Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@19:23:43 GMT

فنونی‌زاده: ۹۷ فاجعه بود خدا ۹۸ را به‌خیر کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۶۳۹

به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی و مهدی فنونی‌زاده سال‌ها برای تیم ملی بازی کردند و در تیم‌های پرسپولیس و استقلال افتخار آفریدند. برادران فنونی‌زاده هنوز که هنوز است محبوب دل هواداران و فوتبالدوستان کشورمان هستند و صحبت‌های آمیخته با طنز آن‌ها زبانزد خاص و عام است. به بهانه سال نو و فرارسیدن بهار ۹۸ با این دو برادر دوست‌داشتنی هم‌صحبت شدیم و سؤالات نوروزی جالبی را از آن‌ها پرسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌های مرتضی و مهدی فنونی‌زاده را در ادامه می خوانید.

* سال ۹۷ برای شما چطور گذشت؟

مرتضی: از لحاظ فوتبالی همین که پرسپولیس توانست به فینال لیگ قهرمانان برسد برای من خوب بود، ولی از لحاظ شخصی فکر می‌کنم در حق مردم خیلی اجحاف شد و این گرانی‌ها پدر مردم را درآورد.

مهدی: سال ۹۷ سال خوبی نبود. فشار اقتصادی کمر مردم را شکست. گرانی‌ها باعث شد مردم وضعیت بدی داشته باشند. خیلی‌ها با حقوق ماهی ۹۰۰ تومان زندگی فاجعه‌باری داشتند.

* بدترین اتفاق برای شما در سال ۹۷ چه بود؟

مرتضی: شکر خدا من روز بسیار بدی در سال ۹۷ نداشتم.

مهدی: هر روز سال ۹۷ برای من ناراحت‌کننده و غصه‌آور بود.

* بهترین اتفاق چطور؟

مرتضی: ازدواج پسرم در سال ۹۷ بهترین اتفاق برایم بود.

مهدی: بهترین اتفاق برای من به دنیا آمدن نوه‌ام بود.

* فکر می‌کنید سال ۹۸ چطور باشد؟

مرتضی: ۹۷ که فاجعه بود، ولی خدا ۹۸ را به خیر بگذراند. سیل و اتفاقات بد دیگر در شروع سال جدید حال همه را گرفت اما امیدوارم در ادامه اوضاع برای مردم بهتر شود.

مهدی: خدا کند در سال جدیدی لااقل وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بهبود پیدا کند، دیگر از خدا چیزی نمی‌خواهم.

فنونی‌زاده: ۹۷ فاجعه بود خدا ۹۸ را به‌خیر کند

* شما هم مثل خیلی‌ها درگیر دلار، سکه و... بودید؟

مرتضی: ما را چه به این حرف‌ها؟ زندگی‌ام همین‌طوری به سختی می‌گذرد حالا بروم سراغ دلار و سکه؟

مهدی: پولی نداشتم که بروم روی این چیز‌ها سرمایه‌گذاری کنم. اگر داشتم هم این کار را نمی‌کردم، چون ریسک خطرناکی است.

* گرانی گوشت و مرغ چطور؟

مرتضی: واقعاً خجالت‌آور است، گوشت کیلویی ۱۲۰ تومان. انصاف کجا رفته است؟ نمی‌دانم مسئولان دارند آن بالا چه کار می‌کنند. چرا هیچ‌کس به فکر مردم نیست؟ هر تصمیمی مسئولان می‌گیرند برعکس جواب می‌دهد.

مهدی: من سال‌هاست که گوشت قرمز نمی‌خورم. یعنی ارزان هم بود نمی‌خوردم، ولی واقعاً شأن یک ایرانی این نیست که به نان شبش محتاج باشد.

* بچه که بودید کدام‌یک بیشتر عیدی می‌گرفتید؟

مرتضی: خب من بزرگتر از مهدی بودم و به او بیشتر عیدی می‌دادند، چون دوست‌داشتنی‌تر بود.

مهدی: بله من بیشتر می‌گرفتم، چون کوچکتر بودم.

* برادر بزرگتر به برادر کوچکتر عیدی هم می‌داد؟

مرتضی: نه من به مهدی عیدی نمی‌دادم، چون او به قدر کافی پول داشت و عیدی می‌گرفت.

مهدی: با مرتضی ناهار بیرون بروی باید دنگ خود را بپردازی. او عیدی به کسی نمی‌داد. از شوخی گذشته مرتضی هم بچه مشتی و بامرامی است.

* خاطره جالبی از تعطیلات عید دارید؟

مرتضی: خاطره من همان بازی با ملوان بود که اتوبوس در جاده پر از برف گیر کرد. ساعت ۲ شب بود. پروین ما را فرستاد تا به روستا برویم و غذا و کمک بیاوریم. من در خانه‌ای را زدم پیرزنی ۱۲۰ ساله در را باز کرد. موضوع را با او در میان گذاشتم. آن پیرزن پرسید آیا علی پروین هم در اتوبوس هست؟ گفتم بله، سپس قدری نان و پنیر داد و گفت به پروین سلام برسانید و بگویید او را مثل پسرم دوست دارم. وقتی به پروین گفتم یک پیرزن در آن سن و سال این‌طور هوادار شماست از خوشحالی بغضش گرفت.

مهدی: خاطره خاصی یادم نیست، ولی قهرمانی با تیم تهران الف سال ۶۷ در لیگ قدس که در عید اتفاق افتاد برایم خاطره خوبی بود.

* پروین به شما عیدی هم می‌داد؟

مرتضی: علی‌آقا اگر جیب ما را نمی‌زد هنر کرده بودیم (با شوخی). نه سلطان به ما عیدی نمی‌داد. 

مهدی: من چند سال پیش یک عیدی نقدی از علی‌آقا گرفتم که هرگز محبت ایشان را فراموش نمی‌کنم، چون کارم را بدجوری راه انداخت.

* تیم اول و دوم‌تان در فوتبال ایران؟

مرتضی: اول پرسپولیس دوم استقلال!

مهدی: اول استقلال دوم سپاهان!

* در سال جدید چه کسی را می‌بخشید و حلال می‌کنید؟

مرتضی: علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل سابق پرسپولیس در حق خودم و زن و بچه من خیلی ظلم کرد، ولی او را می‌بخشم و حلال می‌کنم.

مهدی: من آدم کینه‌ای نیستم. هر کس مرا اذیت کرده را می‌بخشم و حلالش می‌کنم.

* درباره گرانی پراید چه نظری دارید؟

مرتضی: من ۲ میلیون تومان هم به پراید نمی‌دهم چه برسد به ۵۲ میلیون تومان.

مهدی: فقط می‌توانم بگویم خدا به مردم خوب کشورمان رحم کند.

* آرزوی شما در سال جدید؟

مرتضی: سلامتی و تندرستی همراه با برکت برای همه مردم خوب ایران.

مهدی: آرزوی سلامتی و جیب پر از پول برای مردم دارم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی پرسپولیس استقلال سال نو لیگ قهرمانان پدر حقوق شکر ازدواج سیل دلار گرانی گوشت گوشت قرمز عیدی پول تعطیلات بازی اتوبوس جاده علی پروین فوتبال ازدواج پدر سال نو علی پروین فوتبال ایران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند

نوه امام خمینی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند، گفت: امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه های امام، رهبر معظم انقلاب هستند. وی در ادامه سخنانش افزود: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به  گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

نوه امام خمینی(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند. لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) است. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کارهایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی(س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه 71 سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) 25 دی ماه 67 در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند».(صحیفه امام، جلد 21، صفحه 239)

نوه امام خمینی(س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب(ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست. 

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • باخت تیلور مشکل حسن یزدانی و کامران قاسمپور را حل کرد!
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس با حضور حسن یزدانی
  • خبر خوش برای کشتی آزاد ایران
  • خبر خوش برای کشتی ایران؛ یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت
  • بازگشت رسمی حسن یزدانی به تیم ملی
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر