Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: به سبب حجم بارش‌های پیش‌بینی شده در سامانه جدید، احتمال سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد.

احمد اسدی با اشاره به آخرین وضعیت جوی در این استان، اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از روز گذشته وارد مازندران شده و با تقویت سامانه بارشی جدید در ارتفاعات نیمه غربی، این بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه رانش و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه فردا از مازندران خارج خواهد شد و با افزایش نسبی دما جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است.

اسدی در مورد بیشترین میزان بارش در شهرهای استان مازندران نیز اظهار کرد: از روز شنبه شهرهای تنکابن با ۵۳، نوشهر با ۳۸، رامسر با ۳۶ و نور با ۳۱ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین بارش برف نیز مربوط به رامسر با ۱۰ سانتی متر بوده و در حال حاضر در محورها و ارتفاعات بارش برف و باران و وجود پدیده مه در شب مورد انتظار است و تداوم بارش‌ها در امروز و امشب را خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران همچنین در توصیه به مسافران و مردم گفت: به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از حضور در حاشیه رودخانه‌ها به شدت پرهیز کرده و از سفرهای غیر ضروری نیز خودداری کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جریانات شمالی همراه با افزایش ابر و کاهش دما امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در سطح استان گفت: از امشب سامانه بارشی از غرب استان آغاز می شود و سه شنبه در سطح استان گسترده خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه سامانه بارشی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز موثر است ، افزود: بارشها در ارتفاعات بیشتر است و در مناطق کوهستانی  احتمال ریزش سنگ ، لغزندگی و ارتفاعات بالای 2500 متر احتمال ریزش برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی فعالیت این سامانه بارشهای محلی و نقطه ای با احتمال آبگرفتگی معابر همراه است،اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج  را از پیامد‌های این سامانه برشمرد.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال و به تدریج ظهر چهارشنبه از استان خارج می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ دو روز پایان هفته با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمانی عمدتا آفتابی با روند افزایش دما خواهیم داشت.

به گفته فرجی؛ دریا از بعدازظهر  امروزبه تدریج با افزایش موج همراه می شود و فردا سه شنبه  به دلیل مواج بودن برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید