Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:31:57 GMT

عرضه ۸۰ درصد بنزین مصرفی با استاندارد یورو ۴

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۶۹۰۲

عرضه ۸۰ درصد بنزین مصرفی با استاندارد یورو ۴

کلانتری گفت: با آغاز به کار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال جاری، بیش از۸۰ درصد بنزین مصرفی کشور دارای استاندارد یورو ۴ می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عیسی کلانتری» عصر امروز (‌۱۴ فروردین) در برنامه رادیویی گفت: اهداف توسعه پایدار در هیچ برهه ای رعایت نشده است و امروز گرفتار مشکلات و چالش های فراوانی نظیر آلودگی هوا، ریزگردها، ‌کاهش پوشش گیاهی، تخریب منابع آبی و سیل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به عدم توسعه پایدار در کشور، افزود: به حفظ و صیانت از محیط زیست به ویژه در میان قشر جوان توجه نشده است.

 

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: درس محیط زیست در دانشگاه های کشور به عنوان درس انتخابی وجود دارند درحالیکه وزارت آموزش و پرورش به مقوله محیط زیست و حفاظت از آن توجه بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به اهداف بلندمدت محیط زیستی، تصریح کرد: اهداف کوتاه مدت اقتصادی قبل و بعد از انقلاب در اولویت قرار داشته است بنابراین تلاش کرده ایم به اهداف میان مدت و بلندمدت توجه بیشتری داشته باشیم چراکه محیط زیست به عنوان یکی از اهداف بلندمدت همواره مغفول مانده است.

 

کلانتری با اشاره به عواملی نظیر افزایش جمعیت و توسعه نسبی رفاه عمومی و تاثیر آن بر آلودگی هوا و قربانی شدن محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست باید جزو فرهنگ مردم قرار گیرد چراکه با توجه به صیانت و حفظ محیط زیست اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

 

وی با اشاره به آمار وزارت بهداشت درخصوص تلفات ناشی از آلودگی هوا، تاکید کرد: سالانه ۳۰ هزار نفر در کلانشهرهای کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و به عبارتی تلفات ناشی از آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور نزدیک دو برابر تصادفات جاده ای است

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار امیدواری کرد: با آغاز به کار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال جاری، بیش از۸۰ درصد بنزین مصرفی کشور دارای استاندارد یورو ۴ شود.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب پلدختر استان خوزستان امداد رسانی تهران مسافران نوروزی حسن روحانی عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله در شهرستان گناوه به جهت مسافر پذیری و فضای محدود برای انباشت همیشه قابل‌توجه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: این شهرستان با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری و تجاری، دریایی بسیار زیبا دارد که این نعمت خدادادی نقش مهمی در جذب گردشگران به این شهر دارد.

وی ادامه داد: وجود سواحل دور از آلودگی و زباله موضوع مهمی است که از جمله عوامل تعیین‌کننده در بقای ساحل و زیبایی دریا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: همایش پاک‌سازی ساحل گناوه از زباله‌های خشک در سومین روز از هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و سلامت زمین» و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اداره محیط‌زیست شهرستان، شهرداری و سازمان‌های مردمی دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

حیدری با تأکید بر اینکه برای توجه به سلامت زمین نباید فقط به مناسبت‌های ملی و جهانی بسنده کنیم افزود: برگزاری این مراسم در هفته سلامت و فرهنگ‌سازی در این زمینه مؤید توجه خاص متولیان سلامت شهرستان به محیط‌زیست در راستای سلامت بیش‌ازپیش شهروندان است.

کد خبر 6087731

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای