Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@11:08:07 GMT

روشن:هروقت زیدان و ژاوی شدید چیپ بزنید!

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۹۲۷

روشن:هروقت زیدان و ژاوی شدید چیپ بزنید!

گلزن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال معتقد است استقلال برای رسیدن به روزهای خوب باید تشکیلاتش را به کمیته های منسجمی با حضور افراد دلسوز و کار آمد مجهز کندچرا که مدیر عامل نمی تواند تمام امور باشگاه را به تنهایی انجام دهد.

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال استقلال  تهران در حالی که پس از 5 برد متوالی امیدوار به فتح قهرمانی شده بود در خوان  ششم نتوانست‌ از پس رقیب قدیمی خودش بر بیاید تا هم دربی را باخته باشد و هم جدال برای صدر نشینی را .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خصوص اوضاع و شرایط استقلال که  این روزها اخبار خوبی از این تیم بعد از این شکست به گوش نمی رسد با حسن روشن یکی از پدیده های سال های دور استقلال و تیم ملی ایران ، صحبت کردیم  تا نظر  او را درباره اتفاقات اخیر باشگاه جویا شویم .


  این در حالی است که حسن روشن مدتی برای این که او را بیش از این متهم به اعتراض نکنند ترجیح داد دیگر بازی استقلال را نبیند تا حرفی هم به میان نیاورد ، اما در روز دربی 89  شرایط به شکلی پیش رفت که وی مجبور شد قولش را  بشکند .


وی درابتدا در همین خصوص  اظهار داشت:« من مدتی است که بازی‌های استقلال را نگاه نمی کنم ، به این خاطر که من را متهم می کنند که چرا حقایق را می گویید اما این دفعه این دیدار را به علت اینکه به همراه آقای مرتضی فنونی زاده در شهر آستارا برای افتتاح یک هتل دعوت بودیم  مجبور شدم از ابتدا تا انتها ببینم.»


وی در خصوص جریان بازی گفت:« ده دقیقه اول طوری سپری شد که همگان تصور می کردند استقلال در این بازی چه ها که نمی کند اما نداشتن یک تمام کننده در تیم استقلال  باعث شده بود حملات این تیم خطری جدی را متوجه دروازه پرسپولیس نکند. استقلال در دقایق ابتدایی علی رغم اینکه موقعیت گل زدن هم داشت اما این حملات هدف دار نبود و متاسفانه  این سه بازیکن آفریقایی هر کدام برای خودشان بازی می کردند.»


حسن روشن در خصوص ضربه پنالتی و اتفاقاتی که در جریان زدن این پنالتی رخ داد اظهار کرد:« ببینید درکل برای فرشید اسماعیلی هنوز خیلی زود است که بخواهد برای تیم بزرگی مثل استقلال بخواهد تصمیم بگیرد،اما من معتقدم او را نمی توان به عنوان مقصراصلی قلمداد کرد چرا که مقصراصلی این جریان مدیریت غلط نیمکت استقلال است، یعنی اگر پنالتی زن استقلال در تمرینات مشخص شده باشد باید بعد از اتمام تمرینات در طول هفته، آن شخص مورد نظربماند و فقط پنالتی بزند و این کار را تمرین کند. نفر اول پنالتی زن ،نفردوم پنالتی زن وحتی نفر سوم باید بمانند و چندین و چند بار با گلر اول تیم پنالتی زدن و گرفتن را تمرین کنند.درصورت اجرای این قاعده ،دیگر رحمتی مجبور نمی شود از آن سمت زمین دوان دوان بیاید تا به یکی بگوید پنالتی بزند یا به دیگری بگوید نزد .»


روشن که از این اتفاق بسیار ناراحت و مکدر به نظر می رسید در ادامه افزود:« جالب است که فرشید اسماعیلی در مصاحبه ای عنوان کرده است که خون در لحظه زدن پنالتی به مغزش نرسیده است. ای کاش لحظه ای خون به مغزش نمی رسید که توپ را برنمیداشت و خودش را پشت نقطه پنالتی قرار نمی داد. اما باز هم می گویم مقصر اصلی در این صحنه  هیچ کسی نیست جز آقای وینفرد شفر ،یعنی آن لحظه وی نتوانست تیمش را در مهمترین دقیقه  بازی کنترل کند کاری که انجامش صرفا به شخص سر مربی بر می گردد.»


 روشن که خودش زمانی در باشگاه الاهلی امارات  بازی می کرد شفر را  از آن زمان می شناسد :« شفر ۱۸ سال پیش در الاهلی دبی پیش ما بود. آنجا وضعیتش کاملا با الان  فرق می کرد، ضمن اینکه در آن زمان حدودا پنجاه و پنج ساله بود و  اصلاً از این قبیل کارهایی که امروزه در لب خط  از وی می‌بینیم مثل سوت زدن و داد و فریاد های بی مورد وجود نداشت او در آن زمان یک مربی سنگین و با وقار بود که البته مدت ۱۰ ماه بیشتر دوام نیاورد و از تیم اخراج شد.»


کاپیتان سابق باشگاه استقلال همچنین با زیر سوال بردن مدیریت این تیم تصریح کرد:« درست است که  آقای فتحی می ‌تواند بگوید که قرارداد شفر درزمان من تنظیم نشده  اما  حتما هر قرار دادی شامل بندها و تبصره‌  هایی است که  باشگاه  به وسیله آن باید وارد عمل شود. بر فرض مثال ازشفر بخواهند که چرا کمیته فنی در حال حاضر منحل شده است این مسئله منحل شدن  کمیته فنی در باشگاهی مثل استقلال جای تاسف دارد.»
حسن روشن در خصوص صحبت های پرویز مظلومی در تلویزیون گفت:« خدا را شکر پرویز خان مظلومی به اهمیت وجود کمیته فنی پی برده است چرا که خودش در زمانی که سرمربی استقلال بود از چنین کمیته ای استقبال نمی کرد و قبول نداشت.»


وی در باره مضرات کمیته فنی که در حال حاضر در تمام تیم های بزرگ دنیا به آن پرداخته می شود اضافه کرد:« می دانید نبود این کمیته مثل چه چیزی می ماند ؟ در حال حاضر مثل این می ماند که استقلال هیچ صاحب دیگر ی جز شفر ندارد درست مانند دورانی که کارلوس کی روش تیم ملی ایران راهدایت می‌کرد. اما در پرسپولیس به این شکل نیست.

 


 من همه جا گفتم  که برانکو دردرجه اول یک دکتر روانشناس است و بعد مربی فوتبال شده است  او در زمان بلاژویچ به عنوان یک روانشناس فعالیت می کرد سپس مدرک مربیگری را دریافت کرد.او  کلا آدم خوبی است و اعتقاد درستی در خصوص تقویت قدرت بدنی تیم هایش دارد.ضمن اینکه او رابطه بسیار نزدیکی با پیشکسوتان این باشگاه برقرار کرده است و همواره  به تاریخ این باشگاه قلبا احترام می گذارد.»


حسن روشن  درباره  بازگشت مجیدی تا به امروز حرفی نزده بود اما این بار سکوتش را شکست  . وی در این باره معتقد است:« یک تیمی موفق است که علاوه بر ۱۱ بازیکن داخل زمین، نیمکت همدل و متحدی داشته باشد اما این درحالی است که در استقلال وضعیت به این شکل نیست و همه در حال اعتراض و اعتصاب هستند .


به نظر من فرهاد مجیدی با بازگشت به استقلال در این برهه کنونی بزرگترین اشتباه عمر خود را مرتکب شد. واقعا دلیلش را نمی دانم اما الان وقتش نبود. فرهاد آدم بزرگی در استقلال است و با آمدنش در این برهه به استقلال کوپن خود را سوزاند. فرهاد جان پسرم  هر کسی اگر می‌خواهد وارد کاری شود باید در ابتدا  سبک سنگین کند  و ببیند این تیم را خودش نبسته است و یا عوامل دیگری که نشان می دهد او هرگز نباید زیر بار درخواست مدیران باشگاه می‌رفت .فرهاد باید صبر می کرد و در سال آینده هنگامی که قرار است این  تیم بسته شود ورود کند و در آن مقطع  اظهار نظر کند.»


طفل شیرین رایکوف درباره شایعات درگیری فرشید باقری با مدیران  تیم در رختکن استادیوم بین دو نیمه خاطرنشان کرد :« من آن زمان که در استقلال کاپیتان تیم بودم باور بفرمایید مدیرعامل باشگاه را  فقط سالی یک بارمی دیدم، چرا که کمیته های مربوطه آن مدیرعامل قوی بودند و امور کار را در اختیار داشتند و همه کمیته ها زیر نظر مدیر عامل رهبری می شدند .مثلا کمیته بین الملل مسئول دعوت تیم های خارجی ، کمیته انضباطی مسائل انضباطی و حقوقی را دنبال می‌کردند و از همه مهم تر کمیته فنی مسئول انتخاب سرمربی تیم بودند و  جالب است بدانید رایکوف با نظر کمیته فنی تیم به استقلال  ورود پیدا کرد و اگر جواب نمی داد این کمیته فنی بود که باید باز خواست می شد نه مدیر عامل .شان مدیر عامل باشگاه خیلی بالاتر از این حرف هاست که فکرش را می کنید و اما امروز مدیرعامل زحمت کش استقلال که آقای فتحی باشند می‌خواهد همه کار را خودش انجام دهددر صورتی که مگر یک نفر چقدر توان دارد.»


بعد از این صحبت ها روشن برای اینکه نقش یک کاپیتان را در تیم بگوید خاطره ای نقل می کند:«  درمقابل تیم کره جنوبی  با وجود مینیسک پا با تمهیدات پزشکی خودم را به بازی رسانده بودم اما در وسط بازی اثرات آمپول ها  از بین رفته بود و درد شدیدی تحمل می کردم . به علت اینکه از کره عقب افتاده بودیم نه من جرات می کردم که بگویم من را تعویض کنند و نه مربی جرات چنین کاری را داشت، چون ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه منتظر جبران نتیجه بود. در یک صحنه روی من مرتکب خطا شدند، حسن نظری بازیکنی  که اتفاقا ارسال های خوبی هم داشت ، چون از درد من مطلع بود و می دانست من قادر به ارسال نیستم ، خودش را پشت توپ رساند دراین لحظه علی پروین به عنوان کاپیتان تیم ملی وارد شد و به سینه حسن نظری زد و به او گفت"« برو عقب کار تو نیست..."» من در آن لحظه به علی گفتم تیر یک  و خودم هم با سرعت به  تیر یک رساندم علی توپ را استادانه همان جا ارسال کرد و من هم گل تساوی را به ثمر رساندم ...می خواهم بگویم نقش کاپیتان تا چه حدی می تواند در جزئیات یک بازی تاثیر گذار باشد و شما مطمئن باشید حسن نظری به هیچ وجه از صحبت پروین ناراحت نشد چون می دانست  علی پروین کاپیتان تیم است.


الان این بنده خدا  مهدی رحمتی از دم دروازه خودمان خودش  ا به بازیکنان رسانده و با منشا  صحبتی کرده و این در حالی است که   اسماعیلی پیش از رسیدن  رحمتی توپ را بر داشته است، در ضمن هیچ کسی هم  نمی داند رحمتی چه گفته است  و حالا هر کسی برای خودش یک برداشت می کند .درحالی که اگر پنالتی تبدیل به گل شده بود الان رحمتی تبدیل به قهرمان استقلال می شد  که خوب کاری کرد که در این صحنه دخالت کرد.»


او با اشاره به جریمه هایی که شب گذشته در سایت باشگاه استقلال اعلام شده گفت:« من اگه جای فتحی بودم نصف قرداد فرشید اسماعیلی را کم می‌کردم. من خودم هم پنالتی زن بودم ،خودم در دربی بارها بازی کردم خدا بیامرزد رایکوف را او یاد می داد وقتی که می خواهی پشت ضربه پنالتی بروید باید طوری توپ  را روی زمین بکارید که گلر با دیدن تو خودش را پاک ببازد نه اینکه توپ را  با سلام و صلوات بکارید و بیایی عقب و خدا، زمین، آسمان را نگاه کنید و بعد هم بیایبد چیپ بزنید. آخرفرشید جان چیپ زدن در دربی که کارهرکسی نیست، چیپ زدن در بازی های بزرگ  کار بازیکنانی در قواره های زیدان، پیرلو، زلاتان، ژاوی است. بعد هم بیای بگویی خون به مغزم نرسید ...چطورخون به مغزت رسیده بود که توپ را برداری و پشت ضربه قراربگیری . آخرچه کسی به تو اجازه داد که توپ را بردارید و خودت را به عنوان پنالتی زن تیم معرفی کنید.»


روشن با اشاره دوباره به ضرورت وجود کمیته فنی در تمام باشگاه های ایران اظهار داشت:« استقلال تا خود را مجهز به کمیته های فنی با اشخاص مطلع و کارآمد نکند وضعیت به همین منوال است.کمیته های فنی باید از  مفاد قرارداد گرفته تا جزیی ترین مسایل را درجریان باشند و درمواقع ضروری نظراتشان را در اختیار سرمربی تیم قراردهند و سرمربی نیز از این نظرات تا آنجا که می تواند استفاده کند.باور کنید برای خودم نمی گویم.»


وی در باره امید قهرمانی استقلال  با توجه به این شکست هم افزود:« من در مقاله ای می خواندم که ما بازی را باختیم اما قهرمانی را نباختیم  اما من فکر می کنم این بازی ۶ امتیازی بود من معتقدم قهرمانی را هم باختیم .این فرصت طلایی بود که استقلال می‌توانست در نزد هواداران جایگاهش را به دست بیاورد اما به هر حال این مورد تحقق پیدا نکرد.»


زننده یکی از گل های تیم ملی در تاریخ حضورمان در جام جهانی  در پایان خظاب به تمام هواردان استقلال گفت:  « آنقدر به من خرده نگیرید ،من وظیفه ام را باید درقبال استقلال انجام دهم  و آن هم گفتن حقیقت است. آقای فتحی از دوستان نزدیک من است اما من نمی توانم وقتی پای استقلال در میان باشد به هواداران دروغ بگویم چرا که در آن دنیا باید به بزرگان این تیم که زحمت زیادی برای  اعتلای نام این باشگاه متحمل شدند جواب پس بدهم.


اما امیدوارم این مشکلات زمانی حل شود و من همچنان باشم و  روزهای خوب باشگاه محبوبم  را ببینم.»

حسن روشن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حسن روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت باشگاه پرسپولیس از مهاجم استقلال را رد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای صادره به شرح زیر است:

* در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر برائت باشگاه استقلال تهران در استفاده از بازیکن به نام بلانکو در و نیز آقایان علی سامره -سعید اکبری -محمد نوازی -صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از تخلف توهین و نشر اکاذیب و تحریک به خشونت صادر شده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره ، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده ، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره ، عیناً تائید و اعلام می گردد. رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت دو جلسه‌ای ژاوی
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت 2 جلسه‌ای ژاوی
  • اعتراض شدید به واگذاری استقلال؛ لعنت به این دشمنان! + عکس
  • پیشکسوت استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • پیشکسوت محبوب استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • رد شکایت پرسپولیس از ۳ ستاره استقلال!
  • شکایت پرسپولیس از استقلال رد شد
  • اسطوره استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • خطر رفع شد؛ اسطوره استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف