Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:29:33 GMT

«آخوند میرزا علی» و سیل آق‌قلا/ روایتی از نقش یک امام جمعه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۰۵۹۱

«آخوند میرزا علی» و سیل آق‌قلا/ روایتی از نقش یک امام جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به روایتی از سفر خود به منطقه سیل‌زده آق‌قلا در استان گلستان و نقش پررنگ امام جمعه این شهر در حل مشکلات مردم پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«هُوَ الْواحِدُ الْقَهَّارُ
آنچه باعث حضور امروزم در آق‌قلا شد نه الزام سازمانی بود نه احساس خدمت و یاری رسانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرخصی بودم و دوستان حاضر در منطقه می‌گفتند که نیاز به حضور نیروی انسانی برای کمک نیست. اما احساس کردم به عنوان یک عضو کوچک از مجموعه‌ای وسیع و ارزشمند که بخشی از آن دچار بحران شده در محل حاضر شوم و با همکارانم ابراز همدردی کنم و بگویم که شما برایمان مهمید و ما در کنار شماییم و حالمان ناخوش است از ناخوشی شما.

خودم را به گرگان رساندم و به اتفاق همکارانم در استان راهی آق‌قلا شدیم. قصدم روایت سفر و بیان مشکلات کشور در دوره‌ی بحران نیست! اصلاً بنا ندارم از شنیده‌هایم قبل از وقوع حادثه، در حین اتفاق و بعد از آن بگویم. از سو مدیریت‌ها و حُسن مدیریت‌ها. از حضورها و عدم حضورها، از عکس بگیران تا برعکس گیران. بگذریم.

من از این سیل و سیلاب صید خودم را گرفتم. با چشمانم دیدم مردی را که از شب اول حادثه در کسوت امام جمعه در کنار مردم بوده و حدود ۷ شبانه روز بود که خواب نداشت. چکمه‌هایش به پا بود ولباس تبلیغ دین بر تن. از پیر و جوان تا کوچک و بزرگ و زن و مرد احترامش می‌کردن. یکی از خودشان بود. درب ساختمان فرمانداری بسته بود و دسترسی به مقام مسئولش نبود ولی این مرد در خیابان و در دسترس‌ترین نقطه برای مردم در میان آنها بود و اگر هیچ کاری هم از دستش بر نمی‌آمد سنگ صبور بود برایشان. از زنی که شیون کنان به سمتش آمد، اشک ریخت، گله کرد و رفت تا پیرمردی که حرف‌هایش را مطرح کرد و مشکلش را گفت تا جوانی که گله از مدیریت میدانی و درمان و دارو و … داشت و او انگار نه انگار که خسته است و اکثراً بی‌تقصیر و بی‌ابزار. حرف می‌شنید، پیگیری می‌کرد و گره می‌گشود.

نظامی و غیرنظامی به او مراجعه می‌کردند و صادقانه مشورت می‌داد. اختلافات قومیتی که پس از بحران بود را حل می‌کرد. ظاهراً خودش بود و لباس تنش حتی ماشین هم نداشت. اما او سرمایه‌ای داشت که همه شهر در کنترلش بود و اختیار دار همه چیز بود و دلسوز همه. «آخوند میرزا علی» [آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آق قلا] آبرو داشت و اعتبار و این همه سرمایه نتیجه‌ی حسن سلوکش است و لاغیر...

در بحران‌ها این نیرو و چنین انسانی حلال مشکلات است وگرنه شاه سلطان حسین هم زیاد داریم که خاصیتی ندارند. فرمانداری که جرأت حضور در میان مردم شهرش را ندارد همان بهتر که سیل جابه‌جایش کند یا استانداری که فردای حادثه بگوید مشکل خاصی نیست و غیب شود همان بهتر که به تیر غیب دچار شود.

من در میان همه‌ی تلخی‌های سیل این شیرینی کامم را ساخت و حالم را خوب کرد.

ضمناً ایشان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان است.

کد خبر 4579219

منبع: مهر

کلیدواژه: آق قلا خسارت سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار پیشوا، ظهر جمعه و در پی عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، پس از اقامه نماز جمعه به امامت حسینی میر امینی امام جمعه، نمازگزاران به منظور اعلام حمایت از حرکت قهرمانانه رزمندگان اسلام و در رأس آن‌ها نیروهای نظامی کشورمان علیه رژیم جعلی صهیونیستی و در جهت محکومیت دوباره جنایات این خون‌خوارترین انسان‌های تاریخ، از حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) تا میدان امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.‌

بر اساس این گزارش این راهپیمایی با حضور سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، خیراندیش فرمانده سپاه شهرستان، مسئولین شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آحاد مردم ولایت مدار شهرستان پیشوا برگزار شد.

گفتنی است که این راهپیمایی پرشور در حمایت از پاسخ قاطع و قانونی سپاه پاسداران به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در حمله کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران سپاه اسلام صورت گرفت و مردم انقلابی شهرستان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» و «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» حمایت قاطع خود را از این اقدام شجاعانه و مقتدرانه دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند.

کد خبر 6082553

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز