Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس برنامه جهانی غذا ضمن تاکید بر لزوم پایان جنگ در جهان، هشدار داد شمار گرسنگان جهان در ۲ سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

برنامه جهانی غذا بار‌ها درباره گسترش بحران قحطی در جهان هشدار داده است. با وجود این هشدار‌ها این بحران هر سال در حال شدیدتر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دیوید بیزلی Beasley مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سخنانی در بروکسل گفت: درباره وضع غذا در جهان هم خبر‌های خوب وجود دارد و هم خبر‌های بد. خبر بد این است که بیش از یکصد و سیزده میلیون نفر در جهان هستند که با سرعت به سمت وضعی می‌روند که در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی است. این درحالی است که دو سال و نیم پیش، این رقم حدود هشتاد میلیون نفر بود. این مسئله جدی است. سوال مطرح این است که عامل پیشران این مسئله چیست؟ پاسخ این سوال ساده است و آن عبارتست از مناقشه‌های دست ساز بشر.

وی افزود: سال گذشته این روند کند شد، اما این مسئله به علت آن نبود که در سال گذشته مناقشه‌های دست ساز بشر کاهش یافت بلکه علت آن، بهبود یافتن آثار پدیده ال نینو بود و در نتیجه تعداد افراد گرسنه در جهان کاهش یافت. تاثیرات سوء هوا در مناطقی از جهان بسیار شدید است اعم از این که این تاثیر در موزامبیک باشد یا منطقه ساحل آفریقا یا مناطق دیگر.

وقتی عده‌ای فقیر باشند، بی ثباتی به وجود می‌آید. راه حل روشن است. برای حل مشکل، به پول بیشتر نیاز است. راه حل دیگر این مسئله این است که مناقشه‌های دست ساز بشر پایان یابد. اگر جنگ پایان یابد، می‌توان تا سال دو هزار و سی به گرسنگی در جهان پایان داد. بدون پایان جنگها، هرگز قادر نخواهیم بود به آرمان‌ها و اهدافمان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، تداوم بارندگی شدید و وقوع رعدوبرق در کشور پاکستان، تاکنون به جان باختن دست کم ۶۳ نفر منجر شده است.

در چهارمین روز بارندگی‌های شدید و شرایط اقلیمی به شدت نامساعد در پاکستان، امروز ۱۴ تن دیگر جان خود را از دست دادند.

عمده قربانیان در استان‌های خیبرپختونخوا واقع در شمال غربی پاکستان گزارش شده است. خورشید انور، سخنگوی سازمان مدیرت بحران پاکستان گفته که فروریختن ساختمان‌ها به جان باختن ۳۲ نفر از جمله ۱۵ کودک و پنج زن انجامیده است.

همچنین به گفته وی، تاکنون در شمال غرب پاکستان حدود یک هزار و ۳۷۰ منزل مسکونی آسیب دیده است. ظهیر احمد بابار، مقام ارشد سازمان هواشناسی پاکستان گفته که بارندگی شدید در ماه آوریل به‌دلیل تغییرات اقلیمی بوده است.

بارندگی شدید در سال ۲۰۲۲ به بالا آمدن آب رودخانه‌ها منجر شد و در یک مقطع، سیل یک سوم پاکستان را در برگرفت و یک هزار و ۷۳۹ نفر را به کام مرگ کشاند. همچنین خسارت ناشی از آن ۳۰ میلیارد دلار برآورد شد که پاکستانی‌ها همچنان در تلاشند تا خود را از زیر بار این خسارت، رهایی ببخشند.

کد خبر 6080745

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت
  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر