Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:14:37 GMT

نشانه‌هایی که مردان باید آن‌ها را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۷۳۲۹

نشانه‌هایی که مردان باید آن‌ها را جدی بگیرند

 بروز مشکل‌های اعصاب و روان در افراد به ویژه مردان به دلایلی مختلف روی می‌دهد؛ از جمله برخی معیار‌های ژنتیکی سبب ابتلای آن‌ها از سنین کودکی و نوجوانی به اختلال‌های اعصاب و روان می‌شود، گاهی اوقات نیز نوع سبک زندگی، بروز رخداد‌های مختلف، ابتلا به برخی بیماری‌ها و مواردی از این دست سبب آسیب دیدن سلامت روان مردان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از جمله نشانه‌های هشدار دهنده برهم خوردن سلامت روان مردان می‌توان از دست دادن اشتها، بی خوابی، بد خوابی یا تمایل به خواب برای ساعت‌های طولانی، کمبود انرژی برای انجام کار‌های روزانه، تمایل به مصرف مواد دخانی یا در صورت مصرف، افزایش بسیار زیاد مصرف سیگار، کم حرفی، دشواری برای تمرکز، بروز خشم و تحریک پذیری سریع را نام برد.

اهمیت دادن به سلامت روان مردانی که در خانواده شما حضور دارند مانند همسر، فرزند و برادر می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی‌تر در محیط خانواده و محل کار آن‌ها بکاهد و سبب سلامت و موفقیت آن‌ها و ایجاد محلی امن در کانون خانواده شود.

آسیب دیدن سلامت روان در مردان می‌تواند زمینه ساز ابتلای آن‌ها به اختلال‌های روانی، غم و اندوه، افسردگی، خشم غیرقابل کنترل و حتی بروز رفتار‌های خشونت آمیز، اعتیاد و حتی تمایل به خودکشی را نام برد.

اختلال‌های روانی می‌توانند زمینه ساز آسیب‌های فیزیکی در افراد، چون سردرد، مشکل‌های گوارش، ریزش مو، آشفتگی ظاهر و بی علاقه گی به آراستگی ظاهر شوند.

برای شناسایی مشکل و کمک به درمان یا کنترل اختلال روانی در مردان، در مرحله اول شناسایی علت اهمیت دارد، آشنایی با تاریخچه خانوادگی افراد و سابقه وجود اختلال‌های روانی نیز می‌تواند در شناسایی زود هنگام مشکل اثربخش باشد.

گفتگو با فرد، صحبت درباره مشکل و گوش دادن به سخنان او بدون هیچ گونه قضاوت زودهنگام می‌تواند به میزان زیاد سبب کاهش ناراحتی و دغدغه فرد شود.

کارشناسان اعلام کرده اند نوع بیان احساسات در مردان و زنان متفاوت است و به طور کلی زنان راحت‌تر درمورد احساسات خود صحبت می‌کنند، اما مردان تمایل کمتری به صحبت درباره احساسات و مشکل‌های خود دارند و این سبب می‌شود بیش از زنان تحت فشار قرار گیرند که در نتیجه آن سلامت جسم و روان آن‌ها آسیب می‌بیند.

مردان به دلایلی مختلف دچار استرس و آسیب سلامت روان می‌شوند از جمله برشکستگی مالی، انجام سرمایه گذاری‌های کلان و پرریسک، تحمل ریسک‌های عملیاتی، ابتلا به برخی بیماری‌ها در خود یا دیگر اعضای خانواده و دوستان، رقابت‌های کاری، اختلاف و دعوا‌های خانوادگی، پیچیدگی کار و مسئولیت بالا که می‌تواند زمینه ساز مشکل‌های روانی شود.

هرگز مردان را برای صحبت درباره مشکل خود تحت فشار قرار ندهید، زیرا می‌تواند سبب بی علاقگی آن‌ها به صحبت درباره موضوع شود، اما در صورتی که مشکلات آن‌ها پس از مدتی رفع نشد برای بررسی‌های بیشتر به متخصص مراجعه کنید تا به طور علمی به بررسی موضوع بپردازد.   منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت جسم سلامت روح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این برنامه شهر گچساران و سه روستا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و برنامه‌های سلامت اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش پرورش نیز در راستای غربالگری روانی دانش آموزان دبیرستان، همکاری ویژه داشته و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی کنند.

عسکری اظهار داشت: والدین نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارند و می‌توانند فرزندان خود را برای بررسی سلامت روان به پایگا ه ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند.

وی افزود: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان بوده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی ضرورت دارد.

کد خبر 6086440

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان