Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@10:54:25 GMT

130هیات مذهبی در نقده فعالیت می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۲۶۸۹

130هیات مذهبی در نقده فعالیت می کند

سجاد مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 200 مداح در این شهرستان شناسایی شده است، افزود: حدود 180 نفر از مداحان این شهرستان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون برای 175 نفر در سطح شهرستان کارت شناسایی مداحی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه کارت های مداحی به صورت یک ساله صادر می شود، اضافه کرد: ساماندهی مداحان و هیات های مذهبی در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حدود یک و نیم سال است که مداحان بدون کارت در مساجد و سایر اماکن استان حضور نمی یابند و خود مردم نیز در مجالس و مساجد مداح بدون کارت را قبول نمی کنند.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی نقده به نحوه گزینش و معرفی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مداحی پس از ثبت نام و گذراندن آزمون های کتبی و شفاهی در صورتی که نمره بالای 60 را کسب کنند، به عنوان مداح معرفی شده و در صورتی که نمره آنان از 60 پائین تر باشد به کمیته آموزشی معرفی می شوند.
به گزارش ایرنا، شهرستان 127 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
سامانه طوبی بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بوده که از سال 1395 کار خود را شروع کرده است.
این سامانه شامل کانون‌های فرهنگی - تبلیغی، مداحان و شعرای آیینی، هیات های مذهبی و انجمن‌های اسلامی بوده و وظیفه اساسی آن، ساماندهی و یکپارچه کردن کلیه فعالیت‌های تشکل‌های دینی در سراسر کشور است.
مداحان به سه دسته درجه یک، درجه 2 و درجه سه تقسیم می شوند؛ ذاکران نیز مداحانی هستند که در سطح استان برنامه اجرا می کند و از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردارند؛ ستایشگران هم مداحان مسلط به شمار می روند که علاوه بر داشتن سوابق بالا نسبت به تدریس مداحی و شاگردپروری اقدام می کنند.
9918/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تبلیغات اسلامی جنوب شرقی کانون های فرهنگی مداحان نقده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برندگان روز شانزدهم مسابقه زندگی با آیه‌ها

دریافت 45 MB

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان روز شانزدهم مسابقه زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

برندگان مسابقه روز شانزدهم:

مرتضی عالی پور از شهرستان اردل_شهر اردل

لیلا علیمحمدی نافچی از شهرستان شهرکرد_شهر شهرکرد

سیده زیبا موسوی از شهرستان سامان_روستای چم چنگ

فاطمه ریاحی چلوانی از شهرستان شهرکرد_شهر شهرکرد

خانم طیبه رئیسی از شهرستان شهرکرد_روستای وانان

برندگان برای گرفتن کارت هدیه یک میلیون تومانی خود با در دست داشتن کارت ملی، در وقت اداری به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه مراجعه فرمایند.

کد خبر 6064469

دیگر خبرها

  • اولین هتل شهرستان نقده، فردا کلنگ‌زنی می‌شود
  • اعلام برندگان روز شانزدهم مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • اعلام برندگان چهاردهمین روز مسابقه زندگی با آیه‌ها در شهر کرد
  • اعلام برندگان پانزدهمین روز مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • ۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند