Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، آبشار تزرج حاجی آباد در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده. این محل، منطقه‌ای ییلاقی و دارای رودخانه و آبشاری فصلی است. شهرستان حاجی آباد به واسطه داشتن نخلستان‌های وسیع و سرسبز، مشهور است. در ۱۷ کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده‌ای فرعی جدا می‌شود که پس از طی مسافت حدود ۱۰ کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دوراهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسیر با گذر از روستای معدنوییه به محلی زیبا با نخلستان‌هایی انبوه و مردمانی خونگرم و اقامتگاهی وسیع منتهی می‌شود که در جوار آبشار زیبا و خروشان منتهی می‌شود. پلکانی سبز شما را به بالای آبشار هدایت می‌کند. در کنار آبشار آثاری از آسیاب‌های آبی که روزگاران نه چندان دور جهت تهیه آرد مورد استفاده قرار می‌گرفته، دیده می‌شود. منطقه حاجی آباد طبیعتی زیبا و دلنشین دارد. نخلستان‌هایی را می‌بینید که تا دوردست‌ها در حال تسبیه خدایند، در کوهپایه‌ها درختان صدر، کنار و انجیر به همراه گیاهان سرسبز، مناظری بکر و تماشایی ایجاد کرده اند.

عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت:آبشار تزرج یکی از زیباترین جاذبه‌های استان هرمزگان است که توجه گردشگران زیادی را جلب می‌کند.

وی افزود:این  روستا  در میان نخلستان‌ها و کوهستان گرم و تفتیده حاجی آباد قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت:این آبشار در منطقه‌ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان‌های روستای تزرج در جنوب غربی شهر حاجی آباد واقع شده است.

عباس نوروزی افزود:تزرج یکی از روستا‌های زیبای شهرستان حاجی آباد است که در جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهرستان حاجی آباد هرمزگان واقع شده است.

وی گفت:این روستا دارای مردمان خونگرم و مهمان دوست که سالانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان و گردشگرن داخلی و خارجی است.

 معاون میراث فرهنگی هرمزگان افزود:از جمله عواملی که این روستای زیبا را از روستا‌های دیگر متمایز می‌کند آسیاب‌های آبی، است، که دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای تزرج است.

عباس نوروزی گفت:این روستا به دلیل قدمت و نوع این آسیاب‌ها اشتهار یافته است و می‌توان به چشمه‌های زیبای سربر افکننده از دل کوه اشاره کرد که یکی از هزاران زیبایی‌های این روستا را شامل می‌شود.

وی گفت:روستای تزرج با چشم‌انداز رنگارنگ باغات مرکبات و نخلستان، هوای بسیار لطیف و مساعد در ایام عید و فصول پاییز و زمستان، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد.

 معاون میراث فرهنگی هرمزگان افزود:آبشار تزرج، که از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین آبشار‌های مناطق جنوبی ایران است و جذابیت خاصی به این روستای گرم جنوبی بخشیده است.

عباس نوروزی گفت:این آبشار در یک کیلومتری شمال غرب روستا واقع شده و اطراف آن از نخل و گیاهان طبیعی پوشیده شده است.

وی افزود:روستای تزرج در ۲۵ کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده‌ای فرعی جدا می‌شود که پس از طی مسافت حدود ۱۰ کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دو راهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید.

 

بخشدار مرکزی شهرستان حاجی‌آباد دراین‌باره در گفتگو با خبرنگار ایسنا؛ اظهار کرد: آبشار تزرج یکی از فضای مستعد در بخش صنعت گردشگری است، که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار جوانان را فراهم آورد، اما متأسفانه هم زمین و هم آب آبشار از سوی باغداران خریداری‌شده است و در تملک مالکان شخصی است.

کریم امیر توسلی افزود: قرار است رایزنی‌هایی از سوی شورای اسلامی روستا با باغداران در خصوص اهمیت این فضای توریستی، تفریحی و گردشگری برای مردم و جوانان انجام شود و چنانچه به نتیجه نهایی برسند قطعاً با نگاهی که دولت به این صنعت دارد اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

در روز‌های گرم تابستان که میانگین دمای هوا در استان هرمزگان به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و رطوبت هوا به بالای ۹۰ درصد می‌رسد آبشار تزرج حاجی آباد میزبان مسافران گریزان از گرما را با هوایی خوش میزبانی می‌کند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد