Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:22:04 GMT

پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل صورت گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۰۸۰

پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل صورت گرفته است

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از خطرات احتمالی و وقوع سیل در شهرستان کرمانشاه گفت: بر اساس تجربیات گذشته نقاطی که احساس کردیم در آنها احتمال بروز سیل است، ماشین آلات مکانیکی مستقر شده است.

وی از لایروبی کانال‌های آب خبر داد و افزود: در محله کرناچی که در حاشیه رودخانه قره سو قرار دارد، نیز علاوه بر استقرار ماشین آلات مکانیکی، به ساکنان هشدار داده شده است تا منازلشان را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرمانشاه همچنین از اطلاع‌رسانی وسیع در محلاتی که احتمال بروز سیل است خبر داد و گفت: هشدارهای لازم هم با اخطار کتبی، هم نصب بنر و هم منزل به منزل به مردم داده شده است.

وی بیان داشت: در مسیر تنگه کِنش یعنی رودخانه تنگه کنش منتهی به میدان امام (ره) تعریض کانال، استقرار ماشین آلات و روانسازی عبور آبراه در حد مقدورات انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه روستای ده پهن در معرض خطر و در حاشیه رودخانه قرسو قرار دارد، از محدوده راه آهن کرمانشاه کانال عرضی به طول بیش از ۳۰۰ متر ایجاد شده که آب از این کانال وارد رودخانه قرسو شود.

وی گفت: در برخی از محلات هم چون رودخانه کهریز پل کهنه، کانال‌ها و رودخانه‌های قدیمی را لایروبی کردیم و کار تعریض انجام شده است.

رنجبر از فراهم کردن مکان اسکان برای ۲۰۰۰ خانوار در ورزشگاه‌ها و مدارس با همکاری هلال احمر، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: همچنین برخی دیگر از ظرفیت‌های اسکان به این ظرفیت موجود اضافه شده است.

وی ادامه داد: برای این موضوع همچنین از ظرفیت ماشین آلات ارتش و سپاه نیز استفاده کرده و آنها را به کار گیری کرده ایم.

فرماندار کرمانشاه از اطلاع رسانی به ۱۲۰ روستای حوزه شهرستان کرمانشاه که در معرض خطر سیل هستند، نیز خبر داد و گفت: تعدادی منازل این روستاها نیز که همکاری کردند، تخلیه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دهیارها را به عنوان مدیر بحران در این مناطق آموزش آماده کرده ایم و با تمام توان در تلاش هستیم که مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 4578824

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری کرمانشاه سیل اسکان اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی صبح چهارشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین بازی دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه است و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است و مهمترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم (ص) است که باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید ظرفیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در شبکه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بیمه گر نیز در زمان برگزاری همایش جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومین باید همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6080540

دیگر خبرها

  • سخت‌گیری لازم برای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق صورت گیرد
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۳۱ فروردین
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز