Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@17:16:37 GMT

زیرساخت‌های ارتباطی در شمال و غرب کشور برقرار است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۸۶۳۶

به گزارش ایلنا، سردار احمد دولتخواه در خصوص وضعیت فعلی زیرساخت‌های ارتباطی در پی وقوع سیل در شمال و غرب کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی فاوا ناجا تمامی سامانه‌ها و شبکه‌ها از ابتدا در برابر هرگونه رخدادی مقاوم‌سازی شده‌اند، بنابراین در سیل اخیر هیچ‌گونه مشکلی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی تمامی موارد در گذشته، با وقوع سیل در گلستان، مازندران و استان‌های غربی کشور قطعی سامانه‌ نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا درباره زیرساخت‌های ارتباطی در غرب کشور خصوصاً ایلام و لرستان، اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیری که از قبل اندیشیده شده در تمامی مناطق سیل‌زده خصوصاً ایلام و لرستان قطعی ۱۰۰ درصدی نداشتیم و حداقل یک لایه ارتباطی برقرار بوده است.

دولتخواه افزود: فاوا نه تنها نیروی انتظامی بلکه تمامی نیروهای مسلح و حتی سازمان مدیریت بحران را هم پشتیبانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طراحی‌ها باید مهندسی باشد، تصریح کرد: باید نقاطی که دچار آسیب‌دیده‌گی می‌شوند را بروزرسانی کرد؛ باتوجه به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های قبلی برای پیشگیری از اتفاقات باید برای آینده نیز تمهیدات جدید و بروز اندیشیده شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (سوم تا نهم اردیبهشت) در شمال غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است، بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر پیش بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است، بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد، در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال غرب و بخش‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (سوم تا نهم اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال غرب و زاگرس میانی یک تا پنج درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (سه تا پنج درجه) برای شمال غرب پیش بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از یک تا هشت درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (سه تا هشت درجه) در مرکز و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد، دمای هوای هفته دوم در شمال غرب، دو سوی البرز و نوار شمال شرق یک تا سه درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق یک تا پنج درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش (سه تا پنج درجه) در جنوب شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال غرب و سواحل خزر بین یک تا سه درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود، دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین یک تا سه درجه بیش از نرمال خواهد بود و دمای هوای کشور در هفته ششم یک تا دو درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: کشور از ابتدای بهار تا دوم اردیبهشت به‌طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد و با توجه به اینکه میانگین بلندمدت بارش طی این بازه زمانی ۳۷ میلیمتر است، بارندگی در سال جاری نسبت به وضعیت نرمال بیشتر بوده و ۱۶ درصد فراتر از میانگین بلندمدت ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا دوم اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶۷ میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شده که مقدار نرمال به طور میانگین ۱۹۸ میلیمتر است، بنابراین حدود ۱۶ درصد بارندگی کشور نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند، بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده است.

وظیفه ادامه داد: مرکز تا جنوب و جنوب شرق کشور نیز کم‌بارشی قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، فارس ۳۰ درصد، هرمزگان با ۲۸ درصد و کرمان ۲۵ درصد بارش کمتر از نرمال داشته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی یک هفته گذشته اظهار کرد: از نظر دما شرایط مناسبی داشته‌ایم، البته در روزهای اخیر شمال غرب کشور سردتر از وضعیت نرمال و نیمه شرقی و جنوبی دما زیر نرمال بوده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور افزود: میانگین کشوری دما ۱.۵ تا دو درجه خنک‌تر از شرایط نرمال بوده است، البته استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل بین چهار تا پنج درجه سلسیوس دما بیش از حد نرمال، اما هوا در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد حدود چهار تا هفت درجه سلسیوس سردتر از میانگین بلندمدت و میانگین کشوری ۱.۸- درجه ثبت شده است.

وظیفه اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا دوم اردیبهشت عرض‌های شمالی کشور با بی‌هنجاری (آنومالی) دمایی ۰.۵ تا ۲.۵ درجه سلسیوس مواجه بودند، شرایط دمایی در استان‌های تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب و شمال غرب نرمال و بیش از نرمال بوده است و در عرض‌های جنوبی شرایط نرمال دمایی را تجربه کردیم.

وی تاکید کرد: به‌طور کلی طی اردیبهشت میزان بارندگی به‌طور نسبی نسبت به فروردین حدود ۵۰ درصد در بازه بلندمدت کمتر است و توقع داریم میزان بارش در اردیبهشت نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد، اما در استان‌هایی مانند قزوین و تهران بارش‌ها به گونه‌ای نیست که کمبود بارش سال آبی جاری (هفت ماه اخیر) را جبران کند، بنابراین استان‌هایی مانند تهران، قزوین، سمنان، خراسان رضوی با تابستانی مواجه می‌شوند که هوا یک تا دو درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: از سوی دیگر به‌طور نسبی با کم‌آبی شدیدی مواجه می‌شویم، چراکه این استان‌ها در حال گذراندن چهارمین سال پی در پی خشکسالی هستند، وقتی آورده آب‌های سطحی کاهش می‌یابد، فشار بر منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی برای تأمین آب شرب افزایش می‌یابد، در این شرایط همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 747192

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان