Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیرانتخابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بافت های تاریخی عامل جذب گردشگر خارجی است و باید حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای ارزآوری تقویت شوند.
وی اظهار داشت : بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روز 27 اسفند 1397 تا 10 فروردین ،سه میلیون و 348هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین یک میلیون و 105 هزار و 205 خودرو نیز در تاریخ یادشده وارد استان شده اند.
امیر انتخابی ، درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل را 85.07 درصد اعلام کرد.
99هتل ، 95 مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، 275 مجتمع پذیرایی بین راهی ، 32 هتل آپارتمان، یک هزار و 480 خانه مسافر ، 58 سفره خانه سنتی و 75 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.
یک هزار و 70 اثر تاریخی ثبت شده در گیلان میزبان حضور گردشگران داخلی و خارجی است.
1881 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خدمات رسانی خودرو صنایع دستی گردشگران داخلی و خارجی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص حفاظت، نگهداری و مرمت بنا‌های تاریخی هم گفت: بخش‌هایی از بنای تاریخی استان شامل سبزه‌میدان بجنورد، قلعه خان مانه و سملقان، امام زاده نبی رازو جرگلان، باغ مزار و رباط عشق گرمه، حمام تاریخی جاجرم، حمام بام اسفراین، آب‌انبار صفی‌آباد، پایاب الله آباد؛ حمام گلیان و خانه یحیی بیگ شیروان و حمام چری و حمام فاروج در سال گذشته مرمت شد.
وی در اداره اشاره‌ای هم به ثبت اثر کردو گفت: در سال گذشته شش اثر تاریخی ناملموس از خراسان شمالی شامل اماج و کماج، عید اول، دسته روی ایام محرم و صفر، پخت خوراک قلیف چال، پخت غذای محلی کمه جوش، قورتو و ده و که لی و پخت نان علفی در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.
به گفته قهرمانیان دو اثر طبیعی غار کسگ و درخت کهن‌سال چنار قلعه چه ایرج اسفراین نیز در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.
در خراسان شمالی هزارو ۱۵۱ اثرتاریخی شناسایی شده است.

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر خارجی از دره ستارگان قشم
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر