Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:47:23 GMT

مسافران روز طبیعت به شهرستان مهدیشهر سفر نکنند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۲۷۷۵

مسافران روز طبیعت به شهرستان مهدیشهر سفر نکنند

حسن ارگی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط ناپایدار جوی، مسدود بودن تعدادی از محورها و احتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده از جمله عوامل خطرناک برای حضور مردم در طبیعت شهرستان مهدیشهر است.
فرماندار مهدیشهر گفت: هم اکنون راه ارتباطی شهمیرزاد به چاشم و خطیرکوه به دلیل آسیب ناشی از سیلاب به جاده، و مسیر سه راهی پرور به پشتکوه به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز 13 فروردین مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارگی به حفر کانال و تقویت استخر ذخیره آب بالادست شهمیرزاد اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از بالازدگی و خرابی پایه های این استخر، تعدادی کانال با همکاری دستگاه های اجرایی برای خروج آب از استخر ایجاد شد.
وی ادامه داد: جداره های بیرونی این استخر نیز به وسیله مقداری سنگ پوشش داده شد که تمامی این اقدام ها مقطعی و برای جلوگیری از بحران است.
ارگی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک برنامه ریزی مناسب و بلند مدت برای جلوگیری از بحران در خصوص این استخر اعمال می شود.
وی در توصیه عمومی به اهالی منطقه، افزود: در روز طبیعت از حرکت در نقاط سیل خیز، حاشیه کوه ها، مسیر رودخانه و حواشی آن خودداری کنند.
فرماندار مهدیشهر گفت: اهالی منازل بالادست شهمیرزاد که به دلیل شرایط آب و هوا منازل خود را تخلیه کردند، اندکی صبور باشند تا بتوانند با آرامش خاطر و در شرایط پایدار جوی در منطقه حضور یابند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان سمنان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان دستگاه های اجرایی سیل طبیعت مهدیشهر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی