Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن پورمنصورآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر از آثار تاریخی شهرستان رفسنجان بازدید کردند که بیش از ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از بازار بزرگ تاریخی سرپوشیده این شهر خبر داد و گفت: رفسنجان دارای آثار گردشگری بسیاری از جمله دیوار حصار قدیمی، مسیر گردشگری بنفشه، موزه ریاست جمهوری، حمام قدیمی، کاروانسرای شاه عباسی، برج‌های قدیمی، مناطق خوش آب و هوایی نظیر داوران، دره دُر، دره جوز، دهکده تاریخی اودرج و ... است.

پورمنصورآبادی بیان کرد: ۵۷ هزار مسافر از ۲۶ اسفند تاکنون در اقامتگاه ها، هتل ها، بوستان و پارک ها، زائرسرا‌ها و مکان‌های مذهبی و مدارس اقامت دارند.

وی افزود: چهار نمایشگاه عرضه سوغات رفسنجان در دو محور ورودی از سمت کرمان به رفسنجان و یزد به رفسنجان و نیز در خانه حاج آقا علی و کاروانسرای شاه عباسی دائر شده است و میزبان مهمانان و مسافران نوروزی هستند.


انتهای پیام/س

چهار نمایشگاه عرضه سوغات رفسنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • عرضه بمب کنار جاده‌ای در نمایشگاه فناوری طالبان!