Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اردوهای راهیان نور را در کشور به عنوان یک عملیات فرهنگی مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی بسیار مغتنم برای ایجاد زمینه های آشنایی عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است، که شهدای عزیز ما و رزمندگان و جهادگران در سال های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: باتوجه به حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در این مناطق عملیاتی، حضور مردم و جوانان در این اردوها زمینه را فراهم می کند که ابعاد روحیه ایثار و شهادت طلبی شناخته بشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات امام خامنه ای بر موضوع تقویت فرهنگ شهادت بیان داشت: استمرار فرهنگ ایثار، شهادت طلبی و جهاد در جامعه، می تواند ضامن امنیت کشور و تضمین کننده این باشد که دشمنان به هیچ وجه طمع به کشور نداشته باشند چراکه اجازه نمی دهیم هیچ وقت دشمنی بخواهد به خاک مقدس ایران تعرض کند.

وی الگوگیری از سبک زندگی شهدا را لازمه استمرار انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: مهمترین سلاحی که امروز ملت ایران از آن برخوردار است و بازدارنده تجاوز و توطئه های دشمنان است همین فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اهمیت نقش مسئولین در تقویت این حرکت عظیم عنوان کرد: اردوهای راهیان نور این زمینه را فراهم می کند که این روحیات ترویج و توسعه پیدا کند و وظیفه همه مسئولان در کشور هم هست که این زمینه سازی برای تسهیل و تسریع برای این اردوها و ارائه خدمات مناسب به کسانی که در اردوها حضور پیدا می کنند را فراهم کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای تقویت این اردوها گفت: مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم، احکامی را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت آورده است و مصوباتی درخصوص تقویت اردوهای راهیان نور داشته است.

وی در همین خصوص ادامه داد: همچنین بودجه های سنواتی اعتباراتی برای این منظور پیش بینی شده و در بودجه سال 98 هم این موضوع آورده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اقدامات کشوری و استانی اضافه کرد: در سطح ملی هم با تشکیل ستاد مرکزی راهیان نور و در سطح استانی این هماهنگی ها و برنامه ریزی ها صورت می گیرد و بحمدالله امسال هم شاهد حضور گسترده مردم در اردوهای راهیان نور بودیم.

وی با اشاره به سیل های اخیر در کشور گفت: البته امسال به واسطه شرایط جوی و مشکلاتی که در استان های مرزی به ویژه در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و ... پیش آمد، شاهد بروز محدودیت هایی برای افرادی که قصد عزیمت داشتند، بودیم ولی علیرغم این مشکلات، استقبال گسترده مردم عزیز ایران را داشتیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و مشارکت مسئولین هر ساله شاهد توسعه این حرکت معنوی عظیم باشیم و بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از گذشته در بین مردم به ویژه جوانان ترویج و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی پورمحمدی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید اردبیل اظهار کرد: در دوران غیبت حضور علما در سنگر ارشاد و هدایت مردم نجات بخش بشریت از تله ابلیس‌ها و شیاطین بوده و علما توانسته‌اند مراقبت بیشتری را از مرزهای اعتقادی و عقیدتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی نظیر شیخ طوسی، شهید اول و ثانی، علامه طباطبایی و … در طول تاریخ مراقبت حقیقی از سنگرهای عقیدتی مردم داشته و سعی کردند با رفع شبهات به آگاهی و بصیرت مردم کمک کنند.

امام جمعه مراغه گفت: علما و طلاب نه تنها در سنگر تعلیم و تربیت بلکه در سنگر دفاع از مرزهای اعتقادی و ارزشی اسلام نیز پیشرو بوده و با وجود توطئه‌های متعدد علیه مرجعیت دینی و اعتقادی سعی کردند تا همه سختی‌ها را به جان خریده و با تحمل زندان و تبعید مروج دین اصیل و ناب اسلام باشند.

پورمحمدی نقش علمای آذربایجان و اردبیل را در سروسامان دادن به حوزه نجف و خدمت به حاکمیت علوی یادآور شد و بیان کرد: در دو سوی بارگاه امام علی (ع) قبر علامه حلی و آیت الله محقق اردبیلی نشانگر این جایگاه و عظمت است.

وی با نام بردن از علمای بلاد اردبیل در مبارزات تاریخی علیه طاغوتیان و پادشاهان مستبد این سرزمین تصریح کرد: آیت الله سیدیونس اردبیلی، مفتی شیعه، موسوی اردبیلی، میرزاعلی اکبر، محمدبن علی اردبیلی و در عصر معاصر آیت الله مروج و آیت الله مشگینی از تاثیرگذارترین علما و فقهایی بودند که از بلاد اردبیل توانسته‌اند تبلیغ دین کرده و مروج ارزش‌های انسانی و الهی باشند.

فرمانده سابق سپاه اردبیل با اشاره به مراودات و همراهی خود با آیت الله مروج در اوایل پیروزی انقلاب اظهار کرد: آیت الله مروج در کنار تقوا و تعهد عالمی اخلاق گرا، متواضع و خوش برخورد بود به طوری که دفتر امام جمعه اردبیل مامن فقرا و نیازمندان بوده و همواره در گره گشایی از مشکلات مردم پیشقدم بود.

آیت الله محمدپور خاطرنشان کرد: وداع تاریخی مردم اردبیل با پیکر آیت الله مروج برای همیشه در تاریخ این دیار ماندگار خواهد بود و نشان از محبوبیت و مردمی بودن شخصیت آیت الله مروج است که در قلوب مومنان جای گرفته است.

وی از نسل حاضر خواست؛ قدر علما و روحانیون را بدانند و با پرهیز از تهمت زنی‌های ناروا اسباب جلب رضای الهی را با قدر دانستن نعمت هدایتگری بیش از گذشته به اثبات برسانند.

در این مراسم مداحی شده و شرکت کنندگان یاد و خاطره نماینده فقید امام و مقام معظم رهبری در استان اردبیل آیت الله مروج را گرامی داشتند.

مرحوم آیت الله «بیوک آقا خلیل زاده مروج» در شهریور سال ۱۳۰۹ در اردبیل دیده به جهان گشود و بعد از تحصیلات نخستین از محضر امام راحل و علامه طباطبایی بهره‌ها برد و در مبارزات مردم استان اردبیل علیه رژیم شاهنشاهی از روحانیون پیشرو بود که در سال ۵۶ و ۵۷ با گسترش فعالیت‌های ضد حکومت استبدادی پهلوی سخنرانی کرده و در اردبیل مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

آیت الله مروج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام راحل امام جمعه اردبیل شد و در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد و توانست پشتیبان و مددکار رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل باشد.

امام جمعه فقید اردبیل بعد از سال‌ها مجاهدت در ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۰ دعوت حق را در سن ۷۱ سالگی لبیک گفت و در زادگاهش اردبیل به خاک سپرده شد.

بیست و سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت الله مروج با حضور اهالی اردبیل و شاگردان و بستگان وی در مرکز تحقیقاتی آیت الله مروج اردبیلی برگزار شد.

کد خبر 6079359

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد