Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:42:15 GMT

بخشی از خسارات سیلاب اخیر ناشی از سوء مدیریت های گذشته است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۹۷۸۹

بخشی از خسارات سیلاب اخیر ناشی از سوء مدیریت های گذشته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل به مردم به نحوی نیست که تأمین آن از عهده دولت برآید، حتی دولت نمی‌تواند بخش کمی از خسارت را تأمین و جبران کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: با قول و وعده‌ها، مردم امیدوار می‌شوند و چون مراجعه می‌کنند و چیزی حاصل نمی‌شود، در نهایت بدبینی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم موضوع در صورت موافقت رئیس مجلس و با اذن مقام معظم رهبری، بخشی از این خسارت‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوادث اخیر تجربه‌ای شد بر تصمیمات اشتباهی که گذشتگان گرفته اند و برخی سو مدیریت‌ها که هم اکنون اعمال می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در اتفاقاتی که در سیلاب اخیر در برخی استان‌ها رخ داده ابهاماتی وجود دارد، بیان داشت: اقدام عوامل مدیریتی در دست اندازی به طبیعت در گذشته و سو مدیریت در موضوع بحران باعث شده که این آسیب‌ها و خسارت‌ها بیشتر از آنچه طبیعی است ایجاد شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که از سوی رئیس مجلس به عنوان بعد نظارتی در مجلس شورای اسلامی با تشکیل یک تیم متخصص نسبت به این مسائل رسیدگی شود.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم باور کنیم طی سال‌های گذشته همه ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها بدون مجوز صورت گرفته، لذا کسانی که مجوز دادند، کسانی که اقدام به ساخت و ساز کردند و کسانی که برخورد نکردند باید شناسایی شوند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در کشور وقتی مسئولیت‌ها تمام می‌شود خیلی شاهد برخوردی نیستیم. توسط مجلس در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و قطعا نمایندگان هم حمایت خود را اعلام می‌کنند.

کد خبر 4580644

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ابراهیمی شازند سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نامداری از دیدار با علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی خبر داد و دستاورد این نشست را در مسیر پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب استان مطلوب عنوان کرد.

وی افزود: در این دیدار گزارش مبسوطی از وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های آب و فاضلاب سطح استان البرز ارائه و اهمیت حمایت مسؤولان استان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر پیشبرد اهداف شرکت آب و فاضلاب استان البرز یادآور شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: پیرو وعده مساعد نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا جذب اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب به صورت ویژه پیگیری و محقق شود.

کد خبر 6085031

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد