Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد کابینه ترامپ روز ۱۳ فروردین ( دوم آوریل)  به خبرنگاران گفت دولت آمریکا در حال بررسی وضع تحریم‌های جدید علیه تهران است. تحریم‌های جدید بخش‌هایی از اقتصاد ایران را هدف خواهد گرفت که تا به حال از تحریم‌ها در امان مانده بودند.

 

این مقام ارشد افزود همان‌طور که رئیس جمهور ترامپ ماه مه ۲۰۱۸ اعلام کرد واشنگتن قرار است به مناسبت اولین سالگرد خروج آمریکا ازبرجام (برنامه اقدام جامع مشترک) که سال ۲۰۱۵ منعقد شد، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام آمریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت: «ما می‌خواهیم این احساس ترس ادامه پیدا کند. می‌خواهیم شرکت‌ها به این نتیجه برسند که تجارت با ایران در این برهه از زمان، ایده خوبی نیست.»

 

مقام ارشد کابینه ترامپ گفت که دولت امیدوار است در هفته‌های پیش‌رو، اقدام‌های دیگر اتخاذ شوند. او افزود: «در زمان سالگرد این خروج، هرچه اقدام بیشتری انجام دهیم، به نفع‌مان خواهد بود. مسلما جمع و جور کردن چنین تحریم‌هایی طول خواهد کشید و وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول بررسی آن است.»

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه مه سال گذشته اعلام کرد آمریکا از توافق اتمی که قدرت‌های بین المللی به منظور عدم دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای برسر آن توافق کرده‌ بودند، بیرون می‌آید.

 

بر اساس توافق‌نامه اتمی برجام که بین آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه، چین و ایران امضا شده بود، قرار بود در ازای مکانیزم‌هایی که دستیابی تهران به انرژی هسته‌ای را غیرممکن می‌کنند، تحریم‌های فلج‌کننده از روی این کشور برداشته شوند.

 

 احتمال لغو معافیت‌های تحریم نفتی ایران

 

یکی از ابزارهای اعمال فشار آمریکا بر روی ایران، تحریم خریداران نفت این کشور است. در دورجدید تحریم‌های نفتی، واشنگتن هشت کشور را از تحریم‌ها معاف کرده است و آنها کماکان می‌توانند بدون عواقب از ایران نفت وارد کنند.

 

دولتمرد آمریکایی با اشاره به تحریم‌های نفتی گفت کاخ سفید این امکان را هم دراختیار دارد که معافیت از تحریم خرید نفت از ایران را خاتمه دهد. وی گفت: «به نظر من این مسیری است که آمریکا می‌خواهد در آن قدم بگذارد.»

 

 کاهش تعداد معافیت‌های خرید نفت از ایران ابزاریست که صادرات نفت این کشور را به شدت کاهش خواهد داد.

 

 آمریکا پیش‌تر به صفر رساندن صادرات نفت ایران را هدف‌گذاری کرده بود و به گفته مقام آمریکایی این هدف تا کنون به قوت خود باقی است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند