Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهربا بیان اینکه تاکنون ۳۴۰ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده است گفت: در بارندگی سال آبی جاری، بیش ۱۸۵میلیون متر مکعب روان آب وارد رودخانه‌های استان بوشهر شد. ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهمن گشتاسب ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در 13 روز امسال بارش‌های مطلوبی در استان بوشهر ثبت شده است اظهار داشت: در این مدت در تالاب حله 42.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیمتر، مند 28.5 میلیمتر و دیگر نقاط کمتر از 19 میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی،  از ثبت  340 میلیمتر بارش باران در سال آبی جاری خبر داد و بیان کرد:استان بوشهر تاکنون 340 میلیمتر بارش تجربه کرده که تحقق بارندگی سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندت مدت مشابه 146 درصد بوده است.

رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از استقرار 31 ایستگاه باران سنجی در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بارندگی سال آبی جاری، بیش 185میلیون متر مکعب روان آب وارد رودخانه‌های استان بوشهر شده است.

گشتاسب افزود: در این مدت 55 میلیون متر مکعب آب وارد رودخانه دالکی شد که 8 میلیون متر مکعب آن برای تامین آب نخیلات وارد شبکه و کانال آبرسانی نخلستان‌ها شده است.

وی، از ورود 49 میلیون متر مکعب روان آب به رودخانه شاهپور دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: 81 میلیون متر مکعب نیز از روان‌آبهای بارش باران، به رودخانه‌های مند دشتی، باغان، باهوش و دیگر رودخانه‌های فصلی استان بوشهر وارد شده است.

رئیس مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه رودخانه‌های استان شرایط سیلابی شدن ندارند گفت: سد رئیسعلی دلواری در بارندگی‌های اخیر بیش از 195 میلیون متر مکعب روان آب در آن ذخیره شد و اکنون ظرفیت آن به 288 میلیون متر مکعب رسیده است.

بوشهر| سد تنگ‌ارم دشتستان سرریز شد رودخانه‌های استان بوشهر سیلابی و سد تنگ‌ارم پر شد برخی رودخانه‌های استان بوشهر سیلابی می‌شود

گشتاسب از ذخیره شدن آب در 41 درصد حجم سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد و بیان کرد: سال قبل در این وقت، 129 میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره بود که امسال با افزایش بیش از 2 برابری مواجه است.

انتهای پیام/ن

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش قدس خراسان، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد