Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران خرم در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مردم تحت هیچ شرایطی نباید به رودخانه پایاب سد قشلاق نزدیک شوند، اظهار داشت: از عموم مردم، بهره برداران و باغداران درخواست می‌شود از تردد، توقف و اسکان در بستر و حریم این رودخانه جدا خودداری کرده تا از بروز حوادث و خطرات ناشی از سرریز سد و رواناب حاصل از آن جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت رودخانه بانه اشاره کرد و افزود: رودخانه بانه لایروبی شد و خوشبختانه سیلاب بدون ایجاد مشکل از این شهر عبور کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: با همکاری شهرداری بانه نسبت به لایروبی بخش‌های زیادی از مسیر رودخانه بانه اقدام شد و در راستای اطلاع رسانی به ۱۶ واحد مسکونی در معرض خطر در رودخانه اصلی شهر، اخطار کتبی و حضوری داده شد و مسیر آبراهه فصلی در محل اجرای خط انتقال آب بانه لایروبی شد.

خرم یادآور شد: با مدیریت مستمر سد بانه با تنظیم ورودی و خروجی آن در حال پر نگه داشته شده و از سرریز جلوگیری شد و همچنین و تخلیه دو میلیون مترمکعب از مخزن سد عباس آباد در راستای مهار سیلاب و دیگر اقدامات پیشگیرانه انجام شده، سیلاب بدون وارد کردن خسارت از شهرستان عبور کرد و مشکلی برای مردم بانه پیش نیامد.

وی در ادامه سخنان خود از رفع تصرف چهار هکتار از بستر رودخانه موچش و بازگشایی مسیر سیلاب خبر داد و بیان کرد: رودخانه شهر موچش بدلیل تصرفات صورت گرفته برای مردم ایجاد نگرانی کرده بود که با دستور قضائی و هماهنگی انتظامی به میزان حدود چهار هکتار رفع تصرف شد و مسیر آب بصورت کامل بازگشایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان همچنین از اطلاع رسانی مستمر به روستاهای پایین دست سد زیویه اشاره کرد و گفت: در مسیر گاورود و پایین دست سد گاوشان نیز با حضور اکیپ دوم گشت و بازرسی اقدامات لازم و اطلاع رسانی‌های به موقع صورت گرفت و پایش لحظه به لحظه انجام شد.

خرم در بخش دیگری از سخنان خود به لایروبی و پاکسازی رودخانه‌های شهرستان قروه اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران، اقدام به لایروبی بستر، پاکسازی و اصلاح مسیر آبراهه و پل ورودی ابتدای روستای سنگین آباد شد.

وی افزود: تعریض سرریز و هدایت جریان آب رودخانه شور در محل بند احداثی در مجاورت روستای زنگ آباد برای جلوگیری از خسارت سیلاب احتمالی و پخش سیلاب و جریان رودخانه ظله جوب در راستای حفاظت و جلوگیری از شکستن خط انتقال آب شهر دزج و هفت روستای تحت پوشش آن از دیگر اقدامات پیشگیرانه این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در پایان سخنان خود یادآور شد: همچنین در راستای جلوگیری از خسارت سیلاب احتمالی در شهرستان قروه، انحراف جریان پشت بندهای تغذیه مصنوعی رودخانه گلالی و همچنین لایروبی رودخانه‌های روستاهای قزلجه کند، مالوجه و طوغان انجام شد.

کد خبر 4580746

منبع: مهر

کلیدواژه: وقوع سیلاب آب منطقه ای کردستان طغیان رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، از تصویب تعرفه ترجیحی در گروه پرستاری خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه، بیمه‌ها مکلفند تعرفه خدمات پرستاری را در مناطق مرزی و کم برخوردار، ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش دهند.

وی افزود: امسال، ۵۰ درصد به ضریب ریالی کارشناسان پروانه‌دار و گروه پرستاری اضافه شد و از مبلغ ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

کد خبر 6082843 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان
  • ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • سرریز شدن ۲ سد خاکی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید