Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:05:17 GMT

سعدآباد برای دومین بار در نوروز تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۴۰۲

سعدآباد برای دومین بار در نوروز تعطیل شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای دومین بار در طول تعطیلات نوروز و با تاکید ستاد بحران استان تهران دوشنبه ۱۲ فروردین تعطیل است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، این مجموعه تاریخی دوشنبه ۱۲ فروردین تعطیل است.

تعطیلی این مجموعه تاریخی که برای دومین بار از آغاز تعطیلات نوروزی رخ می‌دهد به دلیل قرار گرفتن رودخانه در حریم این مجموعه تاریخی و برخی کاخ‌های مجموعه اعلام شده است، بنابراین با توجه به شرایط جوی نامساعد و تأکیدات ستاد بحران استان تهران و فرمانداری شهرستان شمیرانات و بمنظور پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی، مجموعه سعدآباد تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی یا کم کردن ساعت کاری این مجموعه تاریخی در خیابان نیاوران میدان باهنر نگرفته است.

مجموعه سعدآباد به پیشنهاد ستاد بحران تهران، ششم فروردین نیز براساس توضیح مدیر کل امور موزه‌ها یعنی «موقعیت جغرافیایی مجموعه تاریخی سعدآباد در حریم رودخانه و احتمال حضور کودکان در آن محدوده» تعطیل شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد کاخ سعد آباد تعطیلات نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود، سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با بیان اینکه فردا، سی‌ام فروردین روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: هدف از نام‌گذاری و گرامیداشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی‌افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای سی‌ام و سی‌ویکم فروردین برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خاطر نشان کرد: در روز پنجشنبه بازدید از تمام اماکن و بناهای تاریخی و محوطه‌های جهانی استان فارس برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

ثابت‌اقلیدی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت‌جمشید برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، تقدیر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و همچنین مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید، اظهار کرد: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

ثابت‌اقلیدی همچنین افزود: در روز پنجشنبه هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز نیز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجر تراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

ثابت‌اقلیدی همچنین با اشاره به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 745451

دیگر خبرها

  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود