Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به تدابیر آتش نشانی در روز طبیعت، گفت: این سازمان به منظور ایجاد ایمنی برای شهروندان در پارک‌ها و اماکن تفریحی تمهیداتی را دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: آتش نشانی ساری با استقرار خودرو‌های آتش نشانی با تجهیزات کامل اطفایی و امدادی، برپایی چادر امدادی و گشت ایمنی سیار، به منظور جلوگیری از هرگونه حریق و حادثه  آمادگی کامل در جهت تامین ایمنی مسافران و شهروندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری توصیه کرد تا مسافران و شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی  جهت جلوگیری از خطر و حفظ محیط زیست، از روشن کردن آتش در پارک و جنگل خودداری کنند.

وی افزود: می‌طلبد تا مسافران و مردم از برپایی چادر مسافرتی در حاشیه خیابان جاده و رودخانه خودداری کرده و به بهانه استفاده از طبیعت، از مراقبت فرزندان خود غافل نشوند.

هاشمی گفت: از رانندگان تقاضا می‌شود از وضع راه‌ها اطلاع کامل پیدا نموده و از مسیر‌های ایمن رانندگی نمایند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: در هنگام احساس خواب و خستگی در محل امن توقف و چراغ‌های خطر خود را روشن کرده و استراحت کنند تا منجر به حوادث غیر قابل جبران نشود.

وی حمل جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق در خودرو‌ها  را از جمله اولویت‌های  ایمنی سفر عنوان کرد و گفت: پرتاب کردن ته سیگار از پنجره خودرو باعث بروز آتش سوزی در طبیعت و اماکن گردشگری خواهد شد لذا نیازمند است در این خصوص موارد ایمنی رعایت شود.

هاشمی افزود: از پرتاب کردن شیشه نوشابه و شیشه‌های قطورکه مانند عدسی عمل می‌کند در طبیعت خودداری شود چرا که این امر منجر به درصد بالایی از آتش سوزی‌ها در محیط طبیعی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت:  توصیه می‌شود تا خانواده‌ها در طی مسافرت از بازی کردن کودکان در جاده، کنار پرتگاه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جداً جلوگیری کنند و در صورت مشاهده سیلاب مکان را سریعاً ترک نموده و به نقاط مرتفع و امن پناه ببرند.

وی بستن درب خودرو‌ها  پس اسکان به دلیل احتمال ورود حیوانات موذی به داخل خودرو‌ها را از دیگر توصیه‌های سفر به طبیعت عنوان کرد.

 هاشمی گفت: پس از خاموش کردن منقل کباب تا سرد شدن کامل، هرگز آنرا جابجا نکنند و موارد ایمنی را هنگام پخت و پز رعایت کنند.

وی افزود: در لحظات اولیه اسکان، وسایل ایمنی و راه‌های خروج را به خاطر سپرده تا در زمان نیاز سریعتر اقدام کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه روز طبیعت سال گذشته یک روز بی حادثه و ایمن بوده، گفت: سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری ساری با  ایستگاه‌های فعال و خودرو‌های مجهز به تجهیزات ایمنی و همچنین نیرو‌های عملیاتی در سه شیفت متوالی بطور شبانه روزی در انجام وظیفه خطیر امداد و نجات و اطفای حریق به شهروندان و مسافران نوروزی خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ م

آمادگی کامل آتش نشانی ساری در روز طبیعت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، داریوش مرادی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و یک باغ‌دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر دند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد ۷ گروه دیگر شامل ۲۰ دستگاه خودرو ویژه اطفایی و ۴۰ نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر چهارشنبه، ۲۲ فروردین ماه، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای او ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان، چندین کپ انفجاری در محل حادثه اتفاق افتاده که منجر به دفرمه شدن درب آهنی اصلی مجموعه شده و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام شده و با توجه به عدم حضور مالک در محل و عدم اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، در ابتدای عملیات، اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرادی تصریح کرد: در ادامه و حین عملیات تهویه و اطفای حریق قسمت‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ داده که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت ۶ نفر از پرسنل شد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی با رد عواملی چون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به‌عنوان دلایل اولیه، کانون آتش‌سوزی را در نزدیکی راه‌پله عنوان کرده و گفت: تمامی جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری تحویل مسئولین حقوقی و دستگاه قضایی شده است.

این مسئول در پایان اظهار کرد:امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها و اصول انبارداری توسط مالکین، شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

دیگر خبرها

  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته