Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از انجام ۱۰۸ عملیات امداد و نجات در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : بهروز کارخانه در توضیح این خبر بیان کرد: با توجه به گستردگی بارش‌ها و آب گرفتگی و  سیل، جمعیت هلال احمر استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ عملیات امداد و نجات انجام شده که در این حوادث ۳۶۳ نیروی هلال احمر در حال خدمات رسانی بوده و ۶۹۳ نفر در این حوادث آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مهم‌ترین پیام هلال احمر به شهروندان تصریح کرد: وضعیت سیل و آب گرفتگی درسطح استان بحرانی است به همین علت مردم برای امدادهای کوچک و ناچیز منتظر هلال احمر و یا دیگر ارگان‌ها نباشند چرا که تعداد نیروها بسیار کمتر از تقاضای شهروندان مبنی بر امداد است.
کارخانه با بیان اصل مهم خود امدادی و آموزش نجات از بحران عنوان کرد: شهروندان در شرایط اضطراری و بحرانی ابتدا باید خود فرشته نجات خویش باشد و تمام شهروندان باید در این زمینه دوره‌ی آموزش کافی را گذرانده باشند. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌هایی چون نهاوند و فامین و کبودراهنگ وضعیت بحرانی را پشت سر می‌گذرانند و هلال احمر نیز باید تمرکز خود را بر روی نقاطی بگذارد که احتیاج مبرم به امداد دارند.
کارخانه همچنین از امداد و ارسال مواد غذایی به دو استان کرمانشاه و لرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو تیم امداد و نجات و ۱۰۰ تخته پتو به لرستان و همچنین ۵۰۰ بسته مواد غذایی و ۱۰۰ حلب روغن میز به استان کرمانشاه ارسال کرده‌ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در پایان یادآور شد: نیروهای هلال احمر نیز در حال حاضر در حال امدادرسانی به مردم هستند و احتمال تخلیه برخی از روستاها نیز به علت آبگرفتگی و وضعیت بحرانی وجود دارد. 
خسارت ۸۰۰ میلیونی سیل به آثار تاریخی همدان
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان از وارد شدن خسارت 800میلیون تومانی به آثار تاریخی همدان خبر داد.
علی مالمیر در گفت وگو با ایسنا،منطقه همدان،با بیان اینکه پل زرامین و حمام حاج آقا تراب بر اثر بارش‌های اخیردر شهرستان نهاوند دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: پل زرامین نهاوند در قسمتی از طاق دچار آسیب شده و سیل برگردان‌ها نیز تخریب شده‌اند که برآورد خسارت وارد شده در شهرستان نهاوند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه کار ترمیم فوری این آثار در دستور کار مدیران حوزه میراث فرهنگی قرار گرفته و برای پیشگیری از خسارت های بیشتر این بناها طی روزهای آینده، تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: منزل اقتداری و پل فرسفج شهرستان تویسرکان نیز بر اثر سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر آسیب دیده‌اند، این ۲ بنای تاریخی نیز که هر دو در فهرست آثار ملی قرار دارند متحمل ۴۰۰ میلیون تومان خسارت شده‌ و باید با اختصاص این اعتبار این دو بنا به صورت اساسی مرمت شود.
مالمیر با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به بعضی از اماکن با پیمانکار قراردادی منعقد شده و با انجام اقدامات لازم در جهت پیشگیری از خسارت های بیشتر هستیم، اضافه کرد: مسجد بازران روستای بازران در شهرستان فامنین که یکی از مساجد خشتی شهرستان محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی قرار دارد،در چند روز اخیر آسیب دیده و به 100 میلیون تومان اعتبار برای مرمت نیاز دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه بر اثر بارش‌های اخیر ۵ تا ۶ بنا نیز به صورت جزئی آسیب دیدند، گفت: عمارت جنانی، ورودی آرامگاه استر و مردخای، خانه عسگری و عمارت نوشادی نیز مرمت شده که با بارش های اخیر آسیبی به آنها وارد نشده است.
سیل ایل راه های استان همدان را تخریب کرد
مدیر امور عشایری استان همدان گفت: جاری شدن سیل در مناطق ییلاقی بر اثر بارندگی های اخیر،اکثر ایلراه های عشایری استان را که مرمت شده بود، تخریب کرد.
حسین محمدی  با بیان اینکه عشایر کوچ رو همدان در مناطق قشلاقی ساکن هستند و هنوز کوچ خود را به مناطق ییلاقی آغاز نکرده اند، اظهار کرد:عشایر نیمه کوچ رو استان همدان در مناطق روستایی ملایر و نهاوند ساکن هستند.
وی با بیان اینکه 72 ایل راه در استان همدان وجود دارد، افزود: از مسئولان مربوطه درخواست می شود که نسبت به تامین اعتبار برای مرمت و تیغ زنی مجدد ایل راه های عشایری اقدام شود تا عشایر به راحتی به مراتع کوچ کنند.
مدیر امور عشایری استان همدان از بین رفتن ایل راه ها و میان بندها را چالش اصلی این قشر در زمان کوچ دانست و گفت: تخریب ایل راههای عشایر موجب شده تاآنها دام های خود را ناگزیر از حاشیه جاده های شلوغ و پرترافیک و یا مسیرهای سخت گذر عبور داده و در این گذر علاوه بر این که جان مردم عشایر به خطر می افتد، دام هایشان نیز تلف می شوند.
محمدی با بیان اینکه بارش‌های اخیر باعث نابود شدن ایل‌راه‌ها وتحمیل خساراتی به عشایر شده است، عنوان کرد: حفاظت از ایل راه ها و رفع مشکلات موجود، تامین کننده امنیت عشایر است و نقش بسزایی در ادامه حضور عشایر و حفاظت از سرمایه های این قشر دارد.
 بی برقی در 64 روستای استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی نیروی برق استان همدان گفت: 95 اکیپ عملیاتی برق در سطح استان همدان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، محمدمهدی شهیدی با اشاره به بارش برف و باران در استان همدان اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی تمام نیروهای شرکت در حال آماده‌باش کامل هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌ اکیپ‌ها افزود: 95 اکیپ عملیاتی برق در سطح استان همدان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر در مناطق شهری هیچ مشکلی نداریم و به‌طور کامل برق‌دار است.
وی با اشاره به وضعیت برق روستاها ادامه داد: در حال حاضر 64 روستا در سطح استان بی‌برق هستند که اکیپ‌های عملیاتی در حال رفع مشکل آنها هستند.
شهیدی یادآور شد: تعداد روستاها با توجه به شرایط جوی و اختلاف بارشی که در مناطق مختلف داریم متغیر است که امیدواریم با تلاش و همت نیروها قبل از تاریکی هوا تعداد قابل توجهی از روستاها برق‌دار شوند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 5 روستا در همدان، 25 روستا در بهار، 3 روستا در تویسرکان، 14 روستا در نهاوند، 8 روستا در ملایر، 4 روستا در اسدآباد، 2 روستا در کبودراهنگ و 3 روستا در فامنین قطع هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: صبح امروز در شهرستان بهار مشکلی وجود نداشت اما با توجه به شدت بارش و کولاک برف در مناطق روستایی تعدادی از فیدرها دچار مشکل شدند که نیروهای عملیاتی با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم کار در حال رفع آن هستند.
وی ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی مردم بیان کرد: از هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده مشکل در تأسیسات برق آن را به سامانه تلفنی 121 اطلاع دهند.
این در حالیست که ظهر امروز معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 70 اکیپ عملیاتی در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: تاکنون 109 روستا در سطح استان دارای قطعی برق است.
شیرزاد جمشیدی با اشاره به شدت بارش‌ برف و باران در استان همدان اظهار کرد: با شروع بارندگی از ساعت 10 صبح 11 فروردین ماه با توجه به فراخوانی قبلی مدیران اجرایی و کشیک، بهره‎برداران و همکاران ستادی تمام نیروها در آماده‌باش کامل بودند.
وی افزود: از ساعت 1:30 صبح امروز با شروع بارش برف سنگین در استان تمام همکاران در ستاد و بخش‌های اجرایی و اتفاقات عملیات نسبت به برنامه‌ریزی و اعزام اکیپ‌ها برای رفع مشکلات حادث شده اقدام کردند.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد 10 خط 20 کیلوولت در سراسر استان قطع است که بیشترین مشکل مربوط به شهرستان‌های نهاوند و ملایر بوده و بخش‌هایی نیز مربوط به شهرستان همدان است.
وی با بیان اینکه 70 اکیپ عملیاتی در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: تاکنون 109 روستا در سطح استان دارای قطعی برق است.
جمشیدی عنوان کرد: با توجه به آمادگی کامل نیروها، همکاران در حال خدمت‌رسانی بوده و با مساعد شدن شرایط جوی تأمین برق روستاها نیز با سرعت انجام می‌شود. عمده علت قطعی برق در این روستاها بارش برف سنگین، شکستن درختان و آب‌گرفتگی و کج شدن تیرهای برق است.
خسارت 100 میلیاردی سیل به اراضی کشاورزی و باغات اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد از خسارت 100 میلیارد تومانی به اراضی و باغات کشاورزی این شهرستان ناشی از بارش سنگین برف و باران روز گذشته و امروز خبر داد.
کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد انگشت شماری از دام های سبک و سنگین برخی از روستاهای این شهرستان تلف شده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دام های سبک و سنگین روستای نجف آباد در حال انتقال به خارج از روستاست، تصریح کرد: فعلا جهاد کشاورزی شهرستان سوله تعاون روستایی اسدآباد را برای انتقال دام این روستا در نظر گرفته است.
حمیدوند در ادامه تصریح کرد: اعزام بیل مکانیکی زنجیره ای به روستاهای نجف آباد، نصرت آباد،دولت آباد، علی آباد و پیرشمس الدین، تخریب دهانه پل روستاهای نجف آباد به دلیل آبگرفتگی روستا، تخریب آسفالت راه روستاهاب نصرت آباد به آب گرفتگی روستا، اعزام 2 دستگاه لودر به روستای نصرت آباد و نجف آباد برای انجام کاوهای ضروری و هدایت آب های طغیان شده به خارج روستا، تخلیه کل روستای نجف آباد به جهت آبگرفتگی، اعزام 3 دستگاه مینی بوس به نصرت آباد به منظور حمل اهالی روستا به خارج از روستا، هماهنگی و لایروبی رودخانه چنارسفلی به شهرک حاجی آباد، اعزام 2 دستگاه لودر به روستای ملحمدره و ماوا به منظور پاک سازی جاده روستا به علت رانش زمین و اعزام تیم هلال احمر به روستاهای کوانج، بیتروان ونصرت آباد برای تخلیه آب های وارد شده به منازل اهالی از جمله اقدامات انجام شده در حین بارندگی طی 2 روز گذشته در این شهرستان بوده است.
15 روستای اسدآباد در حالت فوق العاده قرار گرفت
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت:15 روستای واقع شده در مسیر رودخانه های این شهرستان در حالت فوق العاده قرار دارند.
کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان، اظهار کرد:باتوجه به پر شدن حجم صد در صدی هر 10 رودخانه موجود اسدآباد و بارش سنگین برف و باران هر لحظه احتمال طغیان این رودخانه ها وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر صد در صد دشت اسدآباد زیر آب قرار گرفته و به بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی افزون بر 100 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
حمیدوند با اشاره به اینکه برآورد این خسارت ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون طی بارش های سنگین برف و باران در دو روز گذشته بیش از 160 واحد مسکونی و دامی روستایی کم دوام ،بی دوام و کاهگلی تخریب شده که از این تعداد 95 واحد مسکونی و 65واحد دامی بوده اند.
فرماندار در ادامه از تخلیه کامل دو روستای نصرت آباد و نجف آباد این شهرستان به علت زیر آب رفتن دو روستای فوق خبر داد و یادآورشد:100خانوار این روستاها به علت سیل و محاصره آب به مکان های امن هدایت شدند.
شکستگی خط انتقال آب روستای بیتروان اسدآباد
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد از شکست خط انتقال آب در روستای بیتروان اسدآباد خبر داد و گفت:خوشبختانه با بهره گیری از تجهیزات موجود و ازام بهنگام تیم عملیاتی، مشکل مذکور برطرف شد.
 منطقه همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، احد احدی ایمان بااشاره به خسارات ناشی از سیل در شهرستان اسدآباد،گفت: براثر نزولات جوی و سیلاب راه افتاده در روستاهای شهرستان اسدآباد، امروزشاهد رانش زمین و شکستگی برخی خطوط انتقال در روستای ترخین آباد بودیم.
وی همچنین از شکست خط انتقال آب در روستای بیتروان خبر داد و بیان کرد:خوشبختانه با اعزام اکیپ رفع حوادث، مشکل مذکور برطرف شد.
احدی ایمان همچنین از شن پاشی اطراف چاه ها در روستای خسرو آباد خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از نفوذ سیلاب به داخل چاهها انجام می شود.
آخرین وضعیت بحران در نهاوند
سیلاب از روز گذشته خسارت ها و صدمات قابل توجهی به اراضی کشاورزی در روستاها، باغات، و مساکن مهر و خانه های بافت فرسوده شهرستان وارد کرده است.
منطقه همدان، نهاوند شب گذشته شرایط بحرانی و سختی را گذراند، برف و سیلاب برفی ورودی و خروجی ها را مسدود کرد ونهاوند را در محاصره بارش ها قرار داد.
اینترنت، تلفن،شبکه های سیما وراههای ارتباطی شهرستان  قطع شد و خانه ها وروستاها در محاصره سیل قرار گرفتند ونهاوند در وضعیت بحرانی قرار گرفت و درختان کاج در بعضی از نقاط بر اثر بارش باران وبرف سنگین شکسته شده و جاده آورزمان به علت بارش شدید برف باز نشد و راهداری مسافران را برای ورود به نهاوند به مسیر سامن هدایت کرد.
مدیر توزیع برق نهاوند به خبرنگار ایسنا گفت:۱۵ اکیپ سه نفره در تلاش برای حل مشکل قطع برق شهرستان با وجود شرایط بد آب و هوایی مشغول فعالیت هستند که در حال حاضر برق تعدادی از روستاهای جاده بروجرد، روستاهای عشوند و برجک، برخی نقاط شهر نهاوند و روستاهای دیگر به علت بارش شدید برف و باران قطع است.
رضا شیردره از مردم شهرستان نهاوند درخواست کرد باتوجه به رعدوبرق های شدید وبارش باران وسایل برقی خود را از پریز خارج کنند تا باسوختگی مواجه نشوند.
عمده برق نقاط قطع شده شهری نهاوند وصل شد
مدیر توزیع برق نهاوند در ادامه اعلام کرد: ۲۳ اکیپ توزیع برق در سطح شهر و روستاها مشغول خدمت رسانی می باشند. 
شیردره گفت: عمده برق نقاط شهری قطع شده وصل شده و تمام تلاش پرسنل و کارکنان جهت برقدار کردن مابقی مشترکین شهری و روستایی همچنان ادامه دارد.
شهردار گیان هم اعلام کرد که برق قسمتی از گیان خاموش و حجم سیلاب در حال افزایش است و تردد روستاها بخش به شهر گیان به کندی صورت می گیرد و امکان کمک رسانی به علت برف و همزمان باران دو چندان شده است.
علی جلالی گفت: در حال حاضر با یک دستگاه لودر و کمپرسی و نیستان، دو دستگاه بیل بکهو و دو دستگاه تراکتور و همچنین تعداد 20 نفر نیروی بسیج و نیروهای هلال احمر و نیروهای انتظامی و تعداد30 نفر نیروی مردمی در کنار پرسنل و کارکنان شهرداری گیان و همچنین حضور خوب دهیاران بخش و کشاورزان و معتمدین محل در کنار مسوولان شهر و بخش گیان خدمات رسانی و کمک رسانی ادامه دارد.
حمید نوروزی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوندن یز از عملیات های خود گفت و افزود:اسکان 40 نفر، آبگرفتگی35مورد، راهسازی10 نفر، توزیع چراغ والور به تعداد 24شعله، برپایی مراکز اسکان در 3مرکز به تعداد 30 چادر، توزیع گالن نفت به تعداد 36 گالن، تعداد نجاتگران مستقر در اداره و پایگاهها 50 نفر بوده است وهلال احمر نیازمند همت و مشارکت اهالی دارد و خواهشمندیم هرکدام از همشهریان خودرو وانت کمک دار دارند به اداره برای همکاری مراجعه کنند.
وی افزود: مردم باید هشدارها را جدی بگیرند و در حد امکان با توجه رعد وبرق کمتر از گوشی همراه در محیط باز استفاده شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هم دقایقی قبل در گفتگو با ایسنا از نجات زن باردار و تولد فرزندش خبر و اظهار کرد: مادر و نوزاد در سلامتی کامل هستند.
مومنعلی دارابی ادامه داد: شب گذشته زن بارداری از شهر گیان با وجود بسته بودن جاده توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان علیمرادیان منتقل می شود و نوزاد خود را به دنیا می آورد.
دارابی همچنین از آماده باش تمام مراکز درمانی شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه درمان مشکلی وجود ندارد.
آیت صالحی، بخشدار مرکزی هم در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت روستاهای این بخش را اعلام کرد و گفت: سیل هیچ یک از روستاهای بخش مرکزی را تهدید نمی کند و اوضاع در روستاهای گردچم، فیازمان، چولک اصلی، دهفول و وهمان تحت کنترل است.
وی گفت:تلاش برای وصل گاز ۱۰ روستا همچنان ادامه دارد، اما جاده های روستایی همچنان بسته است و تلفن ثابت ،برق و اینترنت و تلفن همراه تعدادی از روستاها قطع است.
وضعیت روستای بالاجوب در شرایط بدی است
حمید موسیوند، بخشدار زرین دشت هم  در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت بخش زرین دشت گفت و افزود:وضعیت سیلاب و آبگرفتگی روستای بالا جوب در شرایط بدی است ،پل ورودی روستای لیلان نشست کرده و آبگرفتگی پل روستای عسگر آباد به حدی زیاد است که آب از روی پل عبور می کند، برق تمام روستاهای بخش زرین دشت قطع است و تلفن و اینترنت هم مشکل پیدا کرده اندوچندین واحد مسکونی در روستای سردوران دچار آبگرفتگی شده اندواوضاع بخش تحت کنترل است.
شهردار نهاوند، حسین پورهم در جمع خبرنگاران گفت:مردم خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند، اوضاع شهر نهاوند تحت کنترل است وبه‌علت حجم بالای آبگرفتگی حتی المکان از منزل خارج نشوندوبرای کمک به ماموران شهرداری و جلو گیری از شکستن برف روی درختان جلوی منزل خود را بتکانند.
آسیب به خط انتقال آب روستای علمدارسفلی ملایر
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایراز آسیب به خط پمپاژ چاه با لوله سایز 90، بر اثر طغیان رودخانه روستای علمدار سفلی، کنده شدن بخشی از خطوط انتقال و قطع آب در روستای مذکور خبر داد.
 محمد رضا ترکاشوند ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور کاهش خسارات ناشی از ریزش های جوی و سیل،گفت:همکاران اجرایی و اکیپ حوادث ما در شهرستان ملایر به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به نقاط و روستاهای حادثه دیده هستند.
وی ادامه داد:درهمین راستا تانکرهای آبرسانی سیار،پمپ های کف کشی و دیگر تجهیزات کمک رسانی و رفع حادثه آماده شده و اکیپهای رفع حادثه در اولین ساعات دریافت گزارش در محل حاضر می شوند.
ترکاشوند همچنین از شکستگی یکی از خطوط انتقال آب در روستای علمدارسفلی خبر داد و گفت: به محض اطلاع از حادثه پیش آمده اکیپ رفع حادثه شهرستان در محل حاضر شدند. 
وی توضیح داد:دراین روستا، خط پمپاژ چاه  با لوله سایز 90 که از مسیر رودخانه رد می شد، بر اثر جریان و طغیان رودخانه کنده شده و 20 متر از آن را برده است.
ترکاشوند با بیان اینکه متاسفانه تا دوروز آینده و نشست آب رودخانه امکان مرمت و یا تعوض لوله انتقال آب وجود ندارد،عنوان کرد: البته امکان آبرسانی سیار فراهم است اما باتوجه به ذخایر آب محلی و وجود چشمه های آب ،فعلا از سوی روستاییان احساس نیازی وجود ندارد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایرهمچنین توضیح داد: البته تیرهای برق مسیر روستای علمدار سفلی نیز بر اثر سیلاب خوابیده و در حال حاضر در این روستا آب نیز وجود ندارد.
وی اعلام کرد: همچنین در روستای تجرسامن نیز سیلاب ، سه چاه این روستا شده را تحت تاثیر قرار داده که البته تنها یکی از چاهها بر اثر سیلاب دچار مشکل شده اما تامین آب توسط دو چاه باقی مانده میسر است. 
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از مهار حوادث پیش آمده در روستاهای تابعه شهرستان همدان و اعزام اکیپ ها رفع حوادث در نخستین لحظات خبر داد.
کمال حسنی ضمن اشاره به برخی خسارات ناشی از بارش های اخیر،گفت: متاسفانه در ریزش های جوی دیروز و شب گذشته برخی تاسیسات ما در روستاهای بخش مرکزی دچار مشکل شد که البته در تمامی موارد در اولین فرصت اکیپ های رفع نواقص و حوادث به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی در این زمینه توضیح داد: در پی جاری شدن سیل درروستای قاسم آباد، یکی از لوله های انتقال آب را آب برد که بالافاصله اکیپ حوادث در محل حاضر شده و نسبت به رفع حادثه اقدام کردند.
حسنی افزود: همچنین در روستای شورین با گرفتگی و تخریب شبکه های انتقال فاضلاب روبه رو شدیم که این حادثه نیز در لحظات ابتدایی مدیریت و با انتقال واترجت بخشی ازگرفتگی برطرف شد.
وی با بیان اینکه در روستای چشین نیز با طغیان رودخانه و شکستگی برخی لوله های انتقال مواجه بودیم، عنوان کرد: در این روستا نیز با اعزام به موقع اکیپ حوادث مشکل پیش آمده برطرف شد.
وی همچنین از گزارش طغیان رودخانه در روستای برکت آباد و احتمال بالا آمدن چاه در این روستا خبر داد که در این باره نیز اعلام کرد: بالافاصله پس از نخستین گزارش، اکیپ حوادث نسبت به رفع خطر احتمالی اقدام می کنند.
وی اعلام کرد: اکیپ حوادث شرکت آب و فاضلاب روستایی در 9 شهرستان استان به صورت آماده باش کامل، آماده خدمت رسانی به روستاهای حادثه دیده هستند.
روستای نصرت آباد زیر آب رفت
فرماندار اسدآباد گفت:به علت شدت بارش های دیروز و بارش برف صبح امروز که همچنان نیز ادامه دارد، متاسفانه روستای نصرت آباد به زیر آب رفت و این روستا را آب با خود برد و اهالی این روستا دچار سیل زدگی و خسارت بالایی شده اند.
کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:با توجه به زیر آب رفتن روستا جاده روستا را شکاف داده ایم تا آب فراگرفته در سطح روستا هدایت شود.
وی با اشاره به خسارت بالای وارد شده به دام روستای نصرت آباد افزود: در حال حاضر روستاهای دیگری چون علی آباد، پیرشمس الدین و دولت آباد در محاصره آب قرار گرفته اند به نحوی که در روستای پیرشمس الدین مجبور به قطع برق شدیم.
حمیدوند بیل مکانیکی زنجیری، کف کش و ماشین آلات دیگر را از جمله تجهیزات مورد نیاز در این شهرستان برای مقابله با وضعیت کنونی عنوان کرد و یادآور شد:در حال حاضر درخواست تجهیزات لازم از جمله کمرشکن و بیل زنجیری را به استان برای مقابله با وضعیت کنونی داده ایم و اعضای مدیریت بحران شهرستان هم اکنون در آماده باش کامل به سر می برند.
فرماندار در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در شهر وجود ندارد، تصریح کرد:خسارت های وارده به شهرستان در حال برآورد بوده و تا شب گذشته تعداد 32 واحد دامی و مسکونی روستایی شهرستان تخریب شده اند .

برق گرفتگی جان پیرمرد ۶۰ ساله را گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان همدان از مرگ پیرمرد ۶۰ ساله بر اثر برق گرفتگی خبر داد.
سرهنگ جمشید باقری با اعلام این خبر اظهار کرد: روزگذشته با توجه به بارش باران و آبگرفتگی معابر، منزل مسکونی این پیرمرد ۶۰ ساله دچار آبگرفتگی شده بود.
وی ادامه داد: جانباخته برای تخلیه آب از منزل مسکونی خود با استفاده از کف‌کِش متاسفانه دچار برق‌گرفتگی شده و جان خود را از دست می‌دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان در پایان گفت: این حادثه در شب گذشته رخ داده و مصدوم پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش تیم پزشکی جان خود را از دست داد.           
بارش سنگین برف همراه با محدودیت در تردد در گردنه اسدآباد 
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد از بارش سنگین برف در محور گردنه این شهرستان خبر داد.
ساسان رستمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:از ساعت 9 شب گذشته بارش برف در محور گردنه اسدآباد آغاز شده و همچنان این بارش ها تداوم دارد و این امر تردد و عبور ومرور در این مسیر را با محدودیت مواجه کرده است.
وی با اشاره به در حال آماده باش بودن راهداران پرتلاش حوزه استحفاظی شهرستان افزود:از شب گذشته تاکنون برای پیشگیری از یخ زدگی سطح جاده گردنه بیش از 300 تن نمک و ماسه مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با تاکید بر به همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر لوازم و تجهیزات مورد نیاز توسط رانندگان در حال تردد از محور گردنه اسدآباد تصریح کرد:سایر نقاط و محورهای حوزه استحفاظی شهرستان نیز بارش سنگین برف در حال حاضر ادامه دارد.
رستمی در ادامه با بیان اینکه کلیه راهدارخانه‌های اسدآباد در حال حاضر با 32 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و 60 نیرو مشغول عملیات راهداری هستند، گفت: این شهرستان دارای 4 راهداری در گردنه اسدآباد، مرکز اداره، کلیایی و چهاردولی است.
خروج سامانه بارش از اواخر وقت امروز/ بیشترین بارش باران در نهاوند
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از خروج سامانه بارشی در بعداز طهر امروز و شروع بارش‌ها رگباری و موقت خبر داد.
محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو یا ایسنا، منطقه همدان، در تشریح این خبر بیان کرد: این سامانه بارشی تا بعد از ظهر امروز فعال بوده و بارش‌ها کماکان در تمام نقاط استان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: از روز آینده وزش باد همراه با بارش‌های بهاری موقت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
باقری‌شکیب در رابطه با تغییرات دمایی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و باران در ۲۴ ساعت گذشته و تداوم آن تا ساعات بعد ازظهر دمای هوا نیز تا ۲ درجه روزانه کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش باران در همدان ۹۹ میلی‌متر و بارش برف آن ۱۰ سانتی‌متر تخمین زده شده است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در پایان با اشاره به میزان بارش در نقاط مختلف استان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته گل‌تپه با ۶۵ میلی‌متر کمترین و نهاوند با ۱۲۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود اینکه انتظار می رفت روستاهای بخش زرین دشت از جمله لیلان، بالاجوب، چناری، عسگرآباد در معرض خطر  قرار بگیرند و انتظار آمادگی بیش از پیش را از مدیریت بحران داشتیم اما ظاهرا شدت بارش ها و طغیان رودخانه مدیریت بحران را هم غافلگیر کرده است.
اغلب روستاهای بخش زرین دشت در حاشیه رودخانه و یا کانال های اصلی کشاورزی قرار دارد که با سر ریز شدن این رودخانه ها روستاهای هجوار آن سیلابی شده است و در حال حاضر تردد در مسیر برزول- فارسبان به سختی انجام می شود.
سیلاب روان که از زمین های کشاورزی و رودخانه و زیر پل های مسیر طغیان کرده و جاده را فرا گرفته سبب محدود شدن دید و سختی تردد شده است و از عصر دیروز مردم، نیروهای امدادی با وسایلی از قبیل تراکتور در حال آرام کردن اوضاع هستند که شدت بارش ها اجازه فراهم  سازی وضعیت آرام را نمی دهد.
بحران تا حدی است که مرادی، شهردار برزول از مردم شهر درخواست کرد که شب نخوابند و هوشیار باشند و هر تعداد کیسه دارند از شن و ماسه پر کنند و درب حیاط بگذارند.
مرادی،  با بیان اینکه یک باب مغازه قدیمی که احتمال ریزش داشت، توسط شهرداری تخریب شد، گفت: تنها راه هدایت آب سراب گیان وبرخی رودخانه های فصلی بخش گیان، مسیر شهر  برزول است، دهانه پل ورودی شهر برزول حدفاصل برزول به روستای گیل آباد گنجایش عبور این‌همه آب و سیلاب را ندارد و از این رو مجبور هستیم راه عبوری برزول به روستای گیل آباد را مسدود کنیم.
وی افزود: با همکاری مردم و کشاورزان برزول جاده قدیمی برزول- سردوران تخریب شد و با ایجاد یک سد خاکی تا این لحظه مانع ورود سیل به شهر برزول شده ایم.
نهاوند درگیر باران و سیل
بارش باران از ظهر روز گذشته در نهاوند شدت گرفته و این سامانه بارشی که از روزها قبل توسط مدیریت بحران استان و هواشناسی کشور  هشدار داده شده بود، سبب آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر و به راه افتادن سیلاب شده است.
به مردم هشدار داده شد که از خانه بیرون نیایند. در برخی روستاهای شهرستان نهاوند از جمله بخش های خزل، گیان، برزول و مرکزی سیلاب سبب گرفتگی معابر و محاصره شدن روستاها شده است که شدت این وضعیت در  روستاهای حاشیه رودخانه بیشتر است.
کانال شبکه ۲۰ کیلوولت پست شهر فیروزان به علت بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شد و پل های مانع عبور آب در مناطق و ومعابر مختلف شهر نهاوند توسط شهرداری تخریب شد.
نجات یک نفر از داخل مسیل
 علی جلالی، شهردار گیان از نجات یکی از همشهریان گیان که در داخل مسیل افتاده بود توسط مردم و پرسنل شهرداری خبرداد و مجددا از مسافران و همشهریان خواست تا مواظب کودکان باشند و از حضور بی مورد در کنار مسیل ها خوداری کنند.
وضعیت نگران کننده شهر برزول
مرادی، شهردار برزول نیز با بیان اینکه مردم صبور باشند و کمک کنند، گفت: تمام کانال های شهر برزول پر شده اند و جوابگوی هدایت آبها نیست و دو واحد مسکونی در شهر برزول نیز دچار آبگرفتگی شده، سیلاب در روستای سردوران نهاوند مانع تردد شده و وضعیت جاده برزول به گیل آباد نیز بر اثر سیل خطرناک و غیرقابل تردد شده که توسط نیروی انتظامی مسدود شده است.
ریزش کوه در ورودی شهر نهاوند
از جمله اتفاقات دیگر ریزش کوه در بلوار خلیج فارس ورودی شهر نهاوند است که عوامل مدیریت بحران شهرداری و فرمانداری در تلاش برای ساماندهی مسیر برای تردد مسافران است. باوجود بارش باران های سیل آسا در سایر نقاط شهرستان، این بارش ها در ارتفاعات از جمله در گردنه گاماسیاب به صورت برف است.
آبگرفتگی 21 منزل مسکونی در همدان
فرماندار شهرستان همدان گفت: هیچگونه خسارت جانی و مالی به علت بارش باران به مردم شهر همدان وارد نشده است.
حسین افشاری در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شهر همدان در پی بارش مداوم اظهار کرد: باتوجه به شدت بارش ها و بالا آمدن آب رودخانه های اطراف شهر و آبگرفتگی معابر، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان نقاط آسیب پذیر در مقابل سیل را شناسایی کرده و متناسب با میزان آسیب پذیری، هشدارهایی به مردم داده شده است.
وی افزود: سه منطقه منوچهری، قاسم آباد و مزدقینه (محدوده تپه امام گل) جزو نقاط حادثه خیز شهر شناسایی شده و اطلاع رسانی و هشدارهای لازم داده شد.
فرماندار همدان تاکید کرد: افرادی که دارای منازل قدیمی و با مصالح سبک بوده، اغلب بی مجوز هستند و در حریم و مسیل رودخانه ساخته شدند، در معرض وقوع سیلاب قرار دارند. به کمک عوامل شهرداری، دهیاری و دستگاه های امداد و نجات مسیر رودخانه ها بازگشایی و شرایط شهر عادی و نرمال شده است.
وی عنوان کرد: ۲۱ منزل مسکونی در سطح شهر همدان دچار آبگرفتگی شدند که ۵ واحد از این منازل در روستای قاسم آباد هستند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط شهر همدان معمولی است و در ساعات آتی با توجه به پیش بینی های هواشناسی و شدت بارش ها، از مردم همدان درخواست احتیاط بیشتر را داریم.
این مقام مسئول تأکید کرد: کلیه حسینیه ها، مساجد و ۱۳ سالن ورزشی سطح شهر همدان آمادگی پذیرایی از مسافران و مردمی که به علت تخلیه منازل خود بی سرپناه هستند، را دارند. 
گاز ۱۰ روستای نهاوند قطع شد

رئیس شرکت گاز نهاوند گفت: گاز ۱۰ روستا از روستاهای شهرستان نهاوند قطع شده است.
 احمد ناصری در جمع خبرنگاران بیان کرد: گاز روستاهایی چون تازناب ها، محمد آباد علیا و سفلی،  راوند و رود حسن ها به علت برخورد گریدر اداره راهداری با لوله گاز قطع شده است.
وی اظهار کرد: به محض مطلوب شدن شرایط آب و هوایی و تخلیه منطقه از آب عملیات تعمیرات برای وصل گاز این روستاها اقدامات لازم انجام می شود.
سیلاب و آبگرفتگی در کبودراهنگ رخ نداده است
 فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: تاکنون سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان کبودراهنگ رخ نداده است.
حبیب مهدوی ، منطقه همدان، اعلام کرد: اوضاع شهرستان کبودراهنگ به شدت در دست کنترل است. کلیه نیروهای خدمات رسان و شهرداری در حالت آماده باش هستند.
تخریب 32 منزل مسکونی روستایی در اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد از تخریب 32 منزل مسکونی روستایی در این شهرستان خبر داد.
کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به علت شدت بارش باران امروز تاکنون 32 واحد منزل مسکونی و واحد دامی در سطح روستاهای این شهرستان تخریب شده است.
وی، بیل مکانیکی زنجیری و کف کش و ماشین آلات را از جمله تجهیزات مورد نیاز در این شهرستان برای مقابله با وضعیت کنونی عنوان کرد و افزود: اکثر واحدهای تخریبی از نوع کاهگلی بوده و در حال حاضر از بخشداری های شهرستان خواسته ایم تا نسبت به اعلام آمار تخریبی های موجود برای برآورد خسارت اقدام شود.
حمیدوند با اشاره به اینکه سرریز رودخانه ها و روان آبها به مزارع سطح شهرستان سرایت کرده است، گفت: بیشتر روستاهای اسدآباد در محاصره آب هستند که بعد از ظهر امروز به علت آبگرفتگی روستای نجف آباد و ورود آب به برخی از منازل مسکونی، منازل این روستا با هماهنگی فرمانداری شهرستان تخلیه شد.
وی خاطرنشان کرد: به علت ورود آب به برخی منازل مسکونی روستاهای نصرت آباد و پیرشمس الدین اسکان ساکنان این روستاها نیز انجام شده است.
فرماندار از اعزام تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان برای تخلیه آب از منازل مسکونی روستای کوانج خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی به علت شدت بارش ها در سطح شهر وجود نداشته است.
حمیدوند با اشاره به وارد شدن خسارات به باغات و مزارع سطح شهرستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان از فردا به کمک کارشناسان خود خسارتهای وارده به مزارع و باغات کشاورزی شهرستان را برآورد خواهند کرد.
آبگرفتگی 2 روستا در اسدآباد /تخلیه بخشی از خانه‌های روستایی نجف آباد
فرماندار اسدآباد از آبگرفتگی 2 روستای نصرت آباد و نجف آباد این شهرستان به علت بارش شدید باران امروز خبر داد.
کریم حمیدوند  اظهار کرد: به علت شدت باران امروز که در حال حاضر نیز ادامه دارد بخشی از خانوار مساکن روستایی نجف آباد با هماهنگی فرمانداری تخلیه شده است.
وی افزود: پل این روستا کشش آب باران امروز را نداشته که با بازدید از این روستا دستورات لازم نسبت به لایروبی داده و اقدامات لازم توسط عوامل ذیربط در این رابطه انجام گرفت.
حمیدوند خاطرنشان کرد: شدت باران امروز موجب ورود آب باران به برخی از منازل روستایی نصرت آباد نیز شده که در این رابطه هم نسبت به کف کشی و تمهیدات لازم دیگر دستورات لازم داده شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در بازدیدهای امروز آبگرفتگی در مزارع این شهرستان مشاهده شد تصریح کرد: در حال حاضر در حال برآورد خسارت ها هستیم و تاکنون خوشبختانه خسارت مالی و جانی در این شهرستان وجود نداشته و اعضای مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل به سر می برد.
تاکید برآماده باش همدان تاخروج سامانه بارشی
رئیس جمهور در گفت وگو تلفنی بااستاندار در جریان آخرین وضعیت استان همدان قرار گرفت.
 منطقه‌همدان و به نقل از روابط استانداری همدان، در این تماس گزارش آخرین وضعیت بارش‌ها، خسارات وارده و مسائل مرتبط و میزان آمادگی استان ارائه شد و استاندار همدان تاکید کرد برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته و آمادگی کامل نیروهای امدادی وجود دارد.
دکتر روحانی در پایان بر بکارگیری همه توان و امکانات برای جلوگیری از صدمات جانی و خسارات مالی بر مردم تاکید و  ضمن ابلاغ سلام به فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از زحمات آنان تقدیر کرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توجه به حیوانات بیمار در ایام بارندگی و سیل احتمالی‌ را عامل مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و خطرناک دانست.
مهدی صفی‌خانی توجه به حیوانات زخمی و بیمار در این ایام را ضروری خواند و بیان کرد: وجود بیماران اهلی و یا وحشی بیمار در این ایام می‌تواند عامل مهمی در شیوع بیماری‌های واگیردار و خطرناک باشد از این رو شهروندان باید در صورت مشاهده چنین حیواناتی از حمل آنان امتناء کرده و آنان را به وسیله شماره‌گیری ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تحویل دهند.
وی با بیان اینکه گاها در شرایط بحرانی، انسان‌ها همراهی لازم با طبیعت را ندارند، مطرح کرد: باتوجه به شرایطی که در طبیعت حاکم است، برخی از حیواناتی که باتوجه به شرایط فصلی به استان مهاجرت کرده‌اند، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از بهبود وضعیت تالاب‌های استان خبر داد و گفت: خوشبختانه به‌علت بارش‌های فراوان و هدایت سیلاب‌های روستاها به سمت تالاب‌ها، شاهد آبگیری قابل توجه و بهبود وضعیت تالاب‌های طبیعی هستیم.
صفی‌خانی با بیان اینکه تاکنون بالای ۷۰ درصد از تالاب طبیعی آق‌گل توسط بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است‌، گفت: در مدت اخیر این تالاب با خشکسالی مواجه بوده است اما خوشبختانه بارندگی‌های اخیر باعث شد تا بزرگ‌ترین تالاب استان شرایط بحرانی خود را پشت سر بگذارد؛ امیدواریم تا آبگیری در این تالاب به شکل کاملی صورت گیرد.
وی ادامه داد: به‌علت بارندگی‌های فراوان در روزگذشته حاشیه روستای آق‌گل با مشکلاتی مواجه شد اما به همت مسئولان سیلاب این روستا به تالاب آق‌گل هدایت و بحران در این روستا به پایان رسید.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین از آبگیری و رفع وضعیت بحرانی تالاب چمشو خبرداد و افزود: این تالاب با خشکسالی کامل مواجه بود اما با بارندگی‌های اخیر و هدایت رودخانه چمشو به این تالاب، این شرایط بحرانی و خطرناک به پایان رسید.
صفی‌خانی در رابطه با سگ کشی با استفاده از سلاح گرم در ایم نوروز نیز، اظهار کرد: اداره حفاظت از محیط زیست همواره مخالف سرسخت کشتار سگ‌ها است؛ از این رو طی یک بیانیه سیاست این اداره دررابطه با این موضوع به مردم اطلاع رسانی شده است.
وی در تشریح این بیانیه گفت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر کنترل سگ‌های بی سرپرست از طریق کشتار سگ ها با استفاده از سلاح گرم بدین‌وسیله اعلام می دارد که این اقدام به هیچ وجه مورد تایید این اداره کل نخواهد بود.
وی ادامه داد: در این باره باید در سطح شهرها، شهرداری‌ها و در سطح روستاها، دهیاری ها طبق مفاد دستورالعمل کنترل سگ های بی سرپرست مصوب سال 1387 سازمان شهری‌ها و دهیاری‌های کشور از طریق ایجاد مراکز کنترل جمعیت سگ های بی سرپرست و یا استفاده از خدمات سایر مراکز ایجاد شده نسبت به مدیریت کانون های تجمع سگ های بی سرپرست اقدام کنند.
صفی‌خانی با اشاره به مفاد دستورالعمل مذکور در رابطه با واحدهای زنده گیری سگ‌های ولگرد، تصریح کرد: باید با استفاده از تجهیزات و وسایل زنده گیری اقدام به صید سگ‌های بلا صاحب کرده و برای غربالگری و مدیریت آنها به مراکز مربوطه انتقال کنند از این رو هر گونه کشتار حیوان در محیط، مغایر ضوابط و مقررات است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهروندان هلال احمر سل همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی عوامل بحران و تیم‌های هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: پیش‌بینی هواشناسی این بود که سامانه همرفتی ناپایداری را داشته باشیم که این سامانه از روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت که از دریای سیاه شکل گرفته بود مناطقی از شرق استان را در برگرفت و باعث بارندگی های باران و رگبار و تگرگ شد و در نتیجه شاهد فعال شدن و بالاآمدن رودخانه‌های فصلی در مناطق شمال استان بودیم.

بیشتر بخوانید: صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در کاشان حوضه «دُرِه»، «قهرود» و «جوینان»‌ و «شهری» کاشان فعال شد، افزود:‌ این رودخانه‌ها گل و لای را به مناطق شهری و قسمتی از جاده قدیم نطنز- کاشان، باند فرودگاه، شهرک صنعتی امیرکبیر و محله «گازرگاه» آوردند. همچنین محور امام رضا (ع)، باقرالعلوم (ع)، میدان رسالت، کمربندی کاشان و همچنین «فین بزرگ» و «یزدآباد» تحت‌تاثیر این شرایط قرار گرفتند و علاوه بر خسارت به معابر شهری، جاده‌ها، کشاورزی، شاهد آب‌گرفتگی در ۶۰ منزل مسکونی هم بودیم.

او درباره شهرستان نائین هم توضیح داد که سیلاب در گردنه‌ «زنجیرگاه» موجب بسته شدن چند ساعته محور خور- انارک -نائین شد که این جاده امروز بازگشایی شده است و در روستای «ارور» هم شاهد آب‌گرفتگی دو منزل مسکونی بودیم. خسارت سیلاب در شهرستان «جرقویه» با اصابت صاعقه به دو نفر از عشایر همراه بود که مجروح شدند، اما به گفته شیشه‌فروش در حال حاضر حالشان مساعد است. او از نشست یک پل در روستای «حیدرآباد» شهرستان هم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره خسارت‌های سیلاب در شهرستان نطنز هم به سیلاب در روستای «صالح‌آباد»، خسارت به قنات‌ها و جاده‌های آن اشاره کرد و گفت:‌ در شهرستان آران و بیدگل سیلاب رودخانه‌های «گازورگاه» و «حیدر» از کاشان به منطقه «یحیی‌آباد» وارد و موجب آب‌گرفتگی چند منزل در بخش «کویرات» در روستاهای «حسین‌آباد» و «محمدآباد» و خسارت به باغ پسته، مزارع و راه‌های آن‌ها شد.

شیشه‌فروش در ادامه به خسارت سیلاب در بخش مرکزی و دو روستای «مهران ۲» و «ظفرقند»، آب‌گرفتگی چند واحد مسکونی در روستاهای «رحیم‌آباد»، «دولت‌آباد» و «جعفرآباد» و شکستگی زیرگذر در بخش مهاباد اردستان، خسارت به قنات‌های «تلک‌آباد» و آسیب به ۴۰ راس گوسفند در زواره و خسارت به بخش‌هایی از شهرضا، گلپایان، خوانسار، میمه و خور و بیابانک اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ تیم به ۲۴۰ نفر امدادرسانی کردند بیشترین خسارت را مربوط به بخش کشاورزی، راه‌ها و معابر دانست.

کد خبر 847039 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان