Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@00:45:57 GMT

لفاظی شاه سعودی علیه ایران در اجلاس سران عرب

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۱۷۳۷

لفاظی شاه سعودی علیه ایران در اجلاس سران عرب

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در جریان سخنان خود در نشست سران اتحادیه عرب در جولان بار دیگر به یاوه گویی علیه ایران روی آورد.

بر اساس این گزارش، وی در سخنانی مضحک و تعجب برانگیز و ضمن نادیده گرفتن حمایت‌های خاندان سعودی از تروریسم در منطقه و جهان مدعی شد: ایران به حمایت از تروریسم در جهان ادامه می‌دهد!

وی بدون اشاره به حمایت‌ها: کشورش از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: عربستان با هر گونه اقدامی که حاکمیت سوریه بر جولان را خدشه دار می‌کند، مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملک سلمان همچنین بدون هیچگونه اشاره به تلاش‌های سعودی برای به فراموشی سپردن مسأله فلسطین مدعی شد: مسأله فلسطین همواره در رأس اولویت‌های ریاض بوده است!

وی همچنین در سخنانی عجیب و غریب مدعی شد که عربستان سعودی به امدادرسانی به مردم یمن ادامه می‌دهد! این ادعای مضحک درحالی است که ۴ سال است که یمنی‌ها توسط سعودی و متحدانش به خاک و خون کشیده می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز مدعی شد: امنیت ملی عربی طی سال‌های گذشته در معرض خطرناک‌ترین چالش‌ها قرار گرفته و ترویسم و شبه‌نظامیان، نظام‌های کشورهای عربی را تهدید می‌کنند. ما به مفهومی جامع برای مشخص کردن اولویت‌های امنیت ملی عربی نیاز داریم زیرا این امنیت قابل تجزیه نیست؛ مداخلات ایران و ترکیه باعث تشدید بحران‌های عربی شده و باید در مقابل مداخلات منطقه‌ای بایستیم.

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جولان سران عرب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سران عشایر و طوایف آبادان از عملیات غرور آفرین وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرماندار ویژه آبادان به همراه سران عشایر و طوایف در دیدار با فرماندهان سپاه آبادان از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

شیوخ و سران عشایر در این نشست به نمایندگی از عشایر غیور آبادان با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه‌ی خود را از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
همچنین سران عشایر در وصف شجاعت و درایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعرهای سروده شده به زبان عربی را خواندند و و شعار بر علیه رژیم صهیونیستی و همپیمانانش سر دادند .

امام جمعه آبادان در این دیدار پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی را درسی عبرتی برای آنان دانست و گفت: صهیونیست‌ها هم اکنون در بن بست قرار گرفتند و ابهت پوشالی که برای خود در این سال‌ها ساخته اند زیر سوال رفته است و در صورت کوچکترین اقدام پاسخی شدیدتر و سیلی محکم تری دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام غبیشاوی افزود: حمله ایران مقتدر به مناطق نظامی رژیم صهیونیستی آغاز فتح و پیروزی‌هایی است که سال‌ها پیش امام انقلاب وعده آن را داده بود.
فرماندار ویژه آبادان نیز با اشاره به عملیات نظامی سپاه در پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت:در وعده صادق نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت و تمامیت ارزی خود با هیچکس شوخی ندارد.
احسان عباسپور افزود: رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات و حمایت‌هایی که از سوی دیگر کشور‌ها میشد شاهد آن بود که هیمنه‌ی پوشالی اش و حتی گنبد آهنینش درهم شکست.امروز تمام مسلمانان جهان چشم به ایران دوخته اند و از ما الگو می گیرند، پاسخ مستقیم از ایران به سرزمین‌های اشغالی تمام دنیا را لرزاند و نشان داد ایرانی‌ها بلوف نمی‌زنند.

 

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • حمایت سران عشایر و طوایف آبادان از عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟