Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ تن موادغذایی غیر قابل مصرف توسط کارشناسان مرکز بهداشت قم در طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت قم توقیف شد.

به گزارش ایسنا منطقه قم، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قم، در ادامه فعالیت های طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت قم، بازرسی های بهداشتی در روز ۱۳ فروردین نیز ادامه پیدا کرد و در ۹۴ مورد بازرسی انجام شده، حدود ۳۷۰ کیلو گرم ماده غذایی غیربهداشتی کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۹۵ مورد سنجش سلامت مواد غذایی با دستگاه های پرتابل صورت گرفت و ۳۱ مورد کلرسنجی آب جهت اطمینان از سلامت آب مصرفی شبکه انجام شد. گفتنی است از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون بیش از ۱۰ تن مواد غذایی غیر بهداشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت کشف و توقیف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد

در پی بازرسی‌های سرزده و بازدید مشترک صورت گرفته توسط دادستان حقوق عامه مردم زاهدان، نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، دامپزشکی، اصناف، نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و واحد مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان زاهدان از سردخانه مربوط به یک فروشگاه زنجیره ای بیش از یک تن تخم مرغ و در کنار آن انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و توقیف و همچنین سردخانه این فروشگاه‌های زنجیره‌ای پلمب شد.

در همین راستا سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان    اظهار کرد: در راستای صیانت از امنیت غذایی عمومی مردم با تیم متشکل از اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت زاهدان و نهادهای دیگری که در این راستا وظیفه‌ای برعهده دارند از یکی از سردخانه‌های معروف و بزرگ شهرستان بازدید به عمل آمد که براساس گزارشات متوجه شده بودیم برخی از مواد و اقلامی که در این سردخانه نگهداری می‌شوند به چرخه توزیع و مصرف مردم می رسند.

ابوالفضل احمد زاده بیان کرد: پس از حضور در محل این سردخانه نزدیک به یک تن تخم مرغ که تاریخ آن‌ها کاملا منقضی شده بود همچنین مواد غذایی دیگری نیز کشف شد که تاریخ مصرف معتبر آن‌ها گذشته و از این حیث قابلیت مصرف انسانی به هیچ عنوان ندارند.

وی با اشاره به اینکه اقلامی همچون سوسیس، کالباس، دوغ، شیر و ماست نیز در این سردخانه نگهداری می‌شود که پس از بازرسی مشخص شد بیش از ۱۰ روز از تاریخ مصرف آنها گذشته است عنوان کرد: تمامی انبارداران سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان زاهدان باید به گوش باشند که این تیم هر آن امکان دارد که بازدیدهای دقیق بر اساس وظیفه و تکلیفی که دادستان بر عهده‌شان گذاشته از محل کسب شان انجام دهند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد: فروشندگان و صاحبان کار به محض مواجهه با وسایل و اقلامی که تاریخشان گذشته باید نسبت به معدوم سازی مواد غذایی اقدام کنند در این زمینه به افراد هشدار جدی می دهیم که تمام تبعاتش بر عهده افراد یا شرکت هایی است که این تخلفات را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای این سردخانه متخلف که مربوط به یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای معروف است قطعا پرونده کیفری و قضایی تشکیل می شود تصریح کرد: مدارک و مستندات کاملا گویای تخلف این سردخانه است همچنین از ادارات مربوطه که در این محل حضور دارند مستندات دریافت می‌شود بنابراین این محل تا اطلاع بعدی پلمب می‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: همه مردم حق دارند نسبت به غذایی که مصرف می کنند اطمینان کامل داشته باشند قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند به هیچ عنوان از چشم نظارت های دادستانی مرکز استان و دستگاه قضایی به دور نخواهند ماند به همین دلیل همه کسانی که با سلامتی مردم در ارتباط هستند باید این هشدارها را جدی بگیرید چرا که حقوق مردم و حفظ و صیانت از حقوق یکایک مردم وظیفه و تکلیف ما است.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان فروشگاه‌های زنجیره ای زیادی فعالیت می کنند به همین دلیل باید بر روی مواد غذایی که عرضه می‌کنند نظارت داشته باشند تا کالایی که زمان مصرفش گذشته به هیچ عنوان به دست مردم نرسد همچنین اگر این شرکت‌ها به دنبال تغییر تارخ مصرف اقلام باشند و کالای فاسد شده را از این طریق وارد حیطه مصرف کنند برایشان جرم مجزایی در نظر گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: این‌ دادستانی علاوه بر پلمب سردخانه این فروشگاهای زنجیره ای، بر اساس قانون مجازات اسلامی علیه آنها پرونده کیفری تشکیل می‌دهد و با کسانی که به هر نحوی امنیت غذایی شهروندان را نقض می‌کنند به شدت برخورد می‌شود همچنین در صورت احراز، اسامی فروشگاه های متخلف به اطلاع عموم مردم می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد