Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:42:28 GMT

چین ورود گردشگر به بخش هایی از اورست را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۴۲۲

چین ورود گردشگر به بخش هایی از اورست را ممنوع کرد

پکن- ایرنا- چین ورود گردشگر به بخش های محوری قله اورست، بلندترین قله جهان را به منظور حفاظت از این منطقه کوهستانی و محیط زیست آن، ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا تارنمای چاینا ارگ روز یکشنبه نوشت: چین یک منطقه حفاظت شده را در اورست از سال 1988 میلادی ایجاد کرده است که از این پس، گردشگران عادی حق ورود به آنجارا نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش تصریح می کند با این وجود کوهنوردان دارای مجوز همچنان قادر به ورود به این منطقه هستند و برای آنها مشکلی به وجود نخواهد آمد.
10 هزار کیلومتر مربع از این منطقه مهم کوهستانی، دارای اکوسیستمی بسیار آسیب پذیر است که جزو ناحیه ممنوعه و حفاظت شده از سوی دولت چین محسوب می شود.
بتازگی در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد به دلیل ورود بی رویه گردشگران، این منطقه بسیار آلوده شده است.
مسئولان منطقه خودمختار تبت در شمال غرب چین گفته اند غیر از منطقه حفاظت شده، گردشگران قادر خواهند بود کمپ هایی را در نقاط دیگر دایر کنند و از همان نقاط هم قادر به مشاهده قله 8800 متری اورست خواهند بود.
گزارش حاکی است که گردشگران علاوه بر این، با محدودیت های دیگری هم مواجه شده اند از جمله اینکه آنها دیگر حق ندارند به ارتفاعی بالاتر از 5200 متر بروند و شمار آنها در این کمپ ها هم بیشتر از 300 نفر نخواهد بود.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چين اورست محدوديت گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است