Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست موسوم به ورشو بار دیگر شکاف میان اروپا و آمریکا را به نمایش گذاشت و نشان داد که اختلافات ۲ طرف به قوت خود باقی است. طرف به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نشست ورشو در لهستان که به میزبانی آمریکا در ماه فوریه ۲۰۱۹ به منظور منزوی کردن ایران برگزار شد به منزوی شدن آمریکا منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست ۲ روزه به عنوان یک نشست امنیتی در خاورمیانه صورت گرفت.   نشست ورشو در حالی برگزار شد که به ادعای آمریکایی‎ها ۶۰ کشور از سراسر جهان با سیاست‌های سختگیرانه آمریکا علیه ایران در لهستان کنار یکدیگر جمع شدند.       متحدان اروپایی آمریکایی که تمایل چندانی برای حضور در این نشست نداشتند مقامات سطح پایین خود را در به نشست ورشو فرستادند. اختلاف نظر میان کشور‌های اروپایی و آمریکا بر سر ایران به ماه می ۲۰۱۸ بر می‌گردد؛ زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خارج شد و کشور‌های اروپایی همانند فرانسه و انگلیس برای باقی ماندن در این معاهده توافق کردند.   بیشتر بخوانید: تقلای بیهوده برخی کشورها در نشست‎های شرم الشیخ و ورشو
ترامپ در سخنرانی‌های خود ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای کرده بود، در حالی که کشور‌های اروپایی هیچ نشانه‌ای از اتهاماتی که ترامپ به ایران وارد کرده بود را در تهران مشاهده نکردند.
اگرچه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این ارزیابی را درست دانستند اما ترامپ با عقب نشینی از پیمان دیپلماتیک برجام، تحریم‌های مجدد را به ایران اعمال کرد و کشور‌های که نفت ایران را وارد می‌کنند تهدید به تنبیه کرد.    
وکس می نویسد: با به اتمام رسیدن نشست ورشو آشکار شد که شکاف میان اروپا و آمریکا عمیق‌تر شده است. تحلیل‎گران دلیل عمق پیدا کردن این شکاف را پافشاری ترامپ بر ادعای ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران می‌دانند.
تحلیلگران از مدت‎ها پیش و پس از بایکوت نشست موسوم به ورشو از سوی بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی این نشست را شکست خورده و مضحک خواندند.   بیشتر بخوانید:  نشست ورشو و آمریکای منزوی
ترامپ در تشکیل کمپین دشمنی وسواس گونه خود علیه ایران که حداکثر خصومت خود به این کشور را اعمال کرده، به جز مشارکت رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات از سوی دیگر کشور‌ها با مخالفت روبرو شد و در سطح پایینی انجان گرفت.   این سه رژیم برای مخالفت با ایران دلایل منحصر به فرد خود را دارند؛ دلایلی متمایز از منافع آمریکا و نیز هرگونه علاقه برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه. این سه در خصوص استفاده از نیرو‌های نظامی خارج از کشور خود و نیز اتخاذ و اجرای روش‌هایی بی قاعده در جهت بی ثباتی سایر کشور‌های خاورمیانه در ۴۰ سال اخیر مسئول هستند.    

کابینه نتانیاهو به هرگونه رابطه و توافقی با کشور‌های عربی شدیدا پایبند است، چرا که این امر سبب می‌شود نیازی به پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی نداشته باشد. دولت ترامپ می‌تواند به این موضوع به عنوان دستاوردی از نشست ورشو نگاه کند؛ چراکه از بین بردن فشار بین المللی برای پایان دادن به اشغال، تقریبا بخش عمده دیپلماسی رژیم صهیونیستی است. این دیپلماسی همه گیر رژیم صهیونیستی کشور‌های اروپای شرقی را نیز در بر می‌گیرد. مخالفت بخش‌هایی از غرب اروپا با اشغال، دلیل اصلی نزدیکی نتانیاهو با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان است.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نشست ورشو لهستان آمریکا شکست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول

وی علاوه بر بخش کنسولی با همکاران سرکنسولگری نشستی برگزار و با ایشان در خصوص موضوعات و مسائل کنسولی و ایرانیان تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تعدادی از مراجعان کنسولی به صورت حضوری گفتگو کرد و رضایت و قدردانی خود را از عملکرد سرکنسولگری پُر تردد کشورمان در استانبول در ارائه شایسته خدمات کنسولی ابراز کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در نشستی با همکاران سرکنسولگری کشورمان در استانبول، ضمن اشاره به ابراز رضایت شهروندان ایرانی حاضر در بخش کنسولی از ارایه خدمات روان در این بخش، از ایشان تشکر نمود و جلب رضایت ایرانیان در خارج از کشور را از اولویت‌های مورد تاکید رییس‌جمهور کشورمان دانست.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • مورایس: ناکامی هم بخشی از تئاتر فوتبالی است