Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:07:36 GMT

پایان کار فردوسی‌پور چرا و چگونه کلید خورد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۹۸۹۴

پایان کار فردوسی‌پور چرا و چگونه کلید خورد؟

سپهر خرمی _ دبیرسرویس ورزشی پارسینه | برنامه ۹۰ قطعا یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های دو دهه اخیر صدا و سیما است و این رسانه بارها پز مخاطب را به واسطه همین برنامه در پایان هر سال داده است اما در سال ۹۸ ( تا این لحظه) پخش نخواهد شد و چالش بین علی فروغی و عادل فردوسی‌پور آنقدر پررنگ شد که این دو به بن‌بست رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش اول بین فروغی ( مدیر جوان و تازه‌وارد شبکه ۳) و فردوسی پور در کوران جام جهانی ۲۰۱۸ و آوردن کارلس پویول اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا کلید خورد. مقامات سازمان مخالف حضور این ستاره اسپانیایی بودند و شایعات در ابتدا اینطور عنوان شد که مسئولین صدا و سیما با شکل و شمایل پویول مشکل دارند و بعدتر عنوان شد پول گزافی که به پویول داده شده درواقع یک ریخت و پاش بزرگ مالی است. هر دو دلیل هیچوقت به صورت رسمی رسانه ای نشد اما اتفاقی که رخ داد آنقدر عجیب بود که عادل با ناراحتی و بغض روی آنتن زنده عنوان کرد:" اصلا نمی.دانم باید به پویول چه بگویم که چرا نتوانستیم پذیرای تو باشیم !.

حواشی ساختمان پلاسکو و بررسی اتفاقات این حادثه‌ی تلخ دومین زنگ خطر را برای برنامه ۹۰ که مختص مسایل فوتبالی است به صدا درآورد‌. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران سازمان به عادل تذکر داده بودند که چنین مسایلی که ماهیت وررشی ندارد را در این برنامه بررسی نکند و عادل خلف وعده کرده است. مسایل مشابه دیگری از قبیل آتش سوزی و زلزله نیز در ۹۰ بررسی شد که گویی به مذاق مدیران ارشد سازمان و بخصوص علی فروغی خوش نیامده است. ( اگر از دید چارت سازمانی به قضیه نگاه شود در اینجا حق می‌تواند با سازمانی باشد که خواسته است هر برنامه‌ای در قلب چارت سازمانی خود رفتار کند،نه کمتر و نه بیشتر).

اواخر سال ۹۷ اما فردوسی‌پور مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا انجام داد که طبق گفته یکی از مسئولین سازمان صدا و سیما خارج از تعهد فردوسی پور بوده چرا که بدون اطلاع و اجازه اینکه مصاحبه ای توسط کارمند رسمی سازمان صورت گیرد خارج از تعهد داده شده است. برنامه ۹۰ یک هفته پخش نشد تا به نوعی عادل تنبیه شود. از فردای آن روز فردوسی پور به هر نحوی کنایه ای به فروغی زد تا اعتراضش را اینگونه بیان کند. از حضور در بزنامه حالا خورشید تا مراسم دریافت جایزه پربیننده ترین برنامه سال! 

عدم رعایت چارت سازمانی عادل باعث شد تا از دید مدیران شبکه، اصطلاحا چوب خط او پر شود. برنامه ۹۰ با عادل توقیف شد تا شاید بعد از دوران فروغی بار دیگر شاهد این برنامه با فردوسی پور باشیم. حامیان عادل اما این اتفاق را به نوعی بزرگترین گل بخودی سازمان به خود می‌دانند که پربیننده ترین برنامه را از خود گرفا! منتقدان ۹۰ اما عقیده دارند باتوجه به تغییر رویکرد عادل در ۲ سال اخیر و حمایت عجیب و غریبش از کی‌روش، او مخاطبان بسیاری را از دست داد و این برنامه دیگر پرمخاطب ترین به هیچ وجه نبوده و نیست!

باید دید اما علی فروغی با حذف ۹۰ چه رویکرد جدیدی را پیش خواهد گرفت؟ سپردن سکان هدایت این برنامه با برند عادل به مجری دیگر یا حذف همیشگی تا پایان ریاست خود؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فردوسی پور برنامه نود علی فروغی صدا و سیما نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

عادل تبریزی دومین فیلم سینمایی خود را پس از «گیجگاه» براساس فیلمنامه‌ای از نیما نافع و الهه سعادتی کارگردانی کرده است.

به نقل از روابط عمومی فیلم، فضای «مفت بر» کمدی و فانتزی است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل فضای متفاوت و مفرح از فیلم‌های پرمخاطب باشد. حامد بهداد در دومین همکاری خود با عادل تبریزی پس از «گیجگاه» نقش متفاوتی را ایفا کرده است.

سحر دولتشاهی بعد از ایفای نقش در فیلم «مستانه» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش برای دومین بار با او همکاری کرده است. حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، فروغ قجابگلی، سیاوش چراغی‌پور، قدرت‌الله ایزدی، منوچهر آذری، گیتی معینی، بهزاد داوری، انوش معظمی، مریم شریف زاده، محمد نیکبخت، سیدمحمد موسوی و رضا بابک و شقایق فراهانی از بازیگران این فیلم هستند.

فهرست دیگر عوامل فیلم هم به شرح زیر است: مدیر فیلمبرداری:روزبه رایگا، تدوین: مستانه مهاجر، صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق، صدابردار صحنه: سهیل متولی، موسیقی: محمد احمدی، طراح لباس: مهناز غنی، طراح صحنه: وحید زارعمند، طراح گریم: امید گل‌زاده، جلوه‌های بصری: علی تصدیقی، مدیر برنامه‌ریزی: زهرا تحقیقی، دستیار اول کارگردان: مهدی حاجی‌زاده، عکاس: عباس بغدادی، مدیر تولید: محمدرضا عزت خانی، مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی: گروه مدیا ژورنال، کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: حسین فرحبخش، محصول پارسا فیلم.

منبع: ایسنا

tags # سحر دولتشاهی ، حامد بهداد سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد