Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن دستاری (مدیر کل موسسات نیکوکاری و شبکه های عام المنفعه کمیته امداد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری همان تشکل‌های مسجد‌محور و محله‌ور هستند. در حقیقت معتمدین محل و هیات‌ امنای مساجد به صورت محلی در زمینه کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند، اما کمیته امداد امام خمینی(ره) با اجرای طرحی قصد دارد، این افراد را سازمان‌دهی کرده و از آنها بخواهد با استفاده از تجارب کمیته امداد در خصوص این نوع فعالیت‌ها در یک بستر کاملا فناورانه برای پیشگیری از موازی‌کاری فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل موسسات نیکوکاری و شبکه های عام المنفعه کمیته امداد خاطرنشان کرد: در مراکز نیکوکاری تشکل‌های محله‌ای به شبکه اجتماعی تبدیل می‌شوند. این مراکز نیکوکاری در حال حاضر در سراسر کشور در محلات مختلف فعالیت می‌کنند و به تناسب هر استان تعداد این مراکز متفاوت است.

دستاری تصریح کرد: بیشترین مراکز نیکوکاری در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، تهران هستند. در تهران بیش از ۱۰۰ مرکز نیکوکاری داریم که با توجه به تعداد محلات در تهران این تعداد مراکز نیکوکاری برای تهران بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند. البته این اقدام در تهران به تازگی آغاز شده و هنوز تعداد کم است، اما با توجه به اینکه در تهران ۳۵۴ محله وجود دارد حداقل باید ۳۵۴ مرکز نیکوکاری در تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری هم در مناطق کم‌برخوردار می‌تواند تشکیل شود و هم در مناطق برخوردار. در مناطق کم برخوردار افرادی هستند که تمکن مالی کمی دارند، اما می‌توانند خدمات داوطلبانه مانند توزیع اقلام و اجناس را برعهده بگیرند. اگر این شبکه‌های اجتماعی و مراکز نیکوکاری تشکیل شود، مناطق برخوردار می‌توانند پشتیبان مناطق کم‌برخودار باشند.

مدیر کل موسسات نیکوکاری و شبکه های عام المنفعه کمیته امداد یادآور شد: در حال حاضر ۱۷۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور داریم، اما افق دید ما برای سال ۱۴۰۰ ایجاد ۷ هزار مرکز نیکوکاری در کشور است، اما باید توجه داشته باشیم؛ تا زمانی که پوشش کامل کشوری برای هماهنگی این مراکز نداشته باشیم، موازی‌کاری در خصوص کمک به نیازمندان همچنان ادامه خواهد داشت.

دستاری خاطرنشان کرد: قصد ما این است که پس از فعال شدن این شبکه اجتماعی مراکز نیکوکاری در کل کشور با سازمان‌های مردم نهاد نیز ارتباط گرفته تا آنها نیز از این شبکه اجتماعی نیکوکارانه بهره بگیرند. با یکی شدن شبکه اجتماعی مراکز نیکوکاری در سراسر کشور کل اطلاعات نیز در دسترس افرادی که علاقه مند به کمک هستند قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر متاسفانه اولویت‌بندی در خصوص کمک به نیازمندان وجود ندارد، البته کمیته امداد و سازمان بهزیستی به طور جداگانه اطلاعات مددجویان خود را در اختیار دارند، اما آمار دقیقی از افرادی که توسط خیرین در خیریه‌ها رسیدگی می‌شوند وجود ندارد و نمی‌توانیم در کل کشور چه تعداد نیازمند وجود دارد که خیران در خیریه‌ها به آنها کمک می‌کنند. اگر این شبکه فعال شود ما می‌توانیم توزیع عادلانه‌ای در خصوص کمک به نیازمندان در سراسر کشور داشته باشیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، خواجه وند گفت: باتوجه به موضوعات مرتبط با حوزه برق در استان البرز، با هدف رضایتمندی مشترکین و مردم استان، نصب انشعابات مشترکین نخستین اولویت در برنامه‌های کاری این شرکت می‌باشد. اولویت دوم، بهبود وضعیت روشنایی معابر استان می‌باشد که استفاده از ظرفیت پیمانکاران کشوری در دستور کار قرارگرفته است.
ایشان در ادامه افزودند:با توجه به نزدیک شدن زمان اوج بار سال ۱۴۰۲ در روز‌های گرم سال، برنامه ریزی‌های مدونی در حال انجام می‌باشد تا ان‌شاءالله بتوانیم عبور موفقی از پیک بار سال ۱۴۰۳ داشته باشیم.
دکتر خواجه وند در پایان موضوعات پیرامونی مانند توسعه مباحث انرژی‌های‌نو را نیز از برنامه‌های در دستور کار این شرکت بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • تکلیف تعطیلی پنجشنبه بانک‌ها مشخص شد
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • تکلیف روزهای پنجشنبه بانک ها مشخص شد
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه