Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسم شب شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت شهدای مدافع حرم در حسینیه تهرانی‌های مشهد بیان کرد: امام از هر پدری به ما نزدیک‌تر است و کسی که مقابل امام بایستد، مانند این است که مقابل خدا ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از بدبختی‌های شیطان این بود که از نظر خود روشنفکری کرد و در مقابل دستور خداوند ایستاد و از سجده بر خلیفه خدا سرباز زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دلیل این به اصطلاح روشنفکری شیطان این بود که من از جنس آتش و انسان از جنس خاک است، در حالی که نسبت به برکات خاک که منشا رویش درختان و گیاهان، خلقت انسان و حتی منشا عقل و عبادت است، جاهل بود و این آتش است که رویش ندارد؛ لذا به اسم روشنفکری در مقابل فرمان خدا ایستاد.

صدیقی با بیان اینکه با هوای نفس نمی‌توان خدا را عبادت کرد، ادامه داد: شیطان با دستور الهی مقابله کرد و به خدا گفت «من عبادتی برای تو انجام می‌دهم که کسی آن را انجام نداده و از من نخواه که بر انسان سجده کنم». خداوند در پاسخ گفت: «عبادت آن چیزی است که من از تو می‌خواهم نه آنچه دل تو می‌خواهد».

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پروردگار متعال نیز انسان را آفریده که آن را امتحان کند؛ لذا همه رفتار، گفتار و حرکات ما امتحان الهی است و باید به این امر توجه کنیم.

صدیقی گفت: ملاصدار می‌گوید انسان بر سر چهارراهی است که سه راه آن آدم را ساقط می‌کند و یک راه آن انسان را بالا می‌برد.

وی در تشریح انگیزه‌های انسان از زندگی بیان کرد: انگیزه انسان در زندگی یا مادی و حیوانی است که توجه به شکم، جا و مکان، امکانات، انتخاب جفت و سایر موارد مادی را شامل می‌شود و محور زندگی افراد با انگیزه مادی در حد حیوانی، یعنی تامین این امور خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انگیزه دیگر انسان در زندگی قدرت طلبی بوده که نماد برزخی آن درندگی است؛ از این رو انسان برای به دست آوردن قدرت و کسب مقام دنیایی بی دینی می‌کند و، چون رسیدن به مقام را می‌خواهد، باعث می‌شود تروریست را شهید قلمداد کرده و اقلیت را به جان یکدیگر می‌اندازد، در حالی که قدرت باعث می‌شود انسان مالک وقت خود نباشد و بدبختی هم زیاد دارد.

صدیقی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که بشر در دام آن می‌افتد، فراتر از انگیزه‌های مادی و قدرت طلبی است؛ در واقع انگیزه سوم انسان در زندگی و راه سوم شیطنت این است که می‌خواهد مرید داشته باشد و برای همه عزیز شود؛ لذا هر کاری انجام می‌دهد تا بین مردم عزیز شود. از این رو برای رسیدن به هدفش به مسجد می‌رود و دارالایتام می‌سازد و کار خیر انجام می‌دهد تا نامش بر سر زبان‌ها افتد، اما کار او فریب دادن مردم به همراه ریا و ترویز است. از آنجا که آدم عاقل به دنبال قدرت نمی‌رود، این دسته از آدم‌ها نیز به دنبال قدرت نمی‌روند چرا که قدرت بدبختی دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر انسان در پی یکی از این سه راه، یعنی کسب مادیات، قدرت طلبی و فریب مردم برای عزیز شدن باشد، منافق است.

وی با اشاره به اینکه آن راهی که انسان را بالا می‌برد، کاری است که برای خدا انجام دهد، گفت: مرحوم آیت الله بهجت، مجتهد فقید، که یکی از در‌های رحمت الهی بود، می‌فرمود: «امام راحل را در حال رحلت زیبا و خندان دیدم؛ علت اصلی این امر این بود که اقدامات امام راحل برای خدا بود»؛ حتی حاج احمد آقا، فرزند امام خمینی (ره)، که امام را در خواب دیده بود، گفته بود «حتی دستمان را هم که تکان دادیم، در مورد آن هم سوال شد». در وصیت نامه سیاسی امام نیز این امر مشهود است که می‌گوید «با قلبی مطمئن به سوی خدا باز می‌گردم».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت امام کاظم (ع)، در خصوص زندگی آن امام بیان کرد: حضرت بار‌ها و بار‌ها توسط حاکمان عصر خویش زندانی شد، ولی این آخرین بار بسیار سخت و تلخ بود و چندین نفر برای کشتن ایشان مامور شدند که از جمله آنان عیسی ابن جعفر نوه منصور دوانیقی، خلیفه عباسی، بود، اما این افراد با دیدن چهره نورانی امام و مناجات‌های شبانه و روزه داری ایشان در روز، از کشتن امام واهمه داشتند و سر انجام این ماموریت را به یک فرد یهودی دادند که ایشان را به شهادت رساند.

صدیقی گفت: امام موسی کاظم (ع) به هارون، خلیفه عباسی، فرمود: «هر روزی که عمر من در زندان و به تلخی می‌گذرد، عمر تو در کاخ و به شیرینی می‌گذرد و این تلخ و شیرینی‌ها هر دو تمام می‌شود و روزی من و تو در پیشگاه خداوند برای محاکمه حاضر خواهیم شد».

وی اظهار کرد: باید توجه کنیم و در همه چیز از اخلاق، همسایه داری، کار‌های اداری، معاملات و... تجدید نظر کنیم چرا که نگاه، رفتار و گفتار ما، همه امتحان الهی است که اگر این را در نظر بگیریم، مورد لطف الهی قرار خواهیم گرفت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اهمیت عملیات اخیر از چند جهت بهت آور دانست و اظهار کرد: در این علمیات غرور آفرین ناکامی غرب در رهگیری قدرت موشکی ایران یکی از پر اهمیت تمرین موارد بود که به جهت توان بالای موشکی و پهپاد ی ایران این مهم میسر شد.

وی عنوان کرد: عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران که توان کوچکی از آن به نمایش گذاشته شده به واقع باید گفت این فقط گوشه‌ای از نمایش قدرت ایمان مردان میدان بود.

حسینی نوری بیان کرد: مقایسه عملیات وعده صادق با عملیات صهیونیست‌ها در دمشق از نظر جغرافیایی نکته مهمی است، در این عملیات داشته‌هایی که رژیم صهیونیستی به آن می‌بالید طی این عملیات در هم کوبیده شد و همینه پوشالی آن مشهود و دنیا فهمید که آنها هیچ نیستند، این عملیات در ناکام گذاردن پدافند ۳ مرحله‌ای غرب موفق بود.

امام جمعه شهریار افزود: در حوزه رسانه‌ای، ذهنی که دنبال فریب افکار عمومی هستند نتوانستند به خواسته‌هایشان برسند، رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی هر چه تلاش کرد تا این عملیات را بی اثر نشان دهند اما در حوزه‌ی رسانه نیز دشمن شکست خود و نشانه‌های آن در تمام دنیا نمایان شد.

حسینی نوری ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع، مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان، سپاه زمینه ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیروهای مختلف مقاومت در جهان اسلام، سپاه و نیروهای چهارگانه اش، سپاه قدس، نیروهای هوا فضا و سازمان اطلاعات، جنگ‌های نوین اش نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری با بسیج مردمی اش و خدمت صادقانه اش، امید و غیرت مردم ایران اسلامی است.

حسینی در خاتمه متذکر شد: امروز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات که دشمنان ایجاد می‌کنند با دست خالی و توان دانشمندان و نخبگان مان به این قدرت رسیده ایم، این عملیات غرور آفرین را به مردم تبریک میگوییم، و تشکر می‌کنم از نیروهای مسلح که این مهم را رقم زدند.

کد خبر 6082669

دیگر خبرها

  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • بازدارندگی ایران با سیلی تاریخی به اسراییل تثبیت شد
  • تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف در قزوین
  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • ترکیه: نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است
  • اردبیل| توان و قدرت بالای نیروهای مسلح بر همگان عیان شد
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است