Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:43:00 GMT

دهمین دوره آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۴۳۲۶

دهمین دوره آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا،  نبأ؛ مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده، مجموعه‌ای فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است که رسالت خویش را رفع جهل عمومی مومنین درباب فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ صحیح تذکر زبانی و تقویت روحیه مطالبه‌گری قرار داده است.

این مرکز با بهره‌گیری از برترین اساتید کشور و مناسب‌ترین متون و شیوه‌های آموزشی، دوره‌های تئوری و مهارتی را در چهار سطح آموزش مقدماتی، عمومی، تخصصی و تربیت مربی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکیه بر ثقلین شریف و بهره‌گیری از عالی‌ترین سطوح دانش فقهای مسلمان و نیز در نظر گرفتن ظرافت‌های روان‌شناسی در ارشاد، تعلیم، وعظ و ... از وجوهی است که آموزش‌های این مرکز را ممتاز می‌کند.

از دیگر اهداف مهم این مجموعه، تغییر نگرش ناصحیح رایج در اذهان آحاد جامعه نسبت به این فریضه مقدس و جایگزینی نگاهی نو، پویا و جذاب است.

سرفصل‌های کلی دهمین دوره آموزشی این مرکز که از 15 فروردین آغاز می‌شود، به شرح ذیل است:

_ فرهنگ‌شناسی امر به معروف و نهی ازمنکر
_ ضرورت عقلی و جایگاه نقلی امر به معروف و نهی از منکر
_ تعریف مبنایی امر به معروف و نهی از منکر
_ چهار شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر
_ مراحل و مراتب و سه گانه امر به معروف و نهی از منکر
_ روش‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر
_ صفات راهگشا برای آمر و ناهی
_ ویژگی‌های مناسب الفاظ امر و نهی
_ موانع اجرای امر به معروف و نهی از منکر
_ آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر
_ احکام امر به معروف و نهی از منکر
_ ظرافت‌های امر به معروف و نهی از منکر
_ برکات انجام و عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر
_ شیوه‌شناسی احیای امر به معروف و نهی از منکر
_ پاسخ به شبهات رایج و سؤالات پرتکرار در باب فریضتین

محمد قاسمی 

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مرکز اموزش امر به معروف نهی از منکر واجب فراموش شده ایکنا نبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد