Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»، دهمین روز سال جدید در حالی آغاز شده که از چند روز پیش، تکاپویی فراگیر در مناطق غربی و جنوب غربی کشورمان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی به راه افتاده است؛ سیلابی که انتظار وقوع آن، بسیاری را به هراس انداخته و با توجه به بارش‌های روز‌های گذشته و پر شدن ظرفیت سد‌ها و آبگیر‌ها و تالاب ها، انتظار دور از تصوری هم نیست.

وضعیتی که موجب شده کارشناسان هواشناسی و پلیس راهور از مردم بخواهند از سفر در روز‌های پیش روی حذر کرده و به طور ویژه تر، به مقصد مناطق غربی و جنوب غربی سفر نکنند؛ هشدار‌هایی که در ادامه آن به رانندگان گوشزد شده که بسیاری از محور‌های مواصلاتی به دلیل بارش لغزنده است و احتمال وقوع حادثه بیش از هر زمانی است.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر در بیشتر محور‌های زنجان و کندوان از جمله کرج ـ. چالوس شاهد بارش برف هستیم، اظهار کرد: در عمده محور‌های اردبیل و مازندران نیز شاهد بارندگی باران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، ترافیک در تهران روان است، گفت: ترافیک در عوارضی آزادراه‌ها پرحجم گزارش شده است.

رحمانی دوباره نسبت به انجام سفر‌های نوروزی به سمت استان‌های جنوبی هشدار داد و گفت: تا دو روز آینده، استان‌های جنوبی و غربی کشور از جمله ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، شمال خوزستان و فارس به هیچ عنوان برای سفر‌های نوروزی مناسب نیستند.

آخرین وضعیت آب و هوا

از امروز شاخه شرقی سامانه جدیدی به ایران نفوذ می‌کند و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد از سمت شمال غرب ابر‌های باران زا ظاهر شده اند و در بسیاری از مناطق بارش‌ها شروع شده است. هرچه زمان جلوتر می‌رود، این ابر‌ها وسعت بیشتری را در بر می‌گیرد؛ آذربایجان غربی و شرقی و کردستان، اولین مقصد بارش‌های نسبتا سیل آسا خواهند بود.

بر پایه اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، گذر این سامانه بارشی از فردا تا سه شنبه ۱۳ فروردین در نیمه غربی، مرکز و شمال کشور، موجب بارش باران در برخی ساعات بارش شدید و رگبار و رعدوبرق خواهد شد. خروجی مدل‌های عددی بیانگر تشدید بارش از یکشنبه شب تا بعد از ظهر دوشنبه در حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و دز و دوشنبه در حوضه آبریز رود‌های دز و کارون است.

بنابراین، انتظار می‌رود به سبب بارش باران و ذوب برف، حجم روان آب و سیلاب در رودخانه‌های منطقه از دوشنبه تا سه شنبه به بیشینه مقدار خود برسد. وضعیتی که از فردا با تشدید بارندگی‌ها در جنوب و غرب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان تشدید خواهد شد. با این یادآوری که از فردا و به تدریج از اواخر وقت، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و غرب فارس شاهد بارش باران توام با رگبار و رعد و برق و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد بود.

هم اکنون توصیه می‌شود که برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی، برای سفر‌های نوروزی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برنامه ریزی نکنید، به ویژه اگر مقصدتان مناطق غربی و جنوب غربی کشور است. همچنین اکیدا توصیه می‌شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی به سبب احتمال سیل و برخورد آذرخش خودداری کنید.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛  

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترافیک آب و هوا پیش بینی یکشنبه ۱۱ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، تا پایان هفته در ساعت‌هایی از بعد از ظهر در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

طلیعه محمدی افزود: همچنین امروز و فردا در برخی ساعت‌ها با افزایش سرعت وزش باد، دریا نیز تا حدودی متلاطم خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و روی دریا در ساعت‌هایی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ساعت‌هایی به ویژه در سواحل مرکزی و فراساحل مرکزی وجنوبی استان ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا را نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته محمدی، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۴، جزر دوم ساعت ۱۵:۰۶ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۱ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است