Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد بهبهان گفت: واحد‌های فناور دانشگاه آزاد بهبهان در سال ۹۷ موفق به ثبت سه اختراع شده‌اند که دو مورد از این اختراعات، در جشنواره فن بازار به عنوان اختراع برتر شناخته شدند.

عبدالله غرایبی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد بهبهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت‌های مرکز رشد این دانشگاه گفت: در مرکز رشد دانشگاه آزاد بهبهان سه واحد فناور و دو هسته دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرایبی با بیان اینکه در سال ۹۷ در این مرکز رشد ۳ اختراع به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این واحد‌ها متشکل از دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد بوده که در رشته‌های پرستاری، برق و مکانیک مشغول به تحصیل هستند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد بهبهان با بیان اینکه یکی از هسته‌های فناور مرکز رشد دانشگاه موفق به تولید محصول نانو شده ، ولی این محصول به نام دانشگاه به ثبت نرسیده است، اضافه کرد: دو مورد از اختراعاتی که به ثبت رسیده از محصولات پزشکی (دستگاه جلوگیری از نودل اسپیت و ست نگهدارنده سرم) هستند که در جشنواره فن بازار نیز به عنوان اختراع برتر شناخته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بهبهان واحد فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

صالحی با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آئین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آئین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثربخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان