Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:54:48 GMT

هلال احمر به 57 هزار سیل زده گلستان امدادرسانی کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۰۷۴۴

هلال احمر به 57 هزار سیل زده گلستان امدادرسانی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از 25 اسفند 97 تا 10 فروردین به 161 هزار نفر از متاثرین انواع حوادث در کشور از جمله 57 هزار نفر در استان گلستان امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 55 هزار نفر از آسیب دیدگان و متاثرین انواع حوادث در کشور اسکان اضطراری و عمومی یافتند که 13 هزار نفر از این افراد گلستانی بوده و در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیوندی به توزیع 66 هزار بسته مواد غذایی یک ماهه اشاره کرد و گفت: در استان گلستان 40 هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان توزیع شده و روزانه هشت هزار و 500 امدادگر مشغول امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.
** مردم بیش از 14 میلیارد تومان کمک کردند
وی به کمک های مردمی به هلال احمر برای سیل زدگان اشاره کرد و اظهارداشت: تاکنون بالغ بر 140 میلیارد ریال به حساب هلال احمر واریز شده که بعد از عملیات گزارش هزینه‌کرد آن را به طور شفاف ارایه خواهد شد.
رییس هلال احمر ادامه داد که تاکنون این جمعیت 250 میلیارد ریال در امدادرسانی به آسیب‌‌دیدگان حوادث جوی هزینه کرده است.
* اتفاقات عجیب و غریب در حوادث
رییس جمعیت هلال احمر درباره برخی خبرها مبنی بر سرقت منازل و احشام سیل‌زدگان توسط افرادی که لباس هلال احمر به تن دارند، گفت: در بحران و حادثه اتفاقات عجیب و غریب زیاد می افتد و کم و کیف آن را نیروی انتظامی باید گزارش دهد، ولی ممکن است برخی افراد سودجو با استفاده از کاورهای هلال احمر، چنین اعمالی را انجام دهند که موجب کاهش اعتماد مردم به هلال احمر می‌شود و حتما باید با آنان برخورد قانونی شود.
رییس جمعیت هلال احمر با یادآوری جان‌باختن 45 نفر از هموطنان بر اثر حوادث جوی اخیر اظهار داشت: با وجود تلاش فراوان برای جلوگیری از بروز تلفات جانی در گلستان، به دلیل ابعاد گسترده این حادثه متاسفانه هشت نفر بر اثر سیل این استان جان باختند.
پیوندی افزود: هلال احمر از لحظات اولیه در همه استان ها با تمام وجود با ظرفیت های استان‌ها و استان‌های معین در خدمت مردم بود و چهار وظیفه عمده امداد و نجات، اسکان اضطراری، تغذیه اضطراری و درمان اضطراری را در دستور کار قرار داده است.
7333/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گلستان درمان سیل کمک های مردمی نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سجادی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از چند روز گذشته که ما شاهد بارندگی‌های شدید در مرکز و جنوب استان سیستان و بلوچستان هستیم امدادرسانان جمعیت هلال احمر این استان به همراه سه استان فارس، یزد و کرمان تاکنون به ۱۱۲ روستا امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۹۹ تیم امدادی با همکاری نجاتگران با استفاده از بالگرد‌های جمعیت هلال احمر موارد امدادی شان را توسط چرخ بال‌ها و بالگرد‌های هلال احمر انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی‌هایی که در حوزه‌ی مدیریت بحران استان انجام شده ۳۶ سورتی پرواز در مناطق مختلف شهرستان‌های کنارک، سراباد، نیکشهر و قصر قند انجام و هموطنانی که در این شهرستان‌ها همچنان اسیر سیل هستند امداد رسانی شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان