Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:37:09 GMT

احداث سد معشوره خواسته تاريخي مردم لرستان است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۲۸۲۳

احداث سد معشوره خواسته تاريخي مردم لرستان است

خبرگزاري آريا - خرم آباد -ايرنا- استاندار لرستان گفت: احداث سد معشوره خواسته تاريخي مردم اين استان است و اگر اين سد اجرا مي شد در کاهش خسارت سيلاب حتما تاثيرگذار بود.

به گزارش ايرنا، سيد موسي خادمي شامگاه يکشنبه در جلسه ستاد مديريت بحران در سالن جلسات استانداري لرستان افزود: مصوبات سيل هاي سال 97 برخلاف ارسال گزارشات هنوز در دولت تصويب نشده و تقاضا مي شود در صورت موافقت همه را تجميع کنيم و با گزارش سيل اخير ارسال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: در بحث تخصيص آب در حق لرستان ظلم شده است.
استاندار لرستان ادامه داد: براي ساخت سد پنج ميليون متر مکعبي نمي توانيم تخصيص بگيريم و براي مردم قابل قبول نيست 12 ميليارد متر مکعب آب از استان خارج شود ولي کل ظرفيت سدهاي استان 280 ميليون متر مکعب باشد.
وي اضافه کرد: سدهاي مورد مطالبه استان نيازمند 20 هزار ميليارد ريال است که در صورت بهره برداري نيز ظرفيت کل آب سدها به 500 ميليون متر مکعب نمي رسد.
خادمي اظهار داشت: اين در حالي است که در استان هاي ديگر يک سد با ظرفيت 2 ميليارد متر مکعب وجود دارد.
وي ادامه داد: نه اجازه مطالعه مي دهند و نه مطالعه شده ها اجازه تخصيص دارند و برخي طرح هاي داراي پيشرفت فيزيکي را نيز حذف کردند.
استاندار لرستان گفت:بزرگترين سد لرستان معشوره است که در تمام سفرهاي رياست جمهوري ها مطرح شده و هنوز وزارت نيرو اراده جدي براي اجراي آن ندارد.
وي افزود: امسال در بودجه براي اين سد با تمام پيگيرهاي انجام شده اعتبار 250 ميليارد ريالي براي آن در نظر گرفته شده است.
خادمي بيان کرد:اگر اين سد اجرا مي شد حتما تاثيرگذار بود، در سيل خرم آباد اگر پل موقت را بر نمي داشتيم حجم بالايي آب وارد شهر مي شد.
وي اظهار داشت: 270 ميليون متر مکعب که قابل تنظيم است حتما مشکل پلدختر و کوهدشت و چگني را حل مي کرد.
استاندار لرستان گفت: در هيچ شهر لرستان آب پايدار نداريم، تمام آب هاي استان از چشمه است و هيچ سدي براي آب شرب نداريم.
وي افزود: در زمينه حق استان،تامين آب و اراضي کشاورزي در حاليکه ميانگين اراضي آبي کشور 46 درصد است در لرستان 23 درصد است.
استاندار لرستان ادامه داد: طرح هاي سدسازي در لرستان شروع شود و کار آبخيزداري در سرشاخه ها را جدي بگيريم و از وزارت جهاد کشاورزي انتظار کمک داريم.
وي افزود: در اين سفر مهمترين هديه به مردم لرستان دستور سريع به وزارت نيرو داده شود که در بحث تخصيص آب حوزه کرخه و کارون تجديد نظر کند و مباني کارشناسي قوي در تخصيص ها نيست و مسائل اجتماعي را منظور نمي کنند.
استاندار لرستان ادامه داد: مصوبه اي در دولت براي توسعه مناطق شرق و غرب در نظر گرفته شده که 10 استان کمتر توسعه يافته در اين مصوبه است که هفت استان امتيازات خوبي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: سه استان توسعه نيافته لرنشين است که در اين مصوبه گنجانده نشده اند و پيشنهاد مي شود که تسهيلات توسعه شرق به غرب را به اين استان ها تسريع دهيد.
7274/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان