Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش بارندگی‌های شدید در کشور، از ابتدای سال جدید (۹۸) شاهد وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور هستیم که این پدیده، وضعیت بحرانی را برای کشور به همراه داشته است.

در شرایط بحران داشتن شبکه ارتباطی پایدار و بدون اختلال برای تیم‌های مدیریت بحران و مردم از جمله مهمترین الزاماتی است که بر آن تاکید فراوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید فتاحی، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباطات در مناطق سیل زده و وضعیت ارتباطی این مناطق توضیح داد.

لینک‌های رادیویی و ماهواره‌ای به کمک قطع ارتباط در ایلام آمدند

وی با بیان اینکه به جز در استان ایلام در سایر مناطق کشور، مشکل ارتباطی وجود ندارد، گفت: تمامی مسیرهای اصلی شبکه ارتباطی کشور برقرار است و می‌توان گفت که به رغم وجود سیل، زیرساخت ارتباطی کشور پایدار است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه به دلیل رانش زمین، ۳ مسیر فیبرنوری استان ایلام قطع شده است، افزود: از میان این ۳ نقطه، ۲ نقطه در زیر آب قرار دارد و امکان برطرف کردن آن نیست. اما یک مسیر هم اکنون توسط تیم فنی با جایگزینی ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای در حال برقراری مجدد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه لینک‌های ماهواره‌ای آماده برقراری ارتباط در ایلام است، ادامه داد: در همین حال ارتباطات رادیویی این مسیر نیز تا دو ساعت آینده برقرار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌ها به طور قطع به اندازه ظرفیت ارتباطی فیبرنوری نخواهد بود اما می‌تواند مسیر جایگزین موقت باشد، ادامه داد: لینک ها آماده ارائه به اپراتورها است تا مشکل برقراری ارتباط در ایلام حل شود.

مسیرهای اصلی زیرساخت در کل کشور برقرار است

فتاحی با بیان اینکه فعلاً به جز ایلام، هیچ مشکل ارتباطی در کل کشور به رغم بحران سیل گزارش نشده است، گفت: مسیرهای اصلی زیرساخت ارتباطی در کل کشور برقرار است و وقوع سیل آسیبی به شبکه زیرساخت وارد نکرده است.

وی گفت: البته ممکن است در برخی مسیرهای فرعی با قطعی ارتباط کوچکی مواجه شده باشیم که این قطعی احتمالاً به دلیل قطعی شبکه اپراتورها بوده است که به سرعت و در کمترین زمان ممکن حل شده است.

آماده باش تیم‌های فنی در خوزستان و لرستان

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در استان‌هایی که در حالت هشدار و آماده باش قرار دارند تیم‌های زیرساخت نیز در حالت استندبای هستند، گفت: هم اکنون تیم‌های فنی آماده باش در استان‌های خوزستان و لرستان و شهر خرم آباد در حالت آماده باش قرار دارند و فیبرهای نوری نزدیک به رودخانه‌ها نیز زیرنظر هستند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در مورد سایر مناطق سیل زده، گزارش قطعی اعلام نشده است، تاکید کرد: قطعی لینک ارتباطی در ایلام به دلیل رانش زمین اتفاق افتاد و سایر فیبرهای نوری شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، مشکل و اختلالی ندارند.

فتاحی با اشاره به آماده باش تیم‌های فنی برای احتمال وقوع مشکلات ناشی از بحران سیل در استان خوزستان، تاکید کرد: تیم‌های فنی زیرساخت در این زمینه در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی در مورد قطعی ارتباطات در فیروزکوه نیز که طی چند روز اخیر انجام شده بود، گفت: این قطعی هم اکنون مرتفع شده و مربوط به قطعی ارتباطی شبکه اپراتورهای موبایل بود و به فیبرنوری ارتباطی نداشت.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، در شرایط بحران مشترکان باید توجه داشته باشند که از برقراری ارتباطات غیرضرور در شبکه ارتباطی کشور خودداری کنند.

کد خبر 4579748 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل شرکت ارتباطات زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند

به گزارش خبرگزای صدا و سیما، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین حیاط دولت امسال با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۷ هزار روستای جدید تحت پوشش قرار گرفته اند، به عقد بزرگترین قرارداد با بخش خصوصی در حوزه فضایی در سال گذشته اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، امروز (چهارشنبه) و در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره لایحه امنیت کاربران به خبرنگاران گفت: این لایحه در کمیسیون حقوقی،- قضایی دولت در دست بررسی است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و قسمت‌هایی از لایحه به علت بخش‌های قضایی نیازمند تایید قوه قضائیه بود که در همین ارتباط نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.

وی همچنین از استفاده نزدیک به چهار الی پنج میلیون نفر از بسته اینترنت هدیه عیدانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده خبر داد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در  ۱۴۰۳ بدنبال تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی هستیم، تصریح کرد: پارسال نیز بزرگ‌ترین قرارداد با بخش خصوصی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی امضا کردیم و دو ماهواره بخش خصوصی نیز آماده پرتاب هستند و وزارت ارتباطات از قبل تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کرده است.

زارع پور، با اشاره به اینکه مطابق قانون تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام ساختمان‌ها به فیبرنوری متصل می‌شوند، خاطرنشان است: در اینصورت سرعت دسترسی آنها به هزارمگابیت یعنی صد برابر سرعت فعلی ارتباطات ثابت کشور افزایش پیدا می‌کند و آن روز روزیه که سرعت دسترسی مردم افزایش صد برابری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت برق برای پایداری شبکه
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • پایداری شبکه ارتباطی مخابرات منطقه گیلان در نوروز
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است
  • اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • خسارت سیل به نقاط روستایی یزد