Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@17:57:32 GMT

باید راه های مبارزه با اسلام هراسی دنبال شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۳۷۲

باید راه های مبارزه با اسلام هراسی دنبال شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع امحاء نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی برگزار شد و به پیامدهای حادثه تروریستی در دو مسجد نیوزیلند اشاره داشت و طی آن قطعنامه ای در محکومیت اقدام تروریستی مزبور به تصویب رسید، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به سبعیتی که در این اقدام مشاهده می شود، جمهوری اسلامی ایران این حمله تروریستی را به شدت محکوم می کند و عمیق ترین مراتب تسلیت و هم دردی خود را به خانواده های قربانیان ابراز می کند.


سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، ادامه داد: متاسفانه، افراد بی شماری همچنان قربانی حملات نژادپرستانه، بیگانه هراسی و اسلام هراسی می شوند که ناشی از ایدئولوژی های نوظهور و شیوه های مبتنی بر نژادپرستی، بیگانه ستیزی یا خود برترپنداری است.


آل حبیب اضافه کرد: این حوادث ناگوار نشان از این واقعیت است که جامعه بین المللی در دستیابی به اهداف اولیه در مبارزه با تروریسم، نژادپرستی، تبعیض نژادی و نابردباری به مراتب عقب مانده، زیرا علت اصلی این موارد به اندازه کافی مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است.


وی با اشاره به ادبیات ضد مسلمانان که تروریست های کرایست چرچ نیوزیلند به کار برده اند، گفت: این ادبیات، شبیه گفتار نفرت آمیزی است که در رسانه های جمعی برخی کشورهای غربی که از سوی منابع قدرت و ثروت وابسته با سیاستمداران افراط گرا به وفور تولید می شود .


سفیر ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: طی چند دهه گذشته، یک افزایش ناگهانی از شبکه گسترده رسانه های تبلیغاتی نژادپرستی به چشم می خورد که در قالب های خبری پنهان شده اند، گروه های نفرت پراکن به عنوان اتاق فکر ها و حتی گروه های مدنی، محیط خصمانه و توهین آمیزی را علیه مسلمانان و سایر اقلیت ها همچون مهاجران در کشورهای غربی ترویج می کنند.


آل حبیب تصریح کرد: در نتیجه، در سال های اخیر ما شاهد یک تحمل سیاسی در برابر ترویج خصومت و تبعیض و همچنین نفرت پراکنی علیه افراد متعلق به اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان هستیم .


وی تاکید کرد: ضروری است که مجرمان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اعمال تروریستی که توسط اعضای گروه های نژادپرستانه و خودبرتر پندارها انجام می شود، پاسخگو باشند و به دست عدالت سپرده شوند.


سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سیاستمداران غربی قدردانی می کنیم که تروریسم نژادپرستانه و برترپندارهای سفید پوست را به شدت محکوم می کنند.


آل حبیب طیف دیگری از سیاستمداران غربی را یادآور شد و ادامه داد: اما در آن سوی این طیف، آن دسته از مقاماتی قرار دارند که اسلام هراسی را تشویق می کنند، از جمله اقداماتی نظیر ممنوعیت سفر مسلمان، ممنوعیت نمادهای مسلمان همچون روسری و مناره انجام می دهند و زشت تر آنکه الفاظی همچون «تروریسم اسلامی» را به کار می برند که باید مورد ملامت قرار گیرند.


وی اضافه کرد: برخی از مقامات غرب برای فریب دادن افراط گرایی اسلام هراسانه خود، گروه های تروریستی افراطی همچون داعش و القاعده را به عنوان مروجین اسلام معرفی می کنند، در حالی که در واقع، آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.


سفیر ایران در سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواست تا موضع جمعی و قاطعانه ای را علیه صادرکنندگان ایدئولوژی های نفرت انگیز تکفیری اتخاذ کنند و در عین حال، گفت وگوی جدی برای یافتن راه ها و ابزارهایی برای مبارزه با اسلام هراسی، نفرت و تبعیض آغاز شود.
آل حبیب خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای شروع رویکردهای نوآورانه و جامع که بتواند اقدامات عملی و موثر را در مبارزه و حذف کامل این شرارت های ویرانگر بشری تقویت و ارتقا دهد، باید برنامه ریزی و اجرا کرد.


به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: مبارزه جهانی علیه چنین پدیده هایی با اشکال و ابعاد دهشتناک و جلوه های نوظهور آنها باید در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی مورد تاکید قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تروریسم جهان سازمان ملل متحد مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی

به گزارش "ورزش سه"، شروین اسبقیان پیرامون واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند و افتخاراتی برای کشور کسب کرده‌اند، در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها کار را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اما سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری تعیین شده است.

وی افزود: همانطور که استحضار دارید یکی از آرزوهای دیرینه هواداران بود که تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. در دولت‌های قبل اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که آقای هاشمی حضور دارند، بسیار جدی پیگیری کردند و شخص آقای رئیس جمهور هم ورود کردند. روزش مشخص شده و قطعا پیگیری و دنبال می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی هم پیگیر است. مشکل خاصی وجود ندارد.

او در مورد احتمال واگذاری به کنسرسیوم بانکی و همچنین پتروشیمی پاسخ داد: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما روز واگذاری که سوم اردیبهشت ماه است، مشخص خواهد شد که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • اندیشمند مصری: حمله ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست/ تهران نشان داد که از پاسخ هراسی ندارد
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور