Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکی از موضوعاتی که سیاه پوستان در آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تبعیض نژادی در بخش‌های گوناگون جامعه از جمله بخش‌های کشاورزی، مسکن و بهداشت است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، همانطور که سال جدید آغاز می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نزدیک‌تر می‌شود، تمرکز سیاسی آمریکا بر محور‌هایی که از ضرورت بیشتری برخوردار هستند و رای دهندگان را ترغیب می‌کند، محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسائلی که مطمئنا به نظر می‌آید به طور کامل نادیده گرفته شود، پایداری جدایی نژاد‌ها و نژادپرستی است.

تبعیض نژاد سازمانی به نوعی از تبعیض گفته می‌شود که از سوی نهاد‌های اجتماعی و سیاسی مانند مدارس، دادگاه‌ها و دیگر نهاد‌ها صورت می‌گیرد. برخلاف تبعیض نژاد صورت گرفته از سوی افراد، تبعیض سازمانی که تبعیض نظام‌مند نیز نامیده می‌شود می‌تواند این قدرت را دارد که که تأثیر منفی بر روی توده مردم و به خصوص اقلیت‌های نژادی بگذارد.

تبعیض نژاد در بخش کشاورزی

کشاورزی در آمریکا با دو موضوع نژادپرستی و سرمایه داری درهم آمیخته است به طوری که تاثیر عمیقی بر مزرعه داران و افرادی که قرار است از مزایای زمین‌های کشاورزی بهره‌ای ببرند، می‌گذارد. اخیراً دانشجویان دانشگاه ایالتی پورتلند اطلاعات مربوط به کشاورزان را مورد بررسی قرار دادند. نتایج به دست آمده تفاوت‌های قومی و نژادی قابل توجهی را مخصوصاً در زمینه کشاورزی و مالی نشان می‌دهد.  
نتایج این تحقیق نشان دهنده نژاد پرستی سازمانی  که در آن اکثراً سفید پوستان مالک زمین هستند و از درآمدی که از این طریق کسب می‌کنند بهره مند می‌شوند. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، سفید پوستان آمریکایی بیش از ۹۷ درصد مالکان زمین‌های غیر کشاورزی را تشکیل دادند. آن‌ها همچنین ۹۸ درصد درآمد کشاورزی را از مالکیت زمین کسب می‌کنند.   بیشتر بخوانید: سیستم معیوب و غیرمنصفانه دادگاه‌های آمریکا

این در حالی است که کشاورزان رنگین پوست (سیاه پوست، آسیایی، بومی آمریکا و غیره) کمتر از ۳ درصد از صاحبان غیر کشاورزی را تشکلیل می‌دهند. این قشر از جامعه آمریکا بیشتر مستاجر بوده اند تا مالک زمین باشند.

در واقع قوانین نژادپرستی در آمریکا مانع از دادن حق مالکیت به رنگین پوستان می‌شود. علاوه بر آن، رنگین پوستان پس از لغو برده داری حداقل دستمزد را دریافت کردند و زمانی که بر روی زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند از حقوق اتحادیه و تامین اجتماعی محروم بودند.

تبعیض نژاد در زمینه مسکن

در سراسر آمریکا، سیاه پوستان به طور قابل توجهی با درخواست وام مسکن در مقایسه با سفید پوستان رد می‌شود. به عنوان مثال، در شهر فیلادلفیا، سیاه پوستان سه برابر بیشتر از سفید پوستان با رد شدن وام مسکن مواجه می‌شوند.   بیشتر بخوانید: ۴۰۰ هزار آمریکایی در دام برده‌داری مدرن    

علاوه بر آن، در جایی که مالکیت مسکن در آمریکا از لحاظ طبقه اجتماعی تفاوت پیدا می‌کند، بهره بردن از این مزیت سیاه پوستان را مجبور به مواجه شدن با تبعاتی می‌کند.

تبعیض نژاد در بخش مراقبت‌های بهداشتی

تعصب نژادی در بخش مراقبت‌های بهداشتی آمریکا از گذشته تاکنون اثر گذاشته و این تأثیر منفی در حال حاضر نیز وجود دارد و موجب ایجاد تفاوت میان گروه‌های نژادی گوناگون در این کشور شده است. در دهه‌های آخر ۱۸۰۰ و اوایل ۱۹۰۰ میلادی بسیاری از سیاهان آمریکایی حاضر در ارتش در پی نقص عضو و معلولیت بسیاری از خدمات را دریافت نمی‌کردند. اگرچه بسیاری از موارد تبعیض نژاد علیه سیاهان در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا به طور آشکار قابل توضیح نیست، اما این تبعیض همواره وجود داشته و سیاهان آمریکایی در زمان‌های گوناگون از این تبعیض تأثیر پذیرفته‌اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا کشاورزی مسکن بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است