Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@21:48:50 GMT

جهانگیری وارد خوزستان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۶۸۲۹

جهانگیری وارد خوزستان شد

معاون اول رئیس جمهور لحظاتی پیش به صورت زمینی از خرم آباد وارد شهرستان اندیمشک در استان خوزستان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو اسحاق جهانگیری ظهر امروز بعد از حضور در استان‌های لرستان و کرمانشاه به صورت زمینی از خرم‌آباد وارد شهرستان اندیمشک در استان خوزستان شد.

قرار سفر جهانگیری به استان خوزستان دو روزه باشد و وی از نزدیک تمهیدات مقابله با سیلاب در استان خوزستان را مورد ارزیابی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری در اولین مرحله از سفر خود به استان خوزستان قرار است از سدهای دز و کرخه دیدن کنند چرا که مخازن این سدها به تراز نهایی ذخیره آبی خود رسیده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوزستان سیلاب بحران جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت‌تری خواهد داد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به احتمال تهدید اسرائیل علیه کشورمان تصریح کرد که امروز آمادگی کامل داریم، رژیم منحوس صهیونیستی بداند ما قاعده جدید ایجاد کردیم که پاسخ شرارت های آنها را خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در حاشیه مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش که به مناسبت روز ارتش در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی تاریخی و قاطع نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را خدمت فرمانده کل قوا و ملت بزرگوار، رئیس ستاد کل، فرماندهان ارتش و سپاه تبریک می‌گویم. نیروهای مسلح پاسخ قاطعانه‌ای به خواسته ملت دادند. نیروهای مسلح‌مان ثابت کردند که خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی، افزود: اعتقاد دارم که روز ۲۹ فروردین روز خجسته و برجسته‌ای است که روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی محسوب می‌شود. نباید ارتش امروز را با ارتش دوره قبل انقلاب مقایسه کرد. با انقراض نظام طاغوتی، آن ارتش هم از بین رفت و ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل سایر ارگان‌ها منبعث و متولد از نهضت انقلاب اسلامی است. ارتش ما یک ارتش انقلابی، ولایی است. در چنین روزی در سال ۵۸، امام راحل با حرکت و بصیرت انقلابی، ارتش جمهوری اسلامی را تأیید و تأسیس کردند.

فرمانده نیروی زمینی همچنین خاطرنشان کرد: ارتش هم به فرمان امام به نبرد با قائله های مرزی و جدایی طلب رفت. ارتش ولایی یک باور و یقین است. ارتش در روز ۲۹ فروردین اولین لبیک را به امام (رخ) گفت و به سمت ضد انقلاب رفت و مأموریت خود را با موفقیت اجرا کرد و البته شهید هم تقدیم انقلاب کرد.

امیر حیدری با اشاره به نقش ارتش در دروان دفاع مقدس، گفت: ما در جنگ از ۴۸ کشور اسیر گرفته بودیم. همه قدرت‌ها به حمایت از صدام پرداختند، اما ارتش با تمام توان در برابر زیاده خواهی دشمن ایستاد. ارتش نه در سال اول جنگ، بلکه در ۵ ماهه اول جنگ دشمن بعثی را شکست داد. معنی پیروزی این است که ما سلسله اقدامات محکم انجام دهیم که محاسبات دشمن را به غلط بندازیم و او به هدفش نرسد. قرار بود صدام ۲۰ روزه به تهران برسد، اما موفق نشد و شکست خورد. ما اجازه ندادیم صدام به هدفش برسد. این دومین لبیکی بود که ارتش به امام راحل داد. در ادامه هم ارتش و سپاه در کنار هم توانستند، پیروزی قاطع را به دست آورند.

وی همچنین گفت: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی مرزها را رها نکرد و به پاکسازی مرزها از مین اقدام کرد و آلودگی‌ها را از بین برد تا مردم به منازل خود بازگردند. در همین راستا ۱۳۰۰ کیلومتر پاکسازی انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: از سال ۷۵ تا ۸۴، نیروی زمینی چراغ خاموش و بدون تبلیغات با منافقین هر روز در مرزها درگیر بود و طومار آنها را در هم پیچید.

وی ادامه داد: نیروی زمینی واقف بوده که باید روی پای خود بایستد. امروز ۲۳ رسته دفاعی در نیروی زمینی وجود دارد و در تمام این رسته‌ها انواع تجهیزات و تسلیحات در داخل تولید می‌شود و به مرز خودکفایی و استقلال کامل رسیده است. امروز بر اساس طرح لبیک ۲ که مورد تصویب رهبری هم قرار گرفت، تسلیحات را در داخل تولید می‌کنیم. تسلیحاتی را تولید می‌کنیم که نقطه زن، دور زن، هوشمند و قابلیت شبکه‌ای شدن دارند. نیروی زمینی با همکاری وزارت دفاع انواع پهپادها، موشک‌ها، تجهیزات راداری و سیگنالی، تسلیحات ضد زره و تسلیحات هوشمند را تولید می‌کند.

وی افزود: ۱۱ تیپ نیروی زمینی در تمام مرزها مستقر هستند. امنیت پایدار کشور حاصل حضور نیروی زمینی ارتش، مرزبانی و نیروی زمینی سپاه در مرزها هست. البته حضور ما در مرزها به معنای وجود خطرات در مرزها نیست، اما باید اشراف اطلاعاتی و آمادگی مرزی داشته باشیم. از مرزها با استفاده از تجهیزات و تسلیحات هوشمندانه مراقبت می‌کنیم.

امیر حیدری در واکنش به احتمال تهدید اسرائیل علیه کشورمان، گفت: ما نیروهای مسلح کشورمان تکلیف داریم از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام پاسداری کنیم. نیروهای مسلح مکمل یکدیگر و هم‌افزا هستند. نیروهای مسلح در پاسخ به جنایت اسرائیل، تابوشکنی منحصر به فردی و توان با اقتدار را نشان دادند.

وی تاکید کرد: آن زمان گذشت که کشوری تعدی به خاک کشورمان کند و به سزای اعمالش نرسد. رهبری اشاره داشتند که دوره بزن و در رو تمام شده است. وقتی به خاک ما تجاوز شد، ما پاسخ دادیم. سفارت و کنسولگری ما در دمشق جزو خاک ما محسوب می‌شود و مأموریت نیروهای مسلح ما حفاظت از خاک ایران است و پاسخ قاطعی هم به دشمن داده شد و اگر تکرار شود، پاسخ سخت‌تری داده خواهد شد.

حیدری یادآور شد: شب عملیات، همه نیروهای مسلح در آمادگی بودند و این آمادگی را همچنان حفظ کرده‌ایم. نیروهای مسلح هم‌افزا و مکمل هم هستند. امروز آمادگی کامل داریم و رژیم منحوس صهیونیستی بداند ما قاعده جدید ایجاد کردیم که پاسخ شرارت‌های آنها را خواهیم داد.

امیر حیدری همچنین درباره نقش نیروی زمینی ارتش در حفظ امنیت استان سیستان و بلوچستان، گفت: سطح شرارتی که در سیستان و بلوچستان رقم می‌خورد، سطح بالایی نیست و شرارت علیه نظم اجتماعی ما است و شرارت نیست که نیروی زمینی بخواهد وارد شود. ما در مرزها حضور داریم و اگر نیاز باشد، حتماً به فراجا و سپاه کمک می‌کنیم، ولی در بحث امنیت داخل، فراجا پاسخ داده است و اگر نیاز باشد ما هم در خدمت هستیم. انسان‌های بزدل و وابسته به بیگانه شرارت کرده‌اند، اما فراجا به خوبی پاسخگو بوده است. در مواقعی که فراجا در تعقیب کاروان قاچاقچیان از ما بالگرد و پهپاد خواسته است، ما کمک کرده‌ایم، ولی تا الان مأموریتی نبوده که نیاز باشد نیروی زمینی راسا وارد شود، اما این آمادگی را داریم.

وی در خصوص واکنش نیروی زمینی به رویکرد برخی کشورهای منطقه بیان کرد: اگر کشوری حسن همجواری را رعایت نکند، نیروهای مسلح ما آمادگی دارند تا پاسخ متناسب با شرارت آنها را بدهند، اما قاطبه این کشورها درک درستی از توان نظامی و حسن همجواری ما دارند.

کد خبر 745107

دیگر خبرها

  • در صورت تعدی رژیم صهیونیستی، ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت‌تری خواهد داد
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود
  • جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک