Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:44:57 GMT

هشدار برای گزش و نیش مار و عقرب در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۷۲۴۵

هشدار برای گزش و نیش مار و عقرب در مناطق سیل زده

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  شکرالله سلمان زاده ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از محل اسکان موقت افراد تهدید به سیل روستای دریسیه (شادگان) در مجتمع کشت و صنعت فارابی گفت: شب گذشته در پی شکسته شدن سیل بند روستای دریسیه و بالا آمدن سطح آب در روستا، خانوارهای این روستا مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از خانوارهای این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ نفر با همکاری جمعیت هلال احمر و مجتمع کشت و صنعت فارابی در محوطه این مجتمع ساکن شدند.

سلمان زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه در این شرایط تأمین سلامت افراد بویژه گروه‌های سنی در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار است، بدین منظور تیمی متشکل از پزشک، کارشناسان سلامت خانواده، سلامت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها به این منطقه اعزام شد تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این عزیزان وارد نشود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: گروه‌های سنی در معرض خطر افراد سالمند، زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال هستند که مراقبت از این افراد از اولویت‌های خدمات بهداشتی محسوب می‌شود.

سلمان زاده از سمپاشی اطراف اردوگاه، کنترل بهداشتی آب و مواد غذایی، ضدعفونی مخازن آب و سرویس‌های بهداشتی، تهیه و توزیع کلر مادر، نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری‌های روده‌ای، تأمین واکسن مورد نیاز برای افراد زیر ۱۵ سال و تزریق واکسن سرخک و خوراندن قطره فلج اطفال برای جلوگیری از هر گونه اپیدمی، توزیع وسایل بهداشتی بین زنان، توزیع داروهای مکمل بهداشتی، توزیع شیرخشک برای کودکان نیازمند، آموزش خانوارها در زمینه مراقبت از کودکان، سالمندان، پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای و عفونی، مارگزیدگی و عقرب زدگی به عنوان اقدامات مهم انجام شده توسط این تیم ارائه نام برد.

وی با اشاره به اینکه در زمان سیلاب، خروج مارها و عقرب‌ها از محل اختفایشان زیاد است بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مردم تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید مراقب باشند تا در معرض گزش و نیش این جانداران قرار نگیرند اما در صورت بروز این اتفاق باید به طور سریع به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

سلمان زاده ضمن اعلام آمادگی اورژانس ۱۱۵ و استقرار سه کد آمبولانس فوریت‌های پزشکی در مسیر شادگان دارخوین، دارخوین اهواز و ورودی روستای دریسیه برای ارائه خدمات اورژانسی به افراد در معرض سیل گفت: همکاران پزشک، پرستار و افرادی که مایل به کمک و یاری رسانی به مردم سیل زده در حوزه‌ی سلامت هستند می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۶۳۳۱۳۰۲۹( جانبی)، ۰۹۱۶۳۳۱۵۵۸۶( سعیدی) و ۰۹۱۶۶۳۱۳۵۵۷( بغلانی) تماس بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی زنان سلامت سیل علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ویژه نوروزی که از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۲۵ فرودین ۱۴۰۳ در سطح شهرستان گناوه اجرا شد، بازرسان بهداشت محیط به‌صورت ۲ شیفت ۲ هزار و ۹۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: در این بازده زمانی هزار و ۶۱۹ مورد بازدید بهداشتی و نظارتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۷۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده و به ۲۱ مورد شکایت رسیدگی شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقدار هزار و ۱۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، کشف و معدوم و ۲۳۲ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی تذکر کتبی دریافت کردند.

حیدری ادامه داد: ۲۳۲ مورد بازدید مشترک به همراه کارشناسان ادارات و سازمان‌های دامپزشکی، تعزیرات حکومت، صنعت و معدن و تجارت در راستای تشدید بازرسی‌های نوروز ۱۴۰۳ در گناوه صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: تعداد هزار و ۱۲۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا، ۶۲ مورد نمونه‌برداری از آب شرب به‌منظور آزمایش میکروبی، تعداد هزار و ۱۲۷ سنجش پرتابل بار میکروبی صدور ۶۱۱ مورد اخطار بهداشتی ،۹۵ مورد به دادگاه و یک مورد پلمپ واحد صنفی متخلف از دیگر خدمات انجام شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در شهرستان گناوه است.

کد خبر 6080874

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری