Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه سال گذشته سینما مانند هر سال جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد و اهالی هنر هفتم سال سینمایی را تحویل کردند. در ابتدای این ماه حاشیه های جشنواره فجر از همه پر رنگ تر شد و انصراف برخی فیلم ها از این دوره به اخبار پربازدید تبدیل شده بود. اما با شروع افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حاشیه ها رنگ و بوی دیگری گرفت و تک خوانی خواننده زن در این مراسم چراغ حاشیه های جشنواره فجر را روشن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن ماه هر سال پر التهاب ترین ماه سینما به حساب می آید که در ادامه به مهمترین اتفاقات این ماه خواهیم پرداخت:

* قرارداد اکران «زندانی ها» ساخته مسعود ده نمکی با موسسه پخش بهمن سبز ( حوزه هنری ) بسته شد این اثر در نوبت اکران قرار گرفت.

* محمد احسانی ، محمد علی باشه آهنگر ، محمد بزرگ نیا ، مهرزاد دانش ، پوران درخشنده ، ریما رامین فر و محمود کلاری به عنوان داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

* وارد کردن سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از دبی حاشیه ساز شد.

*افتتاحیه جشنواره فجر با تک خوانی خواننده زن حاشیه ساز شد که روابط عمومی جشنواره در پاسخ به آن مشکل صدابرداری سالن افتتاحیه را مطرح کرد.

*مانند سال گذشته پردیس سینمایی ملت همچنان با معضل پارکینگ دست و پنجه نرم می کند و اهالی رسانه و خبرنگاران را به دردسر انداخته است.

*روز اول جشنواره فجر با جابه جایی فیلم غلامرضا تختی و معکوس باعث ابراز ناراحتی پولاد کیمیایی و عوامل فیلم معکوس شد.

درحالی که انتظار می رفت فیلم کیومرث پوراحمد بتواند انتظارات را برآورده کند اما کیفیت نازل این فیلم باعث شد تا انتقادات فراوانی به او انجام شود.

*فیلم متفاوت مسخره باز مورد تحسین سینماگران و خبرنگاران در روز چهارم جشنواره فیلم فجر قرار گرفت.

*فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در روز پنجم جشنواره در سینمای رسانه به نمایش در آمد که بازی تحسین برانگیز هوتن شکیبا مورد توجه همگان قرار گرفت.

*اختتامیه جشنواره فجر هم با حاشیه های قابل توجهی همراه شد که همایون غنی زاده با دریافت نکردن سیمرغ در مرکز آن قرار گرفت.

واکنش منتقدان و اهالی رسانه به مسخره بازی همایون غنی زاده در اختتامیه جشنواره فجر که با دریافت نکردن سیمرغ در بخش نگاه نو صدای بسیاری از پیشکسوتان سینما را درآورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش

علیرضا رهایی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور وظیفه دارد از ظرفیت بزرگ علمی و تحقیقاتی خود برای حل مشکلات کلان صنعت کشور استفاده کند.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری ۱۸ دانشکده، ۱۴ پژوهشکده و ۴ پردیس خود در بندر عباس، ماهشهر، گرمسار و کیش انجام چهار برنامه کلان مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت کار خود قرار داده است و در راستای این برنامه‌ها ارتباطاتی گسترده با ارگان‌های مرتبط برقرار شده پروژه‌های علمی بزرگی طراحی شده که مقدمات اجرایی این پروژه‌ها نیز فراهم شده است، همچنین پژوهشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر که مأموریت انجام طرح‌های کلان را دارند مجدداً فعال شده و مشغول حل مشکلات و نیازهای مهم کشور هستند.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر با اشاره به پروژه ابر رایانه سیمرغ گفت: سیمرغ بزرگ‌ترین ابر رایانه موجود در کشور است و الان به دلیل امکاناتی که دارد و روندی که برای توسعه این ابر رایانه طراحی شده بسیاری از ارگان‌های مختلف کشور در حال استفاده از این ابر رایانه هستند. آخرین استفاده از این ابر رایانه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفت که این سازمان برای ذخیره حجم زیاد اطلاعات تصویری که در مسیرهای مواصلاتی کشور دارد با دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از ابر رایانه سیمرغ قرارداد منقعد کرد و در حال حاضر سازمان راهداری در حال استفاده از این ابر رایانه است.

رهایی ادامه داد: دانشگاه امیر کبیر در این زمینه امکانات مناسبی را تخصیص داده است اما به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبانی لازم را انجام می‌دهند و همچنین پیش بینی شده است که از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری اعتبار جدیدی به مقدار ۲۰ میلیارد تومان برای این ابر رایانه تخصیص پیدا کند که بتوانیم با افزایش ظرفیت پردازش، موقعیت و جایگاه این ابر رایانه را در سطح دنیا حفظ کنیم.

کد خبر 6075840

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • افتتاحیه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • فوتسالیست‌ها نرسیده زیر شلاق شمسایی (عکس)
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم