Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، در پی بارش‌های زیاد و سی آسای نوروزی دبی آب ورودی سد ۱۵ خرداددلیجان به ۱۰۰ مکعب درثانیه رسید.
همچنین ارتفاع آب سد ۱۵ خرداد دلیجان ۳/۲ متر افزایش یافت و حجم ذخیره این سد به ۶۰ میلیون مترمکعب رسید.

سیامک سلیمانی فرماندار دلیجان  گفت: با وجود افزایش دبی ورودی به سد ۱۵ خرداد دلیجان هیچ گونه نگرانی درخصوص افزایش میزان حجم آب ذخیره شده در پشت سد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با اشاره به وضعیت رودخانه‌های شهرستان دلیجان افزود: رودخانه‌های دلیجان فصلی هستند مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه حجم قابل توجهی آب در رودخانه‌های شهرستان دلیجان جاری است و با تدبیر ستاد مدیریت بحران آبگرفتگی جزئی در برخی نقاط برطرف شد.

سد پانزده خرداد در شمال شرقی شهرستان دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد.

ظرفیت ذخیره سد دلیجان ۲۰۰ میلیون مترمکعب است وپیش بینی می‌شود امسال برای اولین بارظرفیت نهایی خودرا تجربه کند.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی و ارتفاع آن از روی پی ۹۶ متر و توسط رودخانهٔ قم‌رود وبارندگی‌های فصلی کوهستان‌های اطراف شهرستان دلیجان تغذیه می‌شود.

انتهای پیام / ج

سخنان فرماندار دلیجان درباره میزان آب سد ۱۵ خرداد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افت سالانه ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، داریوش حسن‌نژاد، صبح امروز، با اشاره به آخرین وضعیت سدهای لرستان گفت: 43 درصد از مخازن سدهای این استان هم‌اکنون پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او اضافه کرد: حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان 208.71میلیون مترمکعب است و  سد ایوشان  بالاترین درصد افزایش حجم آب را دارد.

58درصد ظرفیت سدهای لرستان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه حجم آب موجود در پشت سدهای این استان 90.14میلیون مترمکعب است، یادآور شد: مجموع آب ورودی‌ شش لرستان 7.74 مترمکعب بر ثانیه  و آب خروجی نیز 0.45 مترمکعب بر ثانیه است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: 88 میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان است که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌‌درصدی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: حدود 12.5میلیارد مترمکعب خروجی آب این استان 12 درصد رواناب‌های کشور را شامل می‌شود.

او با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان یادآور شد: متوسط افت کسری مخازن این استان شش متر و 40 سانتی‌متر معادل افت سالانه 23 سانتی‌متر در  سال 1402-1401 است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش بینی وقوع سیلاب در استان
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل
  • با توجه به هشدار هواشناسی، سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت
  • افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در دلفان
  • افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس