Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:07:39 GMT

آبشار لاتون؛ شور حضور گردشگران

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۷۵۷۲

آبشار لاتون؛ شور حضور گردشگران

لاتون مرتفع‌ترین آبشار شمال کشور با شکوهی وصف ناشدنی یکی از جاذبه‌های دیدنی آستارا سالانه پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

خبرگزاری شبستان، بندر آستارا – پیمان ناصری‌زارع: لاتون مرتفع‌ترین آبشار شمال کشور با ۱۰۵ متر ارتفاع در شهر لوندویل شهرستان آستارا قرار دارد.

 

بلندترین آبشار شمال کشور از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس (اسپینه) سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس « اسپینه » سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای کاسپین (خزر) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علاوه بر آبشار اصلی، آبشار دیگری با فاصله ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سر ریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و عریض‌تر است، از مسیر چشمه تا آبشار لاتون سه حوضچه بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری قرار دارد و انتهای مسیر نیز دارای پرتگاه های خطرناک و مرگبار است و کسانی که می‌خواهند به این آبشار لاتون سفر کرده و آن را از نزدیک ببینند جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

در مسیر این آبشار تپه‌های جنگلی و رودخانه‌ای که منبع آن آبشار لاتون است دیده می‌شود که چشم هر بیننده ای را نوازش می‌کند و روحیه ای تازه به انسان می‌بخشد این آبشار در روزهای آخر هر هفته میزبان کوهنوردانی از شهرهای همجوار است که گذراندن اوقات فراغت شان را آبشار لاتون انتخاب کرده‌اند.

 

روستای قدیمی آسیه‌شوان در مسیر این آبشار قرار دارد و اطراف آبشار درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و آلوچه (گوجه سبز) می‌روید. جنگل ۹ ماه از سال سرسبز است و از تنوع جانوری اطراف آبشار لاتون نیز می توان به گرگ، خرس به ندرت و جوجه تیغی اشاره کرد، اسب و گاو و گوسفند را هم مردم ساکن اطراف آبشار نگهداری می‌کنند.

 

حجم آب آبشار لاتون در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد.

 

 قلعه‌ای که بر روی آبشار لاتون قرار دارد همان قلعه اسپینه (اسپیناس) معروف است؛ و یکی از قلعه‌های بابک خرم دین می‌باشد.

 

برای دیدن این آبشار باید از مسیر رشت ۱۳ کیلومتر مانده به شهر مرزی آستارا وارد شهر لوندویل شد و سراغ خیابان آبشار را گرفت تا در این مسیر پس از حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی به روستای کوته‌کومه رسید. بعد هم از حدود ۸ کیلومتر پیاده‌روی به آبشار زیبای لاتون رسیده و از شاهکار خداوند در این منطقه استفاده کرد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل خبرگزاری شبستان سیلاب خسارت سیلاب مسافران نوروزی خبرگزاری ایام نوروز شیراز حضور گردشگران آبشار لاتون بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

 فرهاد فرامرزیان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در زمینه ثبت جهانی چندین اثر تاریخی و گردشگری استان گفت: ثبت جهانی آبشار بیشه و برگزاری جشنواره رود و ریل کاری ارزشمند و کم‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی مناطق گردشگری و آبشار‌ها نیز شاهد کار‌های ارزشمندی در استان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان با تشریح خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان تاکنون ۸ هزار پذیرش داشته و بیش از هزار عمل در آن انجام شده است، این در حالی است که تعرفه خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد دولتی است چراکه هدف ما خدمت به مردم در جهت فرزندآوری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان با جهاددانشگاهی لرستان در ارتباط هستند که از این میزان ۱۴ شرکت در واحد مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران