Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام سازمان امداد و نجات کشور، در استان گلستان از ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۳ فروردین ۱۳۹۸، در ۱۰ شهرستان، تعداد ۹۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به ۱۵۸۴۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۲۱۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است.

همچنین با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آق قلا و گرگان، بخش عمده ای از آسیب دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می‌گردد.

روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی بوده و تعداد ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان‌های دیگر و مردم محلی روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب دیدگان هستند.

همچنین در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین ۹۸، تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شده و تعداد ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق (امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام ذیل را بین آسیب دیدگان توزیع نمودند و در ۶ فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

در استان خوزستان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۹۸ نیز در ۱۸ شهرستان استان خوزستان ۱۱۹ شهر، روستا، مناطق عشایر نشین و محور کوهستانی به تعداد ۳۰۸۳۷ نفر امدادرسانی شده و ۱۵۵۹۳ نفر اسکان اضطراری داده و تعداد ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

ایجاد ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

در استان لرستان از ۴ تا ۱۳ فروردین ۹۸ نیز در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۶۴۲۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۳۸۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.
استقرار و فعالیت ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه، اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود از جمله این اقدامات است.

در استان ایلام از ۴ تا ۱۳ فروردین ۹۸ نیز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۵۴۲۲ نفر امدادرسانی شده و ۲۹۲۵ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۰۳ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. استقرار و فعالیت ۲ فروند بالگرد امدادی در منطقه، ایجاد ۸ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران از جمله اقدامات صورت گرفته است.

امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.

کد خبر 4580920

منبع: مهر

کلیدواژه: عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر مناطق سیل زده کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامعلی فخاری مدیر عامل هلال‌ احمر مازندران با بیان اینکه امسال در طرح نوروزی ۳۶ پایگاه امدادی، ۶ پست موقت،۱۲ پست سیار گشت موتوری ساحلی و ۲۲ مرکز پاسخگویی اضطراری کشیک شعبه با مشارکت روزانه ۲۷۵ داوطلب و پرسنل هلال‌احمر برای خدمات دهی به مسافران نوروزی تجهیز شده اند گفت: از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر مازندران در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ نجاتگران این جمعیت با انجام ۲۶۹ عملیات امدادی نسبت به نجات ۱۴۰۸ اقدام کردند.

او افزود: انتقال ۶۶ مصدوم به مراکز درمانی، ارائه خدمات درمان سرپایی به ۳۱۹ نفر، خدمت رسانی به ۷۴ نفر گرفتار در برف و کولاک، امدادرسانی به ۶۴۲ نفر در سواحل دریای خزر و همچنین امدادرسانی به ۳۰۷ نفر در سایر حوادث از جمله خدمات عوامل امدادی در طرح نوروزی بوده است.

فخاری با بیان اینکه در طرح امداد و نجات نوروزی مازندران، ۳۲ پایگاه امداد و نجات ثابت، ۳ پایگاه امداد و نجات دریایی و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان فعال هستند، گفت: ۳۷ دستگاه آمبولانس،۱۳ دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی، یک فروند بالگرد امدادی، ۲۲ دستگاه خودروی کمک‌دار پشتیبانی و ۱۲ دستگاه موتور سیلکت امدادی نیز در این طرح بکار گرفته می‌شوند تا به فوریت‌های امدادی مسافران نوروزی مازندران در اسرع وقت پاسخ داده شود.

دیگر خبرها

  • نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به ۱۷ هزار نفر
  • انجام بیش از ۲۲۶۴ عملیات و خدمات امدادی در نوروز
  • انجام بیش از ۲۲۶۴ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ شهروند خوزستانی در پی آب‌گرفتگی معابر
  • امدادرسانی ایام نوروز 1403 نیرو‌های هلال‌احمر به ۱۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ شهروند خوزستانی در پی آبگرفتگی معابر