه اي ذخيره سدها خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی گفت: شش پروژه خیران سلامت با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: خیران سلامت بر اساس نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، پروژه‌های خود را جانمایی می‌کند.

وی افزود: به‌رغم اینکه خراسان شمالی استانی محروم است، تاکنون ۳۹ مرکز پزشکی در مناطق محروم استان با کمک خیران ایجاد شده است و تا شهریور سال جاری ۶ پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی هفته سلامت آزمایشگاه شبکه بهداشت مانه تجهیز می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و مردم دیگر مجبور نیستند برای دریافت خدمات به مرکز استان رجوع کنند.

صفاری اضافه کرد: پروژه‌های خیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت پنجاه درصدی اجرایی می‌شود.

وی افزود: به منظور جذب خیران سلامت جدید از داخل و خارج از کشور، اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 746872

دیگر خبرها

  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است