Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین روز بهار هزار و سیصد و نود و هشت پیش روست و همچنان ایام به تعطیلات سپری می‌شود؛ روزی که با عید فرخنده مبعث توامان شده و مسلمین در سراسر جهان از جمله ایران به شادی سپری می‌کنند. واپسین روزهای تعطیلات نوروزی فرصتی است تا برای ورود به سال جدید مهیا شد و با انرژی به استقبال سالی رفت که امیدواریم به مردم این سرزمین روی خوش نشان دهد و به سلامت پشت سر گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک توجه بر مکتب رسول الله در طی این مسیر می‌تواند یک فرصت ویژه باشد و از این منظر شاید این سال را بتوان با اتکاء به این تعالیم با مسیری هموارتر پشت سر گذاشت. همچنین در این ایام بهتر است که اگر گرفتاری فرصت دید و بازدیدها از نزدیکان را نداده، دست‌کم در تماس تلفنی جویای احوال آنها نشویم، نکند خیلی زود دیگر امکانِ این حسنِ رفتار نباشد و حسرت این ملاطفت با نزدیکان بر دلمان باقی بماند.

سعدی علیه الرحمه شعری زیبا در وصف رسول الله (ص) سروده که با تقدیم این شعر، دعوت‌تان می‌کنیم تا مجموعه موسیقی گزیده بخش ویدیو «تابناک» را برای روز چهاردهم ببینید و بشنوید.

ماه فرو ماند از جمال محمد                     سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست            در نظر قدر با کمال محمد
وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت             لیله‌ی اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی        آمده مجموع در ظلال محمد
عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست         روز قیامت نگر مجال محمد
و آن همه پیرایه بسته جنت فردوس          بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد          تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابند            نور نتابد مگر از جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند                     پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش            خواب نمی‌گیرد از خیال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی           عشق محمد بس است و آل محمد

 

مطرب مهتاب‌رو ؛ شهرام ناظری

«مطرب مهتاب رو» یکی از قطعاتی است که شهرام ناظری در سال‌های پیشین در کنسرتی با همین عنوان به همراه گروه شمس با سرپرستی کیخسرو پورناظری اجرا کرد. این قطعه بر اساس غزلی از دیوان شمس مولوی است. این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

    یار بیگانه نواز ؛ ایرج بسطامی
«دل شکن» که با نام «یار بیگانه نواز» نیز شناخته می‌شود نام یک تصنیف مشهور اثر اکبر محسنی با شعری از بیژن ترقی است که اولین بار توسط غلام‌حسین بنان خوانده شده است. این اثر توسط چندین خواننده بازخوانی شده که از آن جمله می‌توان به اجرا با تنظیم پرویز مشکاتیان و آواز علی رستمیان و اجرای گروه عارف در آلبوم کنج صبوری یا اجرا با همان تنظیم با آواز ایرج بسطامی و سه تار بهداد بابایی اشاره کرد. اکنون اجرای این قطعه را با اجرای ایرج بسطامی و همراهی پرویز مشکاتیان و گروه عارف می‌بینید و می‌شنوید.  

پریزاد ؛ بابک جهانبخش

بابک جهانبخش قطعه پریزاد را خوانده که اکنون موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

لیلی لیلی ؛ مجید وحید و آنسامبل جان

«لیلی لیلی» یکی از قطعاتی است که مجید وحید با همراهی آنسامبل جان اجرا کرده است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

اجرای زنده لحجازکار

«لحجازکار / L'Hijâz'Car» یک گروه فرانسوی است که به اجرای موسیقی خاورمیانه‌ به ویژه حوزه مدیترانه می‌پردازد. گرگوری دارگنت نوازنده «عود / Oud» (بربط)، جان-لوئیس مارچند نوازنده «کلارینت باس / bass clarinet»، نیکلاس بک نوازنده «تارهو / Tarhu» و ایتنه گروئل نوازنده «پرکاشن / Percussion» و وینستنت پستی نوازنده «کنترباس / contrebasse» در این گروه اجرا می‌کنند. یکی از اجراهای زنده این گروه را در شیلتیگهایم در شهرستان برن در ناحیه آلزاس فرانسه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویژه برنامه نوروز بهاریه ویدیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حرکات خنده‌دار هوتن شکیبا در پشت‌صحنه یک سریال (فیلم) آموزش رقص به هوتن شکیبا در زندان (فیلم) ببینید| خوانندگی هوتن شکیبا در برنامه "همرفیق"

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت