Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقریبا در فاصله یکماه به پایان سال 97، انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام به انتشار "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" کرد. اقدامی که با چند هفته تاخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تکرار و این لیست در سایت این سازمان بارگذاری شد. قرار بر این بود تا شرکت‌های هواپیمایی بر اساس جدول مذکور بلیت پروازهای خود را عرضه کنند، اما این‌گونه نشد و در روزهای پایانی سالی که گذشت نابسامانی قیمتی بار دیگر در حمل‌ونقل هوایی کشور به قوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌هایی از این نابسامانی‌ها در لینک اخباری که در ادامه می‌آید قابل مشاهده است؛

افزایش قیمت بلیط هوایی در آستانه تعطیلات پیش رو

در حالی انتظار این بود شرکت‌های هواپیمایی به سبب تاکید وزیر راه و شهرسازی با نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی کشور، بلیت پروازهای خود را بر اساس جدول دامنه نرخ بلیت به فروش برسانند که در قیمت پروازهای داخلی در فاصله چند روزم مانده به پایان تعطیلات نوروزی سیر صعودی به خود گرفته است.

به‌عنوان مثال پرواز مشهد-تهران هواپیمایی ایرتور باید حداقل 100 هزار تومان و حداکثر 750 هزار تومان باشد. اما این شرکت این پروازرا به قیمت 841 هزار تومان به فروش می‌رساند. کف و سقف این پرواز برای " ماهان" به ترتیب 264 هزار و 500 تومان و 579 هزار تومان است، این در حالی است که شرکت مذکور پرواز مشهد-تهران را 638 هزار تومان می‌فروشد.

یا پرواز کیش-تهران هواپیمایی ماهان (کف 336 هزار تومان-سقف 739 هزار و 800 تومان) به قیمت 942 هزار تومان عرضه می‌شود و هواپیمایی تابان بلیت این مسیر پروازی را که سقف آن 850 هزار تومان برای این ایرلاین است را به نرخ 900 هزار تومان می‌فروشد.

نکته جالب توجه این‌که ایرلاینی مانند کاسپین که در "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" پروواز کیش-تهران را ندارد، این پروواز را به قیمت 950 هزار تومان به فروش می‌رساند. هواپیمایی تابان نیز در جدول ذکر شده بلیت قشم-تهران را ندارد، اما این شرکت نیز مانند کاسپین بلیت این مسیر پروازی را به قیمت حدود 900 هزار تومان می‌فروشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری جدول بلیط تعطیلات وزیر راه و شهرسازی تعطیلات نوروزی بلیط سازمان هواپیمایی کشوری قشم وزیر راه و شهرسازی قیمت بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر پروازتان لغو شده بخوانید

شرکت هواپیمایی آسمان با انجام برنامه‌ریزی های لازم برای پروازهای جایگزین و باتوجه به اولویت‌های اعلام شده، بدون دریافت هیچ هزینه اضافه نسبت به خدمت رسانی به مسافران پروازهای ابطال شده صبح جمعه و انتقال آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقاصد پروازی اقدام می‌کند.   به گزارش ایرنا، روابط عمومی هواپیمایی آسمان، کاپیتان "حسن قاسمی" مدیرعامل این هواپیمایی در حاشیه بازدید از مرکز کنترل عملیات و دیسپچ هواپیمایی آسمان دستورات لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران را صادر کرد.   وی با اشاره به شرایط پیش آمده اخیر که منجر به لغو برخی از پروازهای صبح روز جمعه شد، اعلام کرد: این شرکت ضمن همکاری و همراهی کامل با برنامه های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، همه ظرفیت های خود را به کار گرفته است تا ضمن برقراری مجدد پروازها رضایت حداکثری مسافران جلب شود.   مدیرعامل هواپیمایی آسمان تاکید کرد: وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنان به دلایل شرایط اخیر باطل شده است و مسافر از قصد انصراف از انجام پرواز را دارد بدون کسر جریمه به ایشان عودت داده خواهد شد.   وی درباره برنامه شرکت هواپیمایی آسمان برای مسافرینی که قصد انجام سفر دارند، گفت: این شرکت برنامه‌ریزی های لازم برای پروازهای جایگزین را انجام داده و با توجه به اولویت های اعلام شده بدون دریافت هیچ هزینه اضافه نسبت به خدمت رسانی به مسافران پروازهای ابطال شده صبح جمعه اقدام کرده و مسافران در کوتاه ترین زمان ممکن به مقاصد پروازی منتقل خواهند شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر پروازتان لغو شده بخوانید
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه ۳۱ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت