Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی اظهار داشت: گزارش های هواشناسی حاکی از شدت بارش ها برای بامداد دوشنبه است و این موضوع وقوع سیلاب، سرریز شدن سدهای خاکی، رانش زمین و ریزش کوه را در مناطق کوهستانی و شهرستان کوهرنگ بسیار زیاد کرده است.

وی ادامه داد: به مردم مناطق در معرض خطر سیل اطلاع رسانی های لازم انجام شده و توصیه می شود افراد از قرار گرفتن در کنار مسیل ها، رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات استان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی، پیشگیری از خسارت جانی را اولویت برنامه های ستاد مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تهمیدات انجام شده در سیلاب هفته گذشته و در مواجهه با موج دوم بارش ها تاکنون هیچگونه خسارت جانی در استان نداشته ایم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که سیلاب هفته گذشته 400 میلیارد تومان خسارت در استان برجای گذاشت که 177 میلیار تومان آن در حوزه زیربنایی، 152 میلیارد تومان آن خسارت به بخش کشاورزی و 71 میلیارد تومان آن خسارت به واحدهای مسکونی استان بوده است.

عباسی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص جبران خسارت های ناشی از وقوع سیلاب در استان گفت: نگرانی در خصوص جبران خسارت ها وجود ندارد و دولت قول داده تا نظیر تمهیداتی که در خصوص جبران سیلاب استان گلستان در نظر گرفته به استان چهارمحال و بختیاری نیز اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در مرحله نخست 50 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ضروری و اولویت دار استان و یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان اختصاص داده است.

وی به تمهیدات انجام شده در مواجهه با وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورود عشایر کوچرو به استان، آماده باش مدیران و توزیع آنها در شهرستانهای استان، اطلاع رسانی گسترده از طریق خبرگزاری ها، فضای مجازی و صدا وسیما و همراهی و همدلی مردم و مسئولان سبب شد تا سیلاب اخیر خسارت جانی در استان نداشته باشد.

عباسی با اشاره به تخلیه 30 روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار داشت: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با 350 میلیمتر بارش طی 2 اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آماده باش بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ریزش کوه رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت:  برای  امروز و فردا در نواحی شرقی استان، بارش‌های رگباری از شدت و مقدار بیشتری برخوردار هستند.
قطره افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی