Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در سال ۹۷ مجموعا ۱۹۸۰۱۰۲ مورد خدمات ارائه داد که از این تعداد ۹۱۲۷۷۹ مورد تعداد کل تماس‌ها با تلفن‌های گویا و ۱۰۶۷۳۲۳ آمار کل مراجعه به وبسایت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آموزش مباحث حقوقی و آشنایی مردم با قوانین، از اصول مسلم حقوق است که در این میان مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه با ارائه مشاوره به مردم در زمینه مسائل حقوقی نقش مهمی دارد که به همین منظور مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در سال ۸۴  تاسیس شد و این مرکز در چند سال اخیر در بخش‌های مختلف تقویت شد و در زمینه ارائه مشاوره حقوقی دستاورد‌های جالب توجهی به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدمات این مرکز از دو طریق یکی تماس با تلفن گویا با شماره‌های (۱۲۹ و ۰۹۶۹۹) و مراجعه به وب سایت مرکز (www.moshaver۱۲۹.ir) صورت می‌گیرد و به گفته دادستان کل کشور در سال گذشته حدود ۹۷۰ هزار ارتباط مردمی برای مشاوره در سال گذشته با مرکز ارتباطات مردمی صورت گرفته است.
در بخش وب سایت مرکز خدمات مختلفی ارائه می‌شود. از جمله این موارد طرح سؤالات حقوقی است که مردم می‌توانند پرسش خود را مطرح کرده و این پرسش‌ها توسط تعدادی از قضات به صورت مستقیم پاسخ داده شده و سؤال کننده با ارائه کد پیگیـــــری می‌تواند به پاسخ سؤال خود دست یابد. همچنین محاسبه مهریه – دریافت انتقادات و پیشنهادات- استفاده از آرشیو سؤالات حقوقی و ... از دیگر خدمات وب سایت مرکز است.   به گفته رئیس مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه همزمان با طرح پرسش تا ظرف ۴۸ ساعت به آن‌ها پاسخ داده شده است و در حال حاضر این مرکز با کمک حدود ۱۰۰ قاضی و مشاور حقوقی به ارائه خدمت می‌پردازد.    مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در سال ۹۷ مجموعا یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۰۲ مورد خدمات ارائه داد که از این تعداد ۹۱۲۷۷۹ مورد تعداد کل تماس‌ها با تلفن‌های گویا و ۱۰۶۷۳۲۳ آمار کل مراجعه به وبسایت بوده است.

بنابر این گزارش در خصوص تماس‌های گرفته شده، ۷۷۲۵۶۴ مورد تماس برای ارتباط با مشاورران حقوقی، ۹۸۸۶۴ مورد برای محاسبه مهریه، ۲۲۷۳۳ مورد در خصوص خدمات الکترونیک قضایی و ۱۸۶۱۸ مورد در خصوص انتقادات و پیشنهادات بوده که به مراجع ذیصلاح فرستاده شده است.

همچنین از تعداد ۱۰۶۷۳۲۳ آمار کل مراجعه به وبسایت، تعداد ۳۹۰۵۲۹ مورد در زمینه محاسبه مهریه، ۱۶۷۶۵ مورد در خصوص سئوالات حقوقی و سایر موارد ۶۶۰۰۲۹ مورد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی حقوقی ارتباط خدمات الکترونیک قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد

با هدف ارائه گزارش شفاف و عمومی اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۲ به مردم، کتاب/مجله «رواق خدمت» از سوی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی منتشر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد به نقل از آستان‌نیوز، در قالب این سالنامه 140 صفحه‌ای، حوزه‌های مختلف میزبانی از زائران، مجاوران و عموم مخاطبان خدمات آستان قدس رضوی در داخل کشور و همچنین عرصه بین‌المللی در عرصه‌های متنوع علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتضادی مورد بررسی قرار گرفته و به تشریح خدمات در هر عرصه پرداخته شده است.

«خاک پای زائران»، «سازوبرگ میزبانی با شکوه»، «پرچمدار خدمت به قرآن»، «میزبان جهان»، «در مسیر مرجعیت علمی»، «کرامت بی‌حد و مرز»، «خانواده امام رضایی»، «بر قله‌های سلامت»، «تلاش بی‌وقفه برای رشد تولید» و «روی موج خدمت»، عناوین 10 فصل محتوایی این کتاب سال هستند که در آنها، شاخص‌ترین عناوین فعالیت‌ها و دستاوردهای مجموعه‌های مختلف ستادی و عملیاتی آستان قدس رضوی در سال 1402 تبیین شده است.

شایان ذکر است نسخه الکترونیکی کتاب/مجله «رواق خدمت» نیز که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شده، در تارنمای اینترنتی «مجله رضوی» به نشانی  mag.razavi.ir  در دسترس عموم مخاطبان و علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز
  • وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • «رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی