Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرآب شدن و افزایش دبی آب رودخانه آجرلو به دنبال بارش باران، پل ارتباطی روستای گوزللوی قره داغ در بخش باروق را تخریب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بارش های اخیر سبب پرآب شدن و افزایش دبی آب رودخانه آجرلو در بخش باروق میاندوآب و در نتیجه تخریب پل ارتباطی روستای گوزللوی قره داغ در این بخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه دبیر ستاد مدیریت بحران میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش های اخیر سبب افزایش دبی آب رودخانه آجرلو در بخش باروق میاندوآب شد.

فرهاد صمدی افزود: این امر سبب تخریب پل موقتی که اهالی روستای هفت خانواری گوزللوی قره داغ از آن به عنوان راه ارتباطی استفاده می کردند، شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلی در این باره وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه در جلسه های ستاد مدیریت بحران شهرستان موضوع تخریب شدن پل این روستا مطرح بود، به همین جهت تمهیدات لازم برای امداد رسانی به این روستا از پیش اندیشیده شده و خوشبختانه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

صمدی تصریح کرد: این پل ارتباطی با کاهش دبی آب و مساعد شدن شرایط بازسازی می شود.

بازگشایی راه روستای باداملو

دبیر ستاد مدیریت بحران میاندوآب هم چنین از بازگشایی مسیر روستای باداملو در بخش باروق نیز خبر داد و گفت: ریزش سنگ از کوه به دنبال بارش باران سبب مسدودی مسیر ارتباطی این روستا شده بود که با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میاندوآب بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت عادی از نظر بارش باران در میاندوآب برقرار بوده و رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب در حالت عادی قرار دارند و مشکلی وجود ندارد، افزود: از مردم درخواست داریم به شایعات به ویژه در کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی توجه نداشته باشند و اخبار را تنها از مراجع رسمی، رسانه های رسمی و معتبر، صدا و سیما و دستگاه های متولی از جمله فرمانداری، امور منابع آب و ستاد بحران پیگیری کنند.

امدادرسانی امدادگران هلال احمر به چوپانان در روستای فسندوز

هم چنین رییس هلال احمر میاندوآب نیز از امدادرسانی و رساندن آذوقه به چوپانان در روستای فسندوز در بخش مرحمت آباد میاندوآب خبر داد.

یعقوب اسماعیلیان در این باره به خبرنگاران گفت: امدادگران هلال احمر میاندوآب امروز پس از چند ساعت تلاش به هشت نفر چوپان که با چندین راس دام در بالادست روستای فسندوز در محدوده ای مشغول نگهبانی از دام های خود بوده و به دلیل پرآب شدن رودخانه زرینه رود ارتباط آنها با بخش مرحمت آباد قطع شده بود،  آذوقه رساندند و به آنها یاری رسانی کردند.

۳۸ میلی متر در میاندوآب باران بارید

رئیس اداره هواشناسی میاندوآب نیز به خبرنگاران گفت: میانگین بارش باران سامانه اخیر در میاندوآب به ۳۸ میلی متر رسید.

احمدعلی بنایی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیش بینی این بارش ها در  جلسات ستاد مدیریت بحران در شهرستان و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز حادثه، اظهار کرد: این بارش ها به طور میانگین هشت میلی متر از سامانه قبلی در میاندوآب بیشتر بود و میانگین بارش ها به ۳۸ میلی متر رسید.

رئیس اداره هواشناسی میاندوآب به مردم و مسافران توصیه کرد تا از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها؛ مسیل ها و نهرها و دره ها که همراه با سیلاب در بارش های رگباری هستند، خودداری کرده و توصیه‌های ستاد مدیریت بحران را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته و بامداد امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ریگی ریس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان سرباز گفت: بر اثرطغیان کم سابقه رود خانه سرباز و حجم بسیار بالای آب رودخانه حد فاصل روستای صابر آباد و روستای پیردان قسمتی از جاده ترانزیت چابهار ایرانشهر زیر آب رفت و تردد تا اطلاع بعدی قطع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته و بامداد امروز
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • مسدود شدن محور ارتباطی ۲۵ روستای بخش جلگه چاه هاشم دلگان
  • بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا