Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:57:57 GMT

خوابگاه‌های علوم پزشکی لرستان در سیل آسیب ندید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۳۹۶

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی اخیر در کشور گفت: خوشبختانه این سیل، خسارت و آسیبی به خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه وارد نکرده است.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر علی شیخیان با بیان این خبر افزود: متأسفانه حجمی از آب رودخانه به دلیل وقوع سیل اخیر، سر ریز و وارد ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان شد که با کمک مسؤولان مربوطه این آب تخلیه شد و وضعیت به حال طبیعی خود برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود آب به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در پی وقوع سیل اخیر گفت: بیمارستان شهید رحیمی که بیمارستان اصلی شهر خرم آباد است به دلیل مجاورت در کنار رود خرم رود دچار آبگرفتگی شد که طبقه اول آن تخلیه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه از روز جمعه بر اساس اطلاعیه‌هایی که از طریق سایت و کانال‌های اطلاع رسانی به دانشجویان داده شده است، خوابگاه‌های دانشجویان آماده پذیرش از دانشجویان است، گفت: خوشبختانه خساراتی به ساختمان‌های خوابگاه وارد نشده است و خوابگاه‌ها از پایان هفته جاری آماده پذیرش دانشجویان هستند.

شیخیان با اشاره به اینکه خسارات زیادی به واسطه وقوع سیل اخیر به شهرها و روستاهای استان وارد شده است، خاطرنشان کرد: تنها بخشی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در این حادثه در معرض خطر بود، بیمارستان شهید رحیمی بود اما در مجموع سیل اخیر مشکل جدی و خاصی برای ستاد دانشگاه و خوابگاه‌ها ایجاد نکرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی لرستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برای تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول گناباد به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، رضا احمدی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهارداشت: طرح پزشک خانواده شاخص های سلامت را افزایش نداده و تنها تبدیل به برنامه سلامت خانواده شده البته برنامه سلامت خانواده یک طرح بین المللی است و کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

احمدی گفت: 50 هزار نفر زیرپوشش داریم که هر 3هزار نفر را یک پایگاه پوشش می‌دهد؛ پزشک،کارشناس مامایی و ... در این پایگاه ها حضور دارند و هر فرد با حضور مراقب سلامت پایش می‌شود و در این طرح بیماری هایی مانند دیابت ،فشارخون مدنظر است؛ اگر در این فرآیند بیمار به بیمارستان مراجعه کند 95درصد هزینه ها رایگان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: طرح ملی غربالگری در سال گذشته انجام شد که 92هزار فرد بالای 18سال داشتیم و17هزار نفر فشار خون بالا و 1645نفر پر فشاری نیار به درمان داشتند، دیابت 7053 نفر و 536 نفر نیاز به درمان آن داشتند.

احمدی خاطرنشان کرد: 10 سال قبل رهبری مطرح کردند جوانی جمعیت به موضوعی بحرانی در کشور تبدیل خواهد شد و در بهمن 99مجلس جوانی جمعیت را تصویب و ابلاغ کرد، سال گذشته ماهانه جلسه جوانی جمعیت داشتیم که 80درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی در خصوص احداث بخش سوختگی بیمارستان علامه بهلول این شهرستان گفت: بخش سوختگی به بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول تبدیل شده که 34 تخت خواهد داشت و 26 تخت روان و 6 تخت سوختگی و یک بخش ناباروری سطح دو دارد که در این راستا 300 متر به آن اضافه و به 3هزار متر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان 70 میلیارد تومان برای بیمارستان در نظر گرفته شد که تا پایان سال 1402با تزریق اعتبار تمام شود که متاسفانه تنها 25 میلیارد تومان اختصاص یافت و امروز برای تکمیل آن به بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

احمدی بیان کرد: تمامی پروژه های عمرانی باید ماده 23داشته باشند که این پروژه کد را نداشته و حمایت هایی نشده است ولی کار تعطیل نشده و 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سفر تهران در هفته آینده ماده 23 آن دریافت خواهد شد همچنین بخش آنژیوگرافی بیمارستان تکمیل نشده و 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص راه اندازی دستگاه سونوگرافی تامین اجتماعی شهرستان گناباد که چندین سال بدون استفاده باقی مانده عنوان کرد: راه اندازی سونوگرافی تامین اجتماعی با خود سازمان است ولی مشکل اصلی برای آن تامین نیروی متخصص است.

وی افزود:پرداختی تامین اجتماعی درحال حاضر پزشک خارج از دانشگاه را راضی نمی‌کند که در این مجموعه کار کند و ما نمی‌توانیم پزشکی را به اجبار برای کار به این مجموعه بفرستیم.

احمدی گفت: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان 64تخت خوابی بجستان همه اقدامات در وزارت بهداشت انجام شده و منتظر دریافت ماده 23 هستیم؛ وزارتخانه بخشنامه داده که به شهرهای زیر 50 هزار نفر بیمارستان نخواهیم داد که این موضوع مشکل ایجاد کرده است و برای رفع آن باید پیگیری هایی در سطح تهران انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهارداشت: در سطح شهرستان های گناباد و بجستان 800 زوج نابارور داریم که 80 درصد آنها با آموزش های ناباروری سطح دو مشکلشان رفع می شود و برای راه اندازی این مرکز تمامی تجهیزات و امکانات از سوی دانشگاه تامین شده است.

وی  با اشاره به نقش خیرین در سرعت بخشی به پروژه های دانشگاه بیان کرد: تاکنون 31 پروژه توسط خیرین ساخته یا در اختیار دانشگاه قرار گرفته که کمک به پروژه بیمارستان به میزان 5 میلیارد تومان با خرید تجهیزات به مبلغ 750 میلیون تومان نمونه ای از آن است.

احمدی در خصوص میزان خدمات دهی بیمارستان علامه بهلول عنوان داشت: سازمان های بیمه گر با پرداخت های خود می توانند کمک شایانی به افزایش خدمات مطلوب داشته باشند که در یک مورد 70 میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب دارد.

بیش از 4 هزار بازدید بهداشتی در ایام نوروز 

صادقی نسب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد  نیز در این نشست خبری اظهار داشت:4 هزار مورد بازدید در ایام نوروز داشته ایم که 115 مورد اخطار کتبی و 7 مورد به مراجع قضایی ارجاع شد و 2 مورد پلمپ شده اند.

وی افزود: نمونه برداری از آب شرب مورد تاکید بوده که 1331 مورد نمونه برداری انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: همچنین 4255 کیلو گرم مواد فاسد از اماکن توقیف و معدوم شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران